Κορκίδης: Σημαντικές ευκαιρίες από την οικονομική συνεργασία Ε.Ε.-Κίνας

Στις προκλήσεις και στα κοινά πεδία της επιχειρηματικής ευρω-κινεζικής συνεργασίας καθώς και στο πετυχημένο παράδειγμα της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ στο πλαίσιο ομιλίας του στο διεθνές συνέδριο "The Hamburg Summit - China meets Europe".

Κορκίδης: Σημαντικές ευκαιρίες από την οικονομική συνεργασία Ε.Ε.-Κίνας
Ο Πρόεδρος, κ. Β. Κορκίδης και ο Β΄ Αντιπρόεδρος, κ. Ν. Μαυρίκος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, συμμετείχαν στο διεθνές συνέδριο "The Hamburg Summit – China meets Europe", στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2016, στο Αμβούργο.

To εν λόγω συνέδριο διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και έχει σκοπό τη βελτίωση και προαγωγή των οικονομικών σχέσεων, μεταξύ Ευρώπης και Κίνας.

Ο κ. Β. Κορκίδης, που ήταν ομιλητής στο πάνελ «EU-China investment cooperation – a European era of Chinese capital», απάντησε σε σχετικές ερωτήσεις για τις προκλήσεις και τα κοινά πεδία της επιχειρηματικής ευρω- κινεζικής συνεργασίας και το πετυχημένο παράδειγμα της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά, ενώ αμέσως μετά παραχώρησε συνέντευξη στο τηλεοπτικό κανάλι "CCTV News", με θέμα "Impact on Europe of granting of market economy status to China".

Στο περιθώριο της επίσκεψής τους, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας με τους κ. Werner Gliem, Διευθυντή τoυ Οργανισμού «Logistics Initiative Hamburg" και Γ. Αρναούτη, Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στο Αμβούργο, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών για την ανάπτυξη του κλάδου της Εφοδιαστικής, καθώς επίσης και του ναυτιλιακού "Cluster", με άξονα τη Ναυπηγοεπισκευή, τις ναυτιλιακές υπηρεσίες και τον εφοδιασμό πλοίων, το οποίο δρομολογείται στον Πειραιά.

Επίσης, οι κ. Β. Κορκίδης και Ν. Μαυρίκος προσκλήθηκαν στην εκδήλωση γευστικής δοκιμής ελληνικών κρασιών, που συνδιοργάνωσαν οι εταιρίες "Meteora GmbH" και "Greek Connexxxion", την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016, στο εστιατόριο "Minas", στο Αμβούργο. Στην εκδήλωση συμμετείχαν συνολικά 13 Έλληνες παραγωγοί κρασιών: Κτήμα Alpha, Οινοποιεία Λύκος, Κτήμα Ζαφειράκη, Κτήμα Παλυβού, Κτήμα Σκούρα, Κτήμα Τσέλεπου, Κτήμα Αντωνοπούλου, Κτήμα Ζαχαριουδάκη, Κτήμα Γκλίναβος, Οινοποιεία Τσάνταλη, Κτήμα Παυλίδη, Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη, Αποστάγματα Κατσάρου.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. συνεχάρη τους διοργανωτές και τους επιχειρηματίες, στους οποίους απένειμε τιμητικούς επαίνους για τη συμμετοχή τους στην πρωτοβουλία.

Η ομιλία του κ. Κορκίδη:

«Eκλεκτοί συνομιλητές,
Κυρίες και κύριοι,

Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή συμμετέχω στις εργασίες του "The Ηamburg Summit". Πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική συνάντηση, η οποία μπορεί να προάγει ουσιαστικά τη συνεργασία, μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Κίνας, σε θέματα οικονομίας, ανάπτυξης και σταθερότητας.

Ως δύο από τις τρεις ισχυρότερες οικονομίες και ως δύο κορυφαίοι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο, η Ε.Ε. και η Κίνα επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη μίας βαθιάς και ολοκληρωμένης συνεργασίας. Αφού σύνηψαν διπλωματικές σχέσεις, επίσημα το 1975, η Ε.Ε. και η Κίνα μπορούν πλέον να στηριχθούν σε ένα διευρυμένο πλαίσιο διμερών σχέσεων.

