Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μητσοτάκης σε Τσίπρα: Δεν είστε κατήγορος αλλά απολογούμενος

Κάνατε μια ομιλία σαν να μην έχετε ακούσει τίποτα για Καλογρίτσα και Αττικής, είπε ο Μητσοτάκης στον Τσίπρα. Μια ιδεοληπτική κυβέρνηση καταστρέφει την παιδεία. Ο κ. Φίλης ξηλώνει την αριστεία και τη φιλομάθεια. Το σχόλιο για τα Θρησκευτικά.

Μητσοτάκης σε Τσίπρα: Δεν είστε κατήγορος αλλά απολογούμενος

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση, αλλά αποκλειστικά σε θέματα παιδείας, εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής στην προ ημερησίας συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σε αντίθεση με τον πρωθυπουργό, ο οποίος αναφέρθηκε εκτενώς και στο θέμα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών, ο πρόεδρος της ΝΔ επέλεξε να επιμείνει στη θεματολογία της σημερινής διαδικασίας, προκειμένου –όπως είπε- να μην αποπροσανατολίσει τη συζήτηση.

Χαρακτήρισε τον Αλέξη Τσίπα «απολογούμενο» και «διχαστικό» για την παιδεία και την Ελλάδα που «πηγαίνει την εκπαίδευση πίσω στη δεκαετία του '80» και δεσμεύτηκε πως «ό,τι έχετε νομοθετήσει στην παιδεία, θα καταργηθεί τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης της ΝΔ».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις βασικές προτάσεις του κόμματός του για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, με κομματικές πηγές να αναφέρουν ότι «ο σκοπός του, να καταθέσει δηλαδή με υπευθυνότητα το όραμά του για το μείζον αυτό ζήτημα, επετεύχθη».

Προσπερνάτε αδιάφορα...

Κάνατε μια ομιλία σαν να μην έχετε ακούσει τίποτα για τον κ. Καλογρίτσα, την Τράπεζα Αττικής. Τα προσπεράσατε σαν να είναι αδιάφορα, απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Δεν έρχεστε ως κατήγορος, απολογούμενος είστε, κ. Τσίπρα. Αν θέλετε να τα συζητήσουμε, ελάτε αύριο να κάνουμε προ ημερησίας συζήτηση», τόνισε.

Θα μιλήσω για την παιδεία και δεν θα αποπροσανατολίσω, τόνισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Όταν δολοφονήθηκε ο Παύλος Μπακογιάννης, η αριστερά είχε ηγεσία τον Φλωράκη και τον Κύρκο, όχι τον Αλέξη Τσίπρα και τον Νίκο Παππά, θύμισε.

Όπως είπε, μια ιδεοληπτική κυβέρνηση καταστρέφει την παιδεία. Θέλει ο κ. Τσίπρας να διχάσει, εμείς να ενώσουμε. Στην παιδεία πετιέται στο καλάθι των αχρήστων το σημαντικότερο κεκτημένο: ότι μετατρέψαμε την παιδεία σε πλαίσιο συναίνεσης.

Όταν η ΝΔ ψήφισε το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου, έκλεισε το πλαίσιο της αντιπαράθεσης στον συγκεκριμένο χώρο και έφερε την κοινή λογική. Είχαμε το θάρρος να κάνουμε αυτό που ήταν χρήσιμο για τον τόπο και όχι αναγκαστικά ωφέλιμο για το κόμμα. 

Σε λίγους μήνες γκρεμίστηκε ό,τι χτίστηκε, τόνισε ο αρχηγός της ΝΔ.

Η γνώση είναι το μόνο που βοηθά σε έναν κόσμο που αλλάζει κάθε στιγμή και η κυβέρνηση αναμοχλεύει τις πιο σκοτεινές πρακτικές άλλων εποχών.

Ο κ. Τσίπρας αναδείχτηκε ως καταληψίας, έτσι απέκτησε τις πρώτες του περγαμηνές, θύμισε. Δεν ξεχάσατε τίποτα απ’ όσα κάνατε και δεν μάθατε τίποτα.

Ακούμε τα ίδια κλισέ συνθήματα: ελάχιστη προσπάθεια, πασπαλισμένη με καταλήψεις. Σε άλλους τομείς της οικονομίας εφαρμόζετε τα μνημόνια που υπογράψατε και κάνετε αλλαγές. Στην παιδεία δεν κάνετε καμία προσπάθεια. Ο κ. Φίλης έχει όλα τα προσόντα για να ξηλώσει την αριστεία και τη φιλομάθεια.

Το δημόσιο σχολείο έχει σημαντικό ρόλο, τόνισε ο αρχηγός της ΝΔ. Η πολιτεία πρέπει να δίνει ίσες ευκαιρίες. Το πού θα φτάσει κάποιος εξαρτάται από το ταλέντο του και από την ίδια την τύχη.

Η αριστεία είναι στάση ζωής, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Αριστος είναι κάθε νέος που προσπαθεί να βελτιώνεται.

