Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

UBS: ΕΛ.ΠΕ και Motor Oil ψηλά στις επιδόσεις των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων

Διατήρηση των υψηλών περιθωρίων των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων βλέπει ο διεθνής χρηματοοικονομικός οίκος την περίοδο 2017-2019, παρά την άνοδο των τιμών του πετρελαίου το 2018. Rebound περιθωρίων το 2020, λόγω νέου κανονισμού για τα καύσιμα των πλοίων.

UBS: ΕΛ.ΠΕ και Motor Oil ψηλά στις επιδόσεις των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων

Στις κορυφαίες επενδυτικές επιλογές μεταξύ ευρωπαϊκών διυλιστηρίων τοποθετεί η UBS τα Ελληνικά Πετρέλαια και τη Motor Oil.

Ο διεθνής χρηματοοικονομικός οίκος με ανάλυσή του περιγράφει τις προοπτικές ενός καλαθιού διυλιστηρίων της περιοχής, το οποίο πέραν των ελληνικών περιλαμβάνει το τουρκικό Tupras, το φιλανδικό Neste, το ιταλικό Saras και το πολωνικό PKN Orlen.

Σύμφωνα με την ανάλυσή του, βλέπει τα υψηλά περιθώρια διύλισης στην περιοχή να διατηρούνται αλλά και να αυξάνονται την τριετία 2017-2019. Η UBS υποστηρίζει τη θέση της σημειώνοντας ότι η ζήτηση πετρελαίου είναι υψηλότερη από την αναμενόμενη και οι χαμηλές τιμές θα στηρίζουν την αύξησή της αλλά και την άνοδο των περιθωρίων. Μάλιστα την περίοδο 2015-2017 η δυναμικότητα παραγωγής μειώθηκε καθώς πολλά επενδυτικά σχέδια καθυστέρησαν. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τους αναλυτές, ότι η ζήτηση σε πετρέλαιο ήταν 1,6 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως και η παραγωγή 1,2 εκατομμύριο βαρέλια.

Οι χαμηλές τιμές πετρελαίου σημαίνουν και μικρότερο κόστος για τα διυλιστήρια. Έτσι, το μικτό περιθώριο των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων το 2017 ανέβηκε στα 4,7 δολάρια ανά βαρέλι από 3,3 δολάρια το διάστημα 2010-2014.

Η UBS εκτιμά ότι τα περιθώρια διύλισης θα υποχωρήσουν τις χρονιές 2018-2019 καθώς θα αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα των διυλιστηρίων. Εκτιμά άνοδο της τιμής του πετρελαίου το 2018 και άρα και του κόστους διύλισης, ενώ τα νέα διυλιστήρια που θα ξεκινήσουν θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικά χάρη στην υψηλότερη αποδοτικότητα και πολυπλοκότητά τους. Τα περιθώρια θα υποχωρήσουν μέχρι το 2019 στα 3,3 δολάρια ανά βαρέλι, και το 2020 θα υπάρξει μία ανάκαμψη στα 3,7 δολάρια λόγω της ισχύος νέων κανονισμών για τα καύσιμα των πλοίων που ευνοούν τα μεσαία αποστάγματα.

Ο κλάδος διύλισης τους τελευταίους 12 μήνες αύξησε κατά 43% τα κέρδη του. Αν και κατά τη UBS το μακροοικονομικό περιβάλλον γίνεται λιγότερο ευνοϊκό, εντούτοις τα διυλιστήρια θα συνεχίσουν να έχουν καλές ταμειακές ροές, υποστηρίζοντας υψηλότερα μερίσματα. Στο πλαίσιο αυτό, οι αναλυτές συστήνουν τα Ελληνικά Πετρέλαια και τη Motor Oil καθώς και το τουρκικό διυλιστήριο Tüpraş. Οι αναλυτές είναι επιφυλακτικοί στη Neste και τη Saras και αρνητικοί στην πολωνική PKN Orlean.

Για τα ΕΛ.ΠΕ, η πρόβλεψη αύξησης των EBITDA το 2017 είναι 13% και για την τουρκική Tüpraş 15%. Οι προβλέψεις για τον κλάδο της διύλισης είναι αύξηση κατά μέσο όρο 4% φέτος και 2% το 2018.
Για τα Ελληνικά Πετρέλαια, οι εκτιμήσεις των EBITDA για φέτος είναι αύξηση στα 824 εκατ. ευρώ από 730 πέρυσι, ενώ τα καθαρά κέρδη στα 424 από 329 εκατ. ευρώ.

Για τη Motor Oil, η UBS βλέπει φέτος EBITDA στα 546 εκατ. ευρώ από 545 και καθαρά κέρδη στα 290 από 298 εκατ. ευρώ το 2016.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v