Η «Ατζέντα 2020» για τη συνεργασία Ε.Ε-Κίνας, που εγκρίθηκε το 2013, είναι το σοβαρότερο κοινό έγγραφο για τις σχέσεις τους, που καθορίζει τη συνεργασία στους τομείς της ειρήνης, της ευημερίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Τόσο η Ε.Ε., όσο και η Κίνα, έχουν αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Η άνοδος της Κίνας είναι πρωτοφανής και ταχύτατη και έχει αλλάξει όχι μόνο τη χώρα στο εσωτερικό της, αλλά της έχει προσδώσει και μεγαλύτερη βαρύτητα στη διεθνή σκηνή. Αυτό συνεπάγεται σημαντικές ευκαιρίες για τη συνεργασία Ε.Ε.-Κίνας, ιδίως σε ό,τι αφορά τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη στους κόλπους της Ε.Ε., καθώς και τη στήριξη του προγράμματος οικονομικής μεταρρύθμισης της ίδιας της Κίνας.

Η κοινή ανακοίνωση, σχετικά με τα στοιχεία για μια νέα στρατηγική της Ε.Ε. για την Κίνα, η οποία εγκρίθηκε από τον Ύπατο Εκπρόσωπο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 22 Ιουνίου 2016, καθορίζει το πώς οι δύο πλευρές μπορούν να επωφεληθούν από αυτά τα ανοίγματα, προωθώντας μακροπρόθεσμα τα οφέλη για τους πολίτες της Ε.Ε. και της Κίνας. Πριν από δύο δεκαετίες, η Κίνα και η Ευρώπη διαπραγματεύονταν πολύ λιγότερο μεταξύ τους.

Σήμερα, η Ε.Ε. είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας, ενώ η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ε.Ε., μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το εμπόριο αγαθών μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας ξεπερνάει το 1,5 δις € την ημέρα, ενώ οι εξαγωγές της Ε.Ε. έφτασαν τα 170 δις € και οι εισαγωγές τα 350 δις €, το 2015. Συνεπώς, η Ε.Ε. και η Κίνα έχουν σημαντικό μερίδιο στην ευημερία και την αειφόρο ανάπτυξη.

Η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της έρευνας και καινοτομίας είναι κεντρικής σημασίας για τις σχέσεις Ε.Ε.-Κίνας. Και οι δυο εργάζονται με γνώμονα τη διασφάλιση αμοιβαίας πρόσβασης σε προγράμματα χρηματοδότησης στους σχετικούς τομείς. Η ανάπτυξη μηχανισμών συγχρηματοδότησης και σημαντικών πρωτοβουλιών στο πλαίσιο του "Horizon 2020" της Ε.Ε. βοηθά την προώθηση, μακροπρόθεσμα, συνεργασιών, με θέμα την έρευνα και καινοτομία σε στρατηγικούς τομείς κοινού ενδιαφέροντος.

Η Ε.Ε. και η Κίνα επιβεβαίωσαν το έντονο ενδιαφέρον τους για επενδυτικές πρωτοβουλίες, όπως το Σχέδιο Επενδύσεων για την Ευρώπη και η πρωτοβουλία "One Belt, One Road". Υποστηρίζουν, επίσης, τις προσπάθειες για τη βελτίωση της διασύνδεσης με την Ασία, προς όφελος όλων των Ευρωπαίων και των Ασιατών εταίρων.

Η Πλατφόρμα Διασύνδεσης Ε.Ε.-Κίνας, που εφαρμόστηκε το 2015, προωθεί τη συνεργασία στον τομέα των υποδομών και περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, τη διαλειτουργικότητα, την εφοδιαστική αλυσίδα και τις θαλάσσιες και σιδηροδρομικές διασυνδέσεις σε όλη την ευρασιατική ήπειρο.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα, να αναφερθώ σε ένα πετυχημένο παράδειγμα ευρω-κινεζικής οικονομικής συνεργασίας, το οποίο παίρνει «σάρκα και οστά» τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μου, την Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας και νότια «Πύλη» της Ευρώπης, τον Πειραιά.

