Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΑΙΠΕΔ: Πλήρωσε το 1,23 δισ. η Fraport

Πλέον του εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ. Τι δηλώνουν τα στελέχη της Fraport.

ΤΑΙΠΕΔ: Πλήρωσε το 1,23 δισ. η Fraport

Μία συμφωνία - ορόσημο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας ολοκληρώνεται σήμερα με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Ελληνικό Δημόσιο στην κοινοπραξία FRAPORT AG - SLENTEL Ltd, τονίζει το ΤΑΙΠΕΔ σε ανακοίνωσή του.

Την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης των αεροδρομίων για 40 χρόνια μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Fraport Greece υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί, Οικονομικών, Ευκλειδης Τσακαλώτος, ο Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης και ο Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος. Εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Αντώνης Λεούσης.

Ο επενδυτής κατέβαλλε το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει επιπλέον €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης.

Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.

Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών. Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.

Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας, θυμίζει το ΤΑΙΠΕΔ, είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της παραχώρησης.

Χαιρετίζει τη συμφωνία η Fraport

Ο Alexander Zinell, Δ/νων Σύμβουλος της Fraport Greece, τόνισε: «Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Μέσα σε ένα διάστημα μόλις 12 μηνών, δημιουργήσαμε μία παγκοσμίου επιπέδου εταιρεία του κλάδου η οποία έχει στο δυναμικό της περισσότερους από 500 ανθρώπους, οι οποίοι εργάζονται με μεγάλο ενθουσιασμό και προθυμία για το μέλλον των 14 αεροδρομίων.

Θα διαχειριστούμε και θα αναπτύξουμε τα αεροδρόμια προς όφελος των επιβατών, των αεροπορικών εταιρειών και όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Οι 14 πύλες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα θα αποτελέσουν καταλύτη ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού αλλά και άλλων επαγγελματικών κλάδων. Έχει
αποδειχθεί ανά τον κόσμο ότι αεροδρόμια με σωστή διαχείριση λειτουργούν ως δυναμικές «οικονομικές μηχανές» για τις περιοχές που εξυπηρετούν. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την εξαιρετική υποστήριξη που λάβαμε σε όλη τη χώρα και προσβλέπουμε σε μελλοντικές ευκαιρίες και προκλήσεις».

Ο Dr. Stefan Schulte, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Fraport AG, δήλωσε: « Aπό το 2014, όταν επιλεγήκαμε ως προτιμητέος επιτυχών πλειοδότης στο διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι και σήμερα, η δέσμευσή μας και το όραμά μας για το έργο αυτό παραμένουν σταθερά. Πιστεύουμε στην Ελλάδα και στις δυνατότητές της, ως ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο. Στόχος της Fraport Greece είναι η βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών από όλο τον κόσμο μέσω της αναβάθμισης και της επέκτασης των εγκαταστάσεων και της βελτίωσης των λειτουργικών διαδικασιών, των υπηρεσιών και των εμπορικών χώρων. Σήμερα, είναι μία σπουδαία ημέρα για την Ελλάδα και τους ανθρώπους της. Είναι ιδιαίτερα σημαντική και για εμάς, καθώς η Fraport Greece αποτελεί τη μεγαλύτερη προσθήκη στο διεθνές χαρτοφυλάκιό μας και ορόσημο για την περαιτέρω ανάπτυξη της διεθνούς επιχειρηματικής μας δράσης».

Ο Δημήτρης Κοπελούζος, ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, δήλωσε: «Με τη μεγαλύτερη καταβολή χρημάτων για παραχώρηση στην ιστορία του ελληνικού κράτους, ο Όμιλος Κοπελούζου και η Fraport AG υλοποιούν τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη χώρα. Πρόκειται για μία ατράνταχτη απόδειξη της εμπιστοσύνης που έχουμε στην ελληνική οικονομία και μία έμπρακτη ενίσχυση των προοπτικών της. Θεωρούμε ότι η παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων θα αποτελέσει το εφαλτήριο επανεκκίνησης της οικονομίας και στοχεύουμε στη βελτίωση της εθνικής ανταγωνιστικότητας, μέσω του ελληνικού τουρισμού που αποτελεί και τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας»

ΝΔ: Αυτοί που έδιωχναν τους επενδυτές, σήμερα απλώνουν το χέρι για τις επιταγές

Με περισσότερο από δύο χρόνια κυβερνητικής καθυστέρησης ολοκληρώθηκε σήμερα η καταβολή του τιμήματος για την αποκρατικοποίηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων.

Και αφού επί δύο χρόνια έβαζαν εμπόδια, σήμερα πανηγυρίζουν, τονίζει η ΝΔ.

