Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στις 30 Ιουνίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη γραμμή 4 του μετρό

Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού θα κληθούν να καταθέσουν οικονομικές και τεχνικές προσφορές οι ενδιαφερόμενοι για το τμήμα Αλσος Βεϊκου - Ευαγγελισμός - Γουδή της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Στα 1,45 δισ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ο προϋπολογισμός.

Στις 30 Ιουνίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη γραμμή 4 του μετρό

Στο τέλος Ιουνίου εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους κατασκευαστικούς ομίλους που επιδιώκουν να συμμετέχουν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού κατασκευής του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεϊκου – Ευαγγελισμός – Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας.

Με βάση τη διακήρυξη, μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα ακολουθήσει η προεπιλογή των υποψηφίων και όσοι πληρούν τις απαιτήσεις θα κληθούν να καταθέσουν σε δεύτερο στάδιο οικονομική και τεχνική προσφορά.

Από τη διακήρυξη προκύπτει, πάντως, πως η Αττικό Μετρό βάζει πολύ ψηλά τον πήχη της οικονομικής επιφάνειας των υποψηφίων. Προβλέπεται πως  από τα οικονομικά μεγέθη θα πρέπει να προκύπτει χρηματοληπτική και οικονομική ικανότητα του υποψηφίου για ποσό τουλάχιστον 800.000.000 ευρώ, εκ των οποίων ποσό τουλάχιστον 300.000.000 ευρώ, να είναι διαθέσιμο για χορήγηση δανείων και ποσό τουλάχιστον 300.000.000 ευρώ για χορήγηση Εγγυητικών Επιστολών, εκ των οποίων ποσό τουλάχιστον 200.000.000 ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο  σε περίπτωση κοινοπραξίας υπολογίζεται αθροιστικά.

Αντικείμενο της σύμβασης, συνολικού ύψους 1,45 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ) είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α' Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων».

To πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, έχει μήκος περίπου 13 χλμ και περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς. Πρόκειται για τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Επίσης, για την λειτουργία αυτού του τμήματος θα απαιτηθεί η προμήθεια μέχρι 18 νέων συρμών.

Ο συνολικός χρόνος εκτέλεσης του έργου «εκτιμάται να είναι της τάξης των 96 μηνών, από την υπογραφή της Σύμβασης. Η ακριβής συνολική προθεσμία περάτωσης καθώς και οι τμηματικές προθεσμίες θα καθοριστούν στα τεύχη του Β' Σταδίου».

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου, «ανέρχεται σε 1.450.000.000,00 €, χωρίς ΦΠΑ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται οι δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες, παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω, απρόβλεπτα και αναθεώρηση. Ο τελικός προϋπολογισμός του έργου θα καθοριστεί στα τεύχη του Β' Σταδίου. Στον Ανάδοχο θα χορηγηθεί έντοκη προκαταβολή ύψους 10% επί του ολικού ποσού της σύμβασης (συμπεριλαμβανομένων των απροβλέπτων και των απολογιστικών χωρίς αναθεωρήσεις και ΦΠΑ). Ο τρόπος χορήγησης της προκαταβολής θα καθοριστεί στα τεύχη του Β' Σταδίου».

Σημειώνεται πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει εγκριτική απόφαση για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020, όπως και για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που προωθεί η κυβέρνηση. Στη διακήρυξη αναφέρεται πως «το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017, ως έργο προς ένταξη στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 από το Ε.Π.-ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Επίσης, πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και από δανειακές πιστώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων».

Για τη συμμετοχή στο Β' Στάδιο του Διαγωνισμού "οι προεπιλεγέντες Υποψήφιοι θα καταθέσουν Εγγυητική Επιστολή Συμμετοχής, που αντιστοιχεί στο 2% του προϋπολογισμού του έργου, όπως θα οριστικοποιηθεί κατά το Β' Στάδιο του Διαγωνισμού".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v