Πρόκειται για την πολύπλευρη παρουσία του κινεζικού κολοσσού, της ναυτιλιακής "COSCO Pacific Limited", το ολοκληρωμένο "business plan" της οποίας προβλέπει την ανάδειξη της θέσης της Eλλάδας, ως κόμβου, ανάμεσα στην νοτιοανατολική Eυρώπη, την Aσία, και την Aφρική και την ένταξή της στο διεθνή χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, καθώς και στην παγκόσμια αγορά της κρουαζιέρας. Kάτι που θα λειτουργήσει, ως πόλος προσέλκυσης νέων επενδύσεων, δημιουργώντας μεγάλες ευκαιρίες για την εθνική οικονομία.

H ΣEΠ A.E., ως ελληνική θυγατρική της Cosco Pacific Limited, ξεκίνησε τη διαδρομή της στην Ελλάδα, τον Oκτώβριο του 2009, αναλαμβάνοντας τις προβλήτες II και III του O.Λ.Π. Τον περασμένο Mάϊο έσπασε για πρώτη φορά το «φράγμα» των 300 χιλιάδων διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τον Ιούνιο και μετά, η σχετική δραστηριότητα της Cosco καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, καθώς τον Ιούνιο διακινήθηκαν 314.000 εμπορευματοκιβώτια και τον Ιούλιο 323,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, που ήταν και οι υψηλότερες μηνιαίες επιδόσεις του λιμανιού του Πειραιά διαχρονικά, χωρίς μάλιστα να υπολογίζονται και οι δραστηριότητες του Προβλήτα Ι. Υπενθυμίζεται ότι, ο φετινός στόχος της διοίκησης της Cosco είναι η αύξηση της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων κατά 10% σε σχέση με το 2015, ώστε να αγγίξει τα 3,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Με βάση τον σημερινό ρυθμό, δεν αποκλείεται να υπερκαλυφθεί πάντως η εν λόγω στόχευση, καθώς είναι πολύ πιθανό να διακινηθούν συνολικά περί τα 3,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αναδεικνύοντας τον Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για την Cosco παγκοσμίως.

Μετά την υπογραφείσα συμφωνία, τον περασμένο Αύγουστο, μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της COSCO για την παραχώρηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, η εταιρεία δεσμεύτηκε για υποχρεωτικές επενδύσεις 350 εκατ.€, που μπορεί να γίνουν 500 εκατ.€ άμεσα στην επόμενη πενταετία. Επίσης, θα αναθέσει σε Σύμβουλους παγκόσμιας κλάσης, την στρατηγική για Υποδομές και Ανωδομές, που στοχεύουν στην αναβάθμιση των υπαρχόντων υπηρεσιών του λιμανιού, αλλά και στη δημιουργία νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως για παράδειγμα η Ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, οι οποίες θα ενισχύσουν την ολιστική εμπορική προσέγγιση της νέας Διοίκησης και θα βελτιώσουν την κοινωνική συνοχή και τη μείωση της ανεργίας των περιοχών, που γειτνιάζουν με το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας.

Ακόμη, θα ήθελα, να επισημάνω, ότι η έλευση της κινεζικής COSCO στον Πειραιά έχει δώσει υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή, αναζωπυρώνοντας ταυτόχρονα το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέντρων και επαγγελματικών χώρων, επωφελούμενες από την αναβάθμιση της πόλης.

Ολοκληρώνοντας, πιστεύω ακράδαντα ότι, η επιλογή της Ελλάδας, ως «επενδυτικό προορισμό» αναδεικνύει τον ξεχωριστό ρόλο της χώρας μου, ως γέφυρας, μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας. Η Ελλάδα, στο νοτιότερο άκρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μία χώρα που διαθέτει σπουδαία γεωπολιτικά πλεονεκτήματα, αλλά και εξωστρεφείς, δυναμικές και αξιόπιστες επιχειρήσεις. Μία χώρα που είναι έτοιμη να κάνει το αποφασιστικό βήμα μπροστά, για την αναδιάρθρωση και τον παραγωγικό ανασχηματισμό της οικονομίας της.

Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v