Η κυβέρνηση υιοθέτησε πάνω από 100 ρυθμίσεις που αποσάθρωσαν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, κατήγγειλε ο αρχηγός της ΝΔ και επικαλέστηκε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εκπαίδευσης που καταγράφει υποχώρηση.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει αλλεργία σε κάθε έννοια αξιολόγησης και όπως είπε, στα δημοτικά σχολεία υπονομεύτηκε το 35% των σχολείων με την κατάργηση του ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σε ό,τι αφορά στα γυμνάσια, μίλησε για την επαναφορά του 9,5 για την προαγωγή. «Ο μόνος τρόπος να μην περάσεις την τάξη είναι να κάνεις αίτηση», μου είπε ένας καθηγητής.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επανέφερε τον συνδικαλισμό στην επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση. Κριτήριο για τις επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων αποτελεί η ψηφοφορία στο σύνολο των διδασκόντων. Ετσι επιλέγεται όχι ο καλύτερος αλλά ο αρεστός.

Επιτέθηκε στην κυβέρνηση για το θέμα των αιώνιων φοιτητών, λέγοντας ότι αυτό δείχνει ότι «ο κ. Φίλης αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του».

Τα ιδιωτικά σχολεία

Είναι λογικό να μην μπορεί μια εταιρεία να αντικαταστήσει έναν εκπαιδευτικό που δεν αποδίδει; Γιατί αποκλείονται τα ιδιωτικά σχολεία από το να εφαρμόζουν ένα πιο διευρυμένο πρόγραμμα; αναρωτήθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για νομοσχέδιο-έκτρωμα σε ό,τι αφορά στα μεταπτυχιακά προγράμματα καθώς πλήττεται η αυτονομία των πανεπιστημίων. Παράλληλα, τα χαμηλά δίδακτρα στα μεταπτυχιακά αφαιρούν πολύτιμους πόρους.
Την αξία ενός μεταπτυχιακού την κρίνει η αγορά και όχι η κυβέρνηση με μετασοβιετικού τύπου αποφάσεις, τόνισε.

Η Εκκλησία

Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των Θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία. Αυτό πρέπει να γίνεται βάσει μελέτης. 

«Το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν αφορμή για να δρομολογήσετε μια τυφλή σύγκρουση», κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα.

Όπως είπε, έλαβε επιστολή από τον Ιερώνυμο. Σε αυτή λέει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν κρύβεται πίσω από το Σύνταγμα. Η σχέση της με τον λαό είναι ιστορική.

Η πρόταση της ΝΔ

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έδωσε το περίγραμμα των θέσεων του κόμματος.

Μίλησε για την ανάγκη αυτονομίας ώστε να αναβαθμιστεί ο ρόλος των σχολείων και των πανεπιστημίων. Αυτονομία χωρίς αξιολόγηση δεν μπορεί να υπάρξει, ξεκαθάρισε. Πρέπει να γίνεται οργανωμένα και με όλες τις σύγχρονες υποδομές που έχουμε και δεν μπορεί να είναι προαιρετική και απογυμνωμένη από διορθωτικές παρεμβάσεις όπου εμφανίζονται ελλείψεις.

Αναφερόμενος στην προσχολική αγωγή σημείωσε ότι οι ανισότητες διαμορφώνονται πολύ νωρίς. Γι’ αυτό κανένα παιδί επί ΝΔ δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού.

Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές κάνουν τη διαφορά. Πρέπει να αναδείξουμε τον ρόλο του. Πρέπει να τους τιμούμε, να επιβραβεύουμε τους καλούς και να βελτιώνουμε όσους έχουν κενά.

Για τα Δημοτικά μίλησε για την ανάγκη να υπάρξει ένας ενιαίος τύπος για όλους. Δάσκαλοι και καθηγητές πρέπει να επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει μέσα από εγκεκριμένη λίστα, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ανέδειξε την ανάγκη να επανέλθει ο επαγγελματικός προσανατολισμός.

Σημείωσε ότι πρέπει να υπάρχουν πρότυπα λύκεια σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας και να σπάσουν τα στερεότυπα γύρω από την επαγγελματική εκπαίδευση, που είναι στιγματισμένη.

Σε ό,τι αφορά sτα ιδιωτικά πανεπιστήμια τόνισε ότι είναι αποδεκτό να είναι κάποιος απόφοιτος ξένου πανεπιστημίου που έχει παράρτημα στην Ελλάδα. Ως πότε θα ανεχόμαστε αυτή την κατάσταση; Γιατί να μη μετατρέψουμε τη χώρα σε κέντρο πανεπιστημιακής μόρφωσης όπως η Κύπρος και η Τουρκία;

Ζήτησε μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με τα πανεπιστήμια και κίνητρα για συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων όπως και κίνητρα για δημιουργία clusters.

Θα τα καταργήσουμε

Ό,τι έχετε νομοθετήσει θα καταργηθεί τους πρώτους μήνες της δικής μας θητείας, ξεκαθάρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v