Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Την επόμενη εβδομάδα τα νεότερα για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ferrovie

Σε τροχιά δείχνει να μπαίνει η κίνηση των Ιταλών της Ferrovie για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Κλειδί» η στάση της Κομισιόν. Υψηλές επιδόσεις για τον ιταλικό όμιλο το 2016. Τα επόμενα σχέδια για τις επενδύσεις. Τι είπαν οι συνδικαλιστές που ήρθαν στην Αθήνα.

Την επόμενη εβδομάδα τα νεότερα για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ferrovie

Στις αρχές Μαΐου θα υπάρχουν νεότερα για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS), όπως υποστήριξε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) Κώστας Γενιδούνιας, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τη διοίκηση της Fast Ferrovie την Παρασκευή, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αυτόνομες συνδικαλιστικές οργανώσεις της Ιταλίας. Τότε αναμένεται να γίνει γνωστή η στάση της Κομισιόν για τις «παράνομες κρατικές ενισχύσεις», ύψους 700 εκατ. ευρώ, που πρέπει να επιστρέψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν δεν πωληθεί σε ιδιώτη επενδυτή.

Κοινή επιδίωξη των δύο συνδικάτων, όπως υποστήριξαν κατά τη συνέντευξη, αποτελεί η συνεισφορά των σιδηροδρομικών εταιρειών στην οικονομική ανάπτυξη των δύο χωρών και την παροχή προηγμένων μεταφορικών υπηρεσιών, δίνοντας αξία στην εργασία και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Ο γενικός γραμματέας της Fast Ferrovie Pietro Serbassi στάθηκε ιδιαίτερα στην προσπάθεια διεθνοποίησης που κάνει τα τελευταία χρόνια η FS και στο δεκαετές επιχειρησιακό σχέδιο (2017-2026) του ιταλικού ομίλου που προβλέπει επενδύσεις 94 δισ. ευρώ. Είπε πως η FS είναι σήμερα ένας όμιλος που απασχολεί περί τις 70.000 εργαζόμενους, μεταφέρει 600 εκατ. επιβάτες τον χρόνο και περισσότερους από 64 εκατ. τόνους εμπορευμάτων ετησίως. «Μόνο για το 2015 οι επενδύσεις έφτασαν τα 6 δισ. ευρώ» επισήμανε.

Την Παρασκευή ο όμιλος FS ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 2016 και στη σχετική παρουσίαση επισημαίνεται πως σε επίπεδο κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), με περιθώριο EBITDA 25,7% και περιθώριο σε επίπεδο κερδών προ φόρων 10% που είναι υψηλότερα έναντι των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF), οι οποίοι έχουν περιθώρια 12,8% και 6,6% αντίστοιχα, αλλά και των γερμανικών σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn) που παρουσίασαν πέρυσι περιθώρια 10,3% και 3,4% αντίστοιχα.

Τα έσοδα του ομίλου FS έφτασαν πέρυσι τα 8,93 δισ. ευρώ με αύξηση 4% έναντι του 2015, με τα έσοδα από τον τομέα υπηρεσιών μεταφορών να αγγίζουν τα 6,39 δισ. ευρώ. Το ιταλικό δημόσιο θα λάβει μέρισμα 300 εκατ. ευρώ με βάση τα αποτελέσματα του ομίλου για το 2016.

Σύμφωνα με τον P. Serbassi, «εκτός από την Ελλάδα, ο στόχος είναι να επεκταθούμε περαιτέρω στη Βρετανία, ήδη ο όμιλος είναι ενεργός στη Γερμανία, όπου διενεργεί τοπικές μεταφορές». Ο στόχος είναι να επεκταθεί η FS στο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Αμβούργου και Κολωνίας και, τέλος, στο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στη Γαλλία, στο τμήμα Παρίσι - Μπορντό. Επιπλέον έχει ήδη παρουσία μέσω θυγατρικών στη γραμμή Γαλλίας - Ιταλίας, Βενετίας - Λιουμπλιάνας και σε άλλες γραμμές Intercity καθώς και σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων προς τη Γερμανία. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στον ανταγωνισμό, υποστηρίζοντας πως στην Ιταλία η FS βρίσκεται αντιμέτωπη με 32 εταιρείες στον τομέα της μεταφοράς εμπορευμάτων.

Ο κ. Serbassi έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο ιταλικός όμιλος στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών της Ελλάδας. Σε ερώτηση για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον συγκεκριμένο τομέα, είπε πως «επικεντρώθηκα στην αναβάθμιση των υποδομών επειδή θεωρώ πως η ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλων των σιδηροδρομικών εταιρειών εξαρτάται πολύ από την τεχνολογία που εφαρμόζεται στις σιδηροδρομικές μεταφορές… Είναι πολλά χρόνια που συνεργαζόμαστε με την ΠΕΠΕ και θεωρούμε πως είμαστε πολύ κοντά στην αντιμετώπιση των επιχειρησιακών σχεδιασμών. Η εμπειρία που μπορούμε να προσφέρουμε εμείς από την Ιταλία θεωρούμε χρήσιμο να μεταφερθεί στους Έλληνες συναδέλφους».

Ο γενικός γραμματέας της Fast Ferrovie είπε πως «σαν συνδικάτο είμαστε αισιόδοξοι» για τη συμφωνία εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Στο Groupo FS, παρά την έντονη συζήτηση για τις επιχειρησιακές σχέσεις, δίνεται πολύ μεγάλη αξία στους ανθρώπους». Ειδικά αναφέρθηκε και σε ένα φαινόμενο που έχει καταγγείλει και η ΠΕΠΕ στην Ελλάδα, την πρόσληψη συνταξιούχων μηχανοδηγών από ιδιωτικές εταιρείες σιδηροδρομικών μεταφορών.

Για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ιταλικού ομίλου, υποστήριξε πως «έχει αρχίσει από το 1992», όταν από κρατικός οργανισμός σιδηροδρόμων η FS μετετράπη σε όμιλο εταιρειών ιδιωτικού δικαίου. Στο εσωτερικό του ομίλου υπάρχει σήμερα σειρά εταιρειών, όπως υποδομών, μεταφορών, μηχανολογικού εξοπλισμού, μεταφοράς εμπορευμάτων κ.λπ.

Κατά τον κ. Serbassi, «η σύγχυση που γεννάται μεταξύ απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης ίσως να προέρχεται από το γεγονός πως το επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει στην είσοδο στο χρηματιστήριο ενός ποσοστού μετοχών της Trenitalia (της εταιρείας μεταφορών του ομίλου) και ειδικά του βραχίονα διαχείρισης των τρένων υψηλής ταχύτητας. Υπάρχει μια ανοικτή συζήτηση σε κυβερνητικό επίπεδο μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και θα ήθελε να αντλήσει περί τα 4 δισ. ευρώ από το χρηματιστήριο, που αφορά στα τρένα υψηλής ταχύτητας και του υπουργού Υποδομών που είναι ο ελεγκτής». Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο μπαίνει και η εξαγορά άλλων εταιρειών όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v