Πανηγυρίζουν αυτοί που έλεγαν:

Στις 21 Μαρτίου 2014, στην ομιλία του στα Ιωάννινα, ο κ. Τσίπρας: 

«Το αεροδρόμιο, τα λιμάνια, η παράκτια ζώνη, όλα πωλούνται έναντι πινακίου φακής, την ίδια ώρα που για τους εργαζόμενους ένα μέλλον υπάρχει: Ειδικές οικονομικές ζώνες, εργασία πολλών ωρών, έναντι ελάχιστων ευρώ και κανενός δικαιώματος», προσθέτοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «θα υπερασπιστεί τη δημόσια περιουσία - δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια - θέτοντας ως προτεραιότητα τις ανάγκες της κοινωνίας».

Στις 9 Απριλίου 2014, κατά τη συνάντησή του με κοινωνικούς φορείς της Καρδίτσας, ο κ. Τσίπρας: 

«Υπάρχουν, τέλος, οι μεγάλοι αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, οι μεγάλοι αγώνες για να μην εκποιηθεί ο δημόσιος πλούτος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια».

Στις 20 Οκτωβρίου 2014, 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (κάποιοι από αυτούς αποχώρησαν πριν από την υπογραφή της συμφωνίας), κατέθεσαν ερώτηση υπογραμμίζοντας την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στις διαδικασίες παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ζητώντας να μάθουν «ποια αναγκαιότητα εξυπηρετεί η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων».

Στις 25 Νοεμβρίου 2014, από το Citi του Λονδίνου, ο κ. Σταθάκης: 

«Η ανακοίνωση του ανάδοχου για το διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας… Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεσή μας σε αυτή». 

Στις 30 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στα Ιωάννινα, ο κ. Τσίπρας: 

«Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο;».

Στις 11 Δεκεμβρίου 2014, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά», ο κ. Καμμένος:  

«Είναι δυνατόν να λένε ότι θα δώσουμε τα 14 αεροδρόμια της χώρας και μέσα σε αυτά να συμπεριλαμβάνουν τα Χανιά τα οποία απαγορεύεται να δοθούν, γιατί έχουν ΕΣΠΑ που θα τελειώσει σε λίγο καιρό και η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπεται να τελειώσει σε πέντε χρόνια για να ξεκινήσει η διαδικασία».

Στις 10 Φεβρουαρίου 2015, στο «Μega» και στην «Ανατροπή» του κ. Γιάννη Πρετεντέρη, ο κ. Καμμένος: 

«Τα αεροδρόμια δεν είναι επένδυση. Τα αεροδρόμια, αυτήν τη στιγμή, αν προχωρήσουν, στην συγκεκριμένη εταιρεία, δηλαδή στο γερμανικό αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το αποτέλεσμα θα είναι ότι στα περισσότερα νησιά θα κοπούν οι συνδέσεις με τις εταιρείες φθηνού εισιτηρίου».

Στις 26 Φεβρουαρίου 2015, ο κ. Φλαμπουράρης, στο «Μega»: 

«Δεν είναι σωστή η λογική ότι βουτάς όλα τα αεροδρόμια της χώρας και τα δίνεις».

Στις 10 Μαρτίου 2015, ο κ. Φλαμπουράρης, στην τηλεόραση του «ΣΚΑΪ»: 

«Η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί 14 αεροδρόμια να δοθούν πακέτο». 

Στις 15 Μαρτίου 2015, ο κ.  Φλαμπουράρης, σε συνέντευξή του στη «Real News»: 

«Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου».

Στις 3 Απριλίου 2015, στην τηλεόραση του «ΣΚΑΪ», ο κ. Φίλης: 

«Δεν πρόκειται να υπογράψουμε συμβάσεις που έχουν προχωρήσει και οι οποίες ξεπουλάνε υποδομές. Οι υποδομές, είτε είναι αεροδρόμια, είτε λιμάνια πρέπει να έχουν έντονη την παρουσία του ελληνικού Δημοσίου. Δεν μπορεί να γίνει ιδιωτικοποίηση».

Στις 6 Απριλίου 2015, στον «Ενικό» και στο κ. Ν. Χατζηνικολάου («STAR»), ο κ. Καμμένος: 

«Το αεροδρόμιο των Χανίων δεν μπορεί να πωληθεί για πέντε χρόνια». «Είτε θα συμφωνήσουν με τις κόκκινες γραμμές που έβαλε ο λαός ή θα πάμε σε ρήξη».

Στις 7 Απριλίου 2015, ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης:

«Θα θέσουμε κόκκινες γραμμές δεν θα τα χαρίσουμε όλα!».

Στις 14 Δεκεμβρίου 2015 στο «Real FM» ο κ. Σπίρτζης:

«Δεν δώσαμε εμείς τα περιφερειακά αεροδρόμια - Υπογράψαμε τη σύμβαση με πολύ πόνο»…

Αυτοί που έδιωχναν τους επενδυτές, σήμερα απλώνουν το χέρι για να πάρουν τις επιταγές.
Και τώρα που η γύμνια τους αποκαλύφθηκε σε όλους τους Έλληνες, περιμένουμε να δούμε πότε θα καταφέρουν να εκκινήσουν και να ολοκληρώσουν μια δική τους αποκρατικοποίηση που θα φέρνει επενδύσεις, τεχνογνωσία, δουλειές, καταλήγει η ανακοίνωση της ΝΔ.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v