Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Λύση πακέτο θέλουν οι Καναδοί για το «Ελ. Βενιζέλος»

Γιατί καθυστερεί η συμφωνία για την παράταση της σύμβασης. Η «διαμάχη» για την καταβολή του ΦΠΑ και των δημοτικών τελών. Η μετοχική σύνθεση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το ορόσημο του Μαρτίου.

Λύση πακέτο θέλουν οι Καναδοί για το «Ελ. Βενιζέλος»

Λύση-πακέτο μέσω της οποίας θα μπαίνει τέλος και σε σοβαρές εκκρεμότητες, όπως η πολυετής δικαστική διαμάχη με το υπουργείο Οικονομικών για τον ΦΠΑ και η αντίστοιχη κόντρα με την τοπική αυτοδιοίκηση για τα δημοτικά τέλη, θέλουν οι Καναδοί της PSP, ώστε να ολοκληρωθεί η συμφωνία 20ετούς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Οι συγκεκριμένες εκκρεμότητες καθώς και ζητήματα που έχει εγείρει το υπουργείο Υποδομών φαίνεται πως καθυστερούν την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την παράταση της σύμβασης μέσω της οποίας το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εισπράξει περί το μισό δισ. ευρώ.

Στο Ταμείο βιάζονται, πάντως, καθώς στο υπό διαπραγμάτευση επικαιροποιημένο μνημόνιο προβλέπεται πως μέσα στον Μάρτιο θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (ΔΑΑ) που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Ετσι το Δημόσιο θα μείνει με μόλις 25% στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου.

Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 30%, το Δημόσιο διατηρεί το 25%, οι Καναδοί το 40%, ενώ το 5% ανήκει σε μέλη της οικογένειας Κοπελούζου. Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός πώλησης του 30% πρέπει να έχει υπογραφεί η 20ετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης, καθώς η υφιστάμενη λήγει το 2026. Στο παρελθόν είχαν συζητηθεί πολλά σενάρια για την αξιοποίηση του πακέτου που κατέχουν ΤΑΙΠΕΔ και Δημόσιο, μεταξύ των οποίων και η είσοδος στο χρηματιστήριο. Από το επικαιροποιημένο μνημόνιο φαίνεται πως προκρίνεται η λύση του πλειοδοτικού διαγωνισμού.

Ο ΦΠΑ

Προϋπόθεση, όμως, αποτελεί η υπογραφή της 20ετούς παράτασης την οποία οι Καναδοί και το ΤΑΙΠΕΔ συνδέουν με την επίλυση και της γνωστής πολυετούς εκκρεμότητας μεταξύ ΔΑΑ και υπουργείου Οικονομικών για τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ),  που-κατά τις υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ- δεν είχε καταβληθεί κατά την περίοδο κατασκευής του αεροδρομίου.

Το διεθνές διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου, με απόφασή του στις 27 Φεβρουαρίου 2013, δικαίωσε τη ΔΑΑ. Τότε η Εφορία ζητούσε 150.000.000 ευρώ για ΦΠΑ της περιόδου 2001-2003.

Οι φορολογικές αρχές επιμένουν πάντως. Μετά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου υπήρξε προσωρινός φορολογικός έλεγχος στη ΔΑΑ, που πραγματοποιήθηκε το 2013, σχετικά με τις οικονομικές χρήσεις 2010 και 2011.

Για μια ακόμα φορά καταλογίστηκε ΦΠΑ για τις χρήσεις αυτές, ύψους τριών εκατ. ευρώ. Η ΔΑΑ προσέφυγε στο Τμήμα Επίλυσης Διαφορών του Υπουργείου Οικονομικών, επιδιώκοντας να επιλύσει το ζήτημα σε διοικητικό επίπεδο, αλλά η προσφυγή της απορρίφθηκε.

Στη συνέχεια η εταιρεία προσέφυγε ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου στις 8 Μαΐου 2014. Η δικάσιμος ορίστηκε αρχικά για τις 3 Νοεμβρίου 2014, αλλά αναβλήθηκε για τις 10 Οκτωβρίου 2016. Η υπόθεση παραμένει σε εκκρεμότητα. Παρά τις νομοθετικές παρεμβάσεις που έχουν υπάρξει, οι δήμαρχοι της Μεσογαίας επιμένουν να ζητούν δημοτικά τέλη από τη ΔΑΑ, ενώ και το υπουργείο Υποδομών έχει εγείρει ζητήματα.

Αν βρεθεί λύση στα συγκεκριμένα μέτωπα, η 20ετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης θα υπογραφεί άμεσα, επισημαίνουν όσοι παρακολουθούν την υπόθεση.

Τα έσοδα, μάλιστα, θα είναι αρκετά για να «τονώσουν» το βαλτωμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, αφού θα προσεγγίζουν κατά πληροφορίες το μισό δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v