Ξεπερνά τη δεκαετία η μέση «ηλικία» των ελληνικών ταξί

Τα ταξί συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Αθήνας, επισημαίνει ο ΣΕΑΑ, σημειώνοντας ότι τυχόν παράταση του ορίου απόσυρσης θα επιδεινώσει την κατάσταση στην πόλη.

Ξεπερνά τη δεκαετία η μέση «ηλικία» των ελληνικών ταξί

Τα προβλήματα μιας ενδεχόμενης παράτασης στο όριο απόσυρσης των ταξί, όπως έχει ζητήσει ο κλάδος, αναδεικνύει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. 

Οπως αναφέρει, «σε μία χώρα χαρακτηρισμένη ως "πυρήνα πολιτισμού", τα μέσα μεταφοράς αποτελούν δείκτη πολιτισμού. Η πρώτη επαφή των τουριστών είναι τα ταξί και τα μέσα μεταφοράς. Στην προσπάθεια να διατηρήσουν τον στόλο οχημάτων ταξί σε καλή λειτουργία, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν καθιερώσει την απόσυρση στα 10 χρόνια.

Τα ταξί που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της επιβαρυμένης κυκλοφοριακά Αθήνας ρυπαίνουν με τις εκπομπές τους σε πολύ μεγάλο βαθμό το περιβάλλον. Τα ταξί συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, καθώς εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας, για την αναζήτηση κομίστρου.

Πιο συγκεκριμένα, σε ένα στόλο που αγγίζει τον αριθμό των 16.900 ταξί στην Αττική, σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα απόσυρσης ταξί (15 ή 18 έτη μέγιστη ηλικία, νόμος 4070/2012), οι συνολικοί ρύποι που εκπέμπονται από τους κινητήρες στη διάρκεια ζωής τους αγγίζουν τις 46.000 τόνους αιωρούμενα σωματίδια και τις 600.000 τόνους οξείδια του αζώτου και υδρογονάνθρακες.

Με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης ήταν αναμενόμενο να σημειωθεί κάμψη στην αντικατάσταση των παλαιών ταξί και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μέση ηλικία να έχει αυξηθεί στα 10,1 έτη (με το 61,5% των ταξί να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή παλαιότερης).

Παράλληλα όμως, έχει τεθεί το αίτημα για παράταση των ισχυόντων ορίων απόσυρσης από τα 15 στα 22 χρόνια.

Μία παράταση απόσυρσης 7 χρόνων όμως αναμένεται να έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων των αστικών περιοχών, σύμφωνα με τις ιατρικές μελέτες των τελευταίων χρόνων. Αναλυτικότερα προβλέπεται μείωση του προσδόκιμου ζωής, αύξηση πρόωρων θανάτων και εμφάνιση αναπνευστικών προβλημάτων, κυρίως από τις εκπομπές των παλαιών πετρελαιοκίνητων κινητήρων.

Ποιες πρωτοβουλίες πρέπει να ληφθούν από την πολιτεία για τον στόλο κυκλοφορούντων ταξί:

Καλύτερος έλεγχος της σωστής λειτουργίας των κινητήρων των ταξί στα ΚΤΕΟ και «στον δρόμο».
• Παροχή κινήτρων για την ευρύτερη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων.
• Θέσπιση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής απόδοσης για τα ταξί, ώστε τα καθαρά οχήματα να απολαμβάνουν μπόνους (π.χ. χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ).
• Ουσιαστική, αποφασιστική επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων ταξί με νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6.

Μέρος της επιδότησης μπορεί να καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους ή και από την εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων (π.χ. αναμόρφωση πράσινου δακτυλίου), καταλήγει ο ΣΕΑΑ. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus