Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μέχρι το τέλος του έτους η «ανάσταση» του Σύζευξις ΙΙ

Επιτροπή υπό τον γενικό γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Βασίλη Μαγκλάρα ανέλαβε να προχωρήσει το βαλτωμένο έργο, μέσω του οποίου το δημόσιο εξοικονομεί άνω των 200 εκατ. ευρώ ετησίως.

Μέχρι το τέλος του έτους η «ανάσταση» του Σύζευξις ΙΙ

Χρειάστηκε μια σύσκεψη τριών υπουργών, την προηγούμενη εβδομάδα, για να κριθεί οριστικά η τύχη του έργου Σύζευξις ΙΙ, για τη διασύνδεση των κρατικών υπηρεσιών και τη μείωση του τηλεπικοινωνιακού κόστους κατά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, που «σέρνεται» εδώ και επτά χρόνια.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε πως το έργο, μέσω του οποίου το δημόσιο μπορεί να εξοικονομήσει τουλάχιστον 200.000.000 ευρώ ετησίως από το τηλεπικοινωνιακό κόστος (σταθερής και κινητής τηλεφωνίας), θα προχωρήσει. Συμφωνήθηκε, μάλιστα, η σύσταση επιτροπής υπό τον γενικό γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Βασίλη Μαγκλάρα, για να συντονίσει την προσπάθεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για να προχωρήσει το έργο χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν και αντιρρήσεις ορισμένων κυβερνητικών στελεχών. Τελικά, όμως, στη σύσκεψη της Παρασκευής, στην οποία συμμετείχαν η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής απουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξανδρος Χαρίτσης, αποφασίστηκε να προχωρήσει το Σύζευξις ΙΙ, με ορίζοντα το τέλος του 2017. Μέχρι τότε εκτιμάται πως μπορούν να υπογραφούν οι πρώτες συμβάσεις στο πλαίσιο του μεγάλου έργου.

Το κύριο ζήτημα που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση είναι η απουσία πόρων, αφού εξαιτίας των πολυετών καