Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές: «Κόντρες» μεταξύ τραπεζών και δικτύων

Τι υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων και τι απαντούν οι τράπεζες. Bancassurance και Internet κερδίζουν μερίδια αγοράς σε βάρος των παραδοσιακών δικτύων.

Ασφαλιστικές: «Κόντρες» μεταξύ τραπεζών και δικτύων

Η τρέχουσα τηλεοπτική καμπάνια της Τράπεζας Πειραιώς που καλεί το κοινό να προσέλθει στο δίκτυό των καταστημάτων της προκειμένου να ασφαλιστεί στις συνεργαζόμενες εταιρείες NN Hellas και ERGO (κλάδοι ζωής και ζημιών, αντίστοιχα) πυροδότησε για μια ακόμη φορά τις σχέσεις μεταξύ των τραπεζών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Γενικότερα, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών δικτύων έχουν καταγγείλει πολλές φορές τις τράπεζες για χρήση «αθέμιτων πρακτικών, προκειμένου να υφαρπάξουν πελάτες», καλώντας παράλληλα την Εποπτεύουσα Αρχή (Τράπεζα της Ελλάδος) να… «ελέγξει τις καταγγελίες και να αποκαταστήσει την τάξη».

Χαρακτηριστικές άλλωστε μεταξύ άλλων, είναι οι σχετικές κινητοποιήσεις τόσο του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, όσο και του προέδρου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων Παναγιώτη Λελεδάκη.

Από την πλευρά τους, οι τράπεζες μαζί με τις συνεργαζόμενες ασφαλιστικές εταιρείες τηρούν στο συγκεκριμένο θέμα στάση χαμηλών τόνων (αδιευκρίνιστες είναι οι θέσεις της Τραπέζης της Ελλάδος), επισημαίνοντας πως στόχος τους δεν είναι η υιοθέτηση αθέμιτων πρακτικών, αλλά η τήρηση κανόνων υγιούς ανταγωνισμού.

Παράλληλα όμως, συνεχίζουν να διευρύνουν τα μερίδιά τους και να καταγράφουν πολύ ικανοποιητικές κερδοφορίες. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μάλιστα που δραστηριοποιούνται στο χώρο του bancassurance, διαθέτοντας πρόσβαση στα δίκτυα των συστημικών τραπεζών (Εθνική, Eurolife, ΝΝ, Ergo) κατέχουν ηγετικά -και αυξανόμενα κατά τα τελευταία χρόνια- μερίδια στην εγχώρια αγορά.

«Τώρα που λόγω της κρίσης, οι τράπεζες έχουν ουσιαστικά σταματήσει μέσα από τα δίκτυά τους να προβάλλουν προϊόντα στεγαστικής και καταναλωτικής πίστης, δίνουν αναγκαστικά έμφαση στη διάθεση χρεωστικών καρτών και στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων, προκειμένου να καρπωθούν τις σχετικές προμήθειες. Και η έμφαση αυτή εντείνεται, όσο διαπιστώνουν πως οι σχετικές αποδόσεις εξελίσσονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα» δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστό στέλεχος της αγοράς.

Η ουσία είναι ότι σήμερα μέσω των τραπεζικών καταστημάτων, οι πελάτες μπορούν να βρουν την πλειονότητα των ασφαλιστικών προϊόντων: Από καλύψεις έναντι κλοπής καρτών και πορτοφολιών, έως συμβόλαια σπιτιών και αυτοκινήτων και φυσικά αποταμιευτικά-συνταξιοδοτικά πακέτα.

Η δυσφορία των ασφαλιστικών δικτύων έχει οξυνθεί, καθώς -εκτός των άλλων- τα τραπεζικά καταστήματα δεν είναι πλέον ο μόνος ανταγωνιστής τους, καθώς σ’ αυτά έχει προστεθεί τόσο το Internet, όσο και μια σειρά εναλλακτικών δικτύων (από βενζινάδικα, μέχρι πολυκαταστήματα).

Απαντώντας σε ερώτηση για την κόντρα μεταξύ τραπεζών και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος της Eurolife, υποστήριξε πως «όσο και αν προσπαθήσουν οι τράπεζες, όποια μέθοδο και αν χρησιμοποιήσουν, θεμιτή ή αθέμιτη, δεν θα μπορέσουν να αποσπάσουν πελάτες που εξυπηρετούνται από ικανούς ασφαλιστικούς συμβούλους, τουλάχιστον για προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Ο πελάτης που έχει δει έμπρακτα τη στήριξη του ασφαλιστή του στο νοσοκομείο, στο ατύχημα, στη φωτιά, στο σύνθετο συνταξιοδοτικό του προϊόν, δεν θα τον εγκαταλείψει μήπως και πρόσκαιρα ωφεληθεί λίγα ευρώ».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v