Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεύτερος γύρος σύγκρουσης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό

«Αγκάθι» το μέγεθος των επιχειρήσεων που θα εντάσσονται στο σύστημα. Κοντά στις θέσεις των θεσμών κινήθηκε η αξιωματική αντιπολίτευση. Σε ενιαία και συνολική αντιμετώπιση των οφειλών εξακολουθεί να ποντάρει η κυβέρνηση.

Δεύτερος γύρος σύγκρουσης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Στη δεύτερη και δυσκολότερη... πίστα εισέρχονται το οικονομικό επιτελείο και οι επικεφαλής των δανειστών, ως προς το πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης των οφειλών των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών.

Το «ραντεβού» της περασμένης Κυριακής περισσότερο περιέπλεξε παρά διευκόλυνε τις διαπραγματεύσεις. Πλέον η μεγαλύτερη εμπλοκή καταγράφεται στο ποιες επιχειρήσεις θα εντάσσονται στον εξωδικαστικό μηχανισμό και ποιες θα εξαιρούνται. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δανειστές ζητούν στη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού να μπαίνουν μόνο οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ για τις μικρότερες να ακολουθείται μια αυτοματοποιημένη διαδικασία, χωρίς την παρέμβαση των δικαστικών διαμεσολαβητών.

Τη διαδικασία αυτή θα εκκινούν οι τράπεζες και ανάλογα με τη ρύθμιση που θα παρέχουν στον δανειολήπτη, θα προσαρμόζονται το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Την πρόταση των δανειστών προσεγγίζει θετικά και η Ν.Δ., η οποία χθες, κατά την παρουσίαση των προτάσεών της για την αντιμετώπιση της υπερχρέωσης των επιχειρήσεων, πρότεινε μια ανάλογη λύση.

Συγκεκριμένα, εισηγείται μια απλοποιημένη εξωδικαστική επίλυση για επιχειρήσεις με τζίρο μέχρι 2.500.000 ευρώ, όπως ίσχυε στο νόμο 4307/2014 (νόμος Δένδια). Ειδικότερα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προτείνει τη θεσμοθέτηση μίας απλοποιημένης εξωδικαστικής επίλυσης καθυστερούμενων οφειλών, όπου τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεώνονται να προτείνουν αναδιάρθρωση των χρεών του οφειλέτη με βάση τις προβλέψεις που έχουν ήδη γίνει από τις ίδιες τις τράπεζες.

Εφόσον στη συμφωνία που θα επιτευχθεί, μεταξύ του οφειλέτη και της τράπεζας, προβλέπεται και διαγραφή χρέους, αυτή θα συμπαρασύρει αυτόματα και αναλογικά τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία (εξαιρούνται πρόστιμα που αφορούν φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του δημοσίου ή φορέα κοινωνικής ασφάλισης).

Η κύρια οφειλή προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά Ταμεία θα ρυθμίζεται σε δόσεις, ανάλογα με την τραπεζική ρύθμιση.

Κύκλοι του οικονομικού επιτελείου επισημαίνουν ότι ένας αυτοματοποιημένος μηχανισμός τον οποίο θα διαχειρίζονται οι τράπεζες είναι εκτός των επιθυμιών της κυβέρνησης, καθώς στόχος της αρχικής πρότασής της είναι η ενιαία και συνολική αντιμετώπιση των οφειλών των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων.

Υποστηρίζουν μάλιστα ότι με την κυβερνητική πρόταση, η αντιμετώπιση των υπερχρεωμένων αλλά βιώσιμων επιχειρήσεων θα γίνεται «εξατομικευμένα» (tailor made), ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπίζεται ουσιαστικά και κατά περίπτωση, κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει μέσω της πρότασης των θεσμών, αλλά και αυτής της ΝΔ.

Η συνέχεια των διαπραγματεύσεων θεωρείται δύσκολη, παρά το γεγονός ότι από ελληνικής πλευράς είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι επρόκειτο για ένα βατό θέμα, το οποίο είχε συζητηθεί διεξοδικά με τους δανειστές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v