Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Big Brother» στους οδηγούς αυτοκινήτων

Τη χρήση νέων τεχνολογιών επιστρατεύουν οι ασφαλιστικές, για να επιβραβεύσουν «συνετούς» οδηγούς και να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των τροχαίων. Τα σχέδια της Interamerican και τα δώρα της Hellas Direct.

«Big Brother» στους οδηγούς αυτοκινήτων

Με στόχο τη δικαιότερη τιμολόγηση κάθε πελάτη, αλλά και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες μελετούν τρόπους «ηλεκτρονικής παρακολούθησης» της συμπεριφοράς κάθε οδηγού.

Έτσι, ορισμένες εταιρείες μετά την αρχή που έκαναν με το να τιμολογούν τα ασφάλιστρα ενός οχήματος ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει, τώρα επεξεργάζονται τρόπους προκειμένου να ελέγχουν το πόσο επικίνδυνα οδηγείται κάθε αυτοκίνητο και έτσι να επιβραβεύουν τους πλέον συνετούς πελάτες τους είτε με μειωμένο τιμολόγιο, είτε με άλλες παροχές (π.χ. δώρα, πρόσθετες υπηρεσίες).

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της Interamerican ανακοίνωσε χθες την έναρξη της συνεργασίας της με την Taxibeat, με στόχο την ανάπτυξη προϊόντων τηλεματικής, στόχος των οποίων θα είναι η προσφορά ασφαλιστικών προγραμμάτων τύπου «pay as you drive» (πληρώνεις ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς).

Ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican κ. Γιάννης Καντώρος δήλωσε πως λεπτομέρειες της συνεργασίας θα δοθούν σε μελλοντική συνέντευξη Τύπου, ενώ έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν πρόκειται για ένα προϊόν που θα «τρέξει» άμεσα. «Θα προκύψει το αποτέλεσμα της μελέτης και στη συνέχεια θα εξετάσουμε αν θα προχωρήσουμε σε εμπορική εφαρμογή», δήλωσε χαρακτηριστικά, καθώς ένα τέτοιο προϊόν θα πρέπει να έχει και την αποδοχή της κοινής γνώμης.

Το ενδεχόμενο μελλοντικό λανσάρισμα μιας τέτοιας κατηγορίας προϊόντων έχει απασχολήσει και άλλες εταιρείες (περυσινή δήλωση της διοίκησης της Εθνικής Ασφαλιστικής) καθώς βλέπουν τα μεγάλα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

«Το θέμα μας δεν είναι να αυξήσουμε τα ασφάλιστρα σε κάποιες κατηγορίες οδηγών που πατάνε το γκάζι, αλλά να τους παρακινήσουμε να οδηγούν προσεκτικότερα και ασφαλέστερα. Θέλουμε να τους εκπαιδεύσουμε με έναν σύγχρονο και αποδεκτό από αυτούς τρόπο. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα χαρούν ιδιαίτερα να δουν να μειώνονται τα ασφάλιστρα που εισπράττουν, αρκεί να περιοριστεί ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων, άρα και των αποζημιώσεων που καταβάλλουν. Αυτό θα είναι πολύ καλό και για το κοινωνικό σύνολο, αλλά και για τα οικονομικά στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών», υποστηρίζεται από παράγοντα της αγοράς.

Δώρα από την Hellas Direct

Προς την ίδια κατεύθυνση, η ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct προσφέρει ήδη στους πελάτες της, τη δυνατότητα να μετρήσουν πόσο καλοί οδηγοί είναι. Πρόκειται για μια app εφαρμογή που καταγράφει τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός στρίβει, τη χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, αξιολογώντας και βαθμολογώντας όλα αυτά.

Η εφαρμογή είναι δημιουργία της Cambridge Mobile Telematics, που ξεκίνησε από το MIT. Χρησιμοποιείται ήδη σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και υπόσχεται να βελτιώσει τις οδηγικές ικανότητες των οδηγών κατά 20% τις πρώτες τρεις μέρες.

Η Hellas Direct δεν προσφέρει μειωμένα τιμολόγια αλλά δωρεάν συμμετοχή σε κληρώσεις για το Grand Prix της Monza και για απόκτηση βενζίνης αξίας 5.000 ευρώ από τα πρατήρια της Shell.

Η ασφαλιστική εταιρεία επικαλείται έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Virginia Tech Transportation Institute και έδειξε ότι το 30% όλων των ατυχημάτων θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, εάν αφαιρούνταν όλοι οι περισπασμοί από το αυτοκίνητο. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει (δυστυχώς) η χρήση του κινητού κατά την οδήγηση.

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι όταν πληκτρολογείς έναν αριθμό στο κινητό ενώ οδηγείς, έχεις δώδεκα φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακείς σε κάποιο ατύχημα, ενώ το texting πιθανολογείται ότι είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στον κόσμο τα τελευταία χρόνια, γιατί αποσπά την προσοχή από τον δρόμο για 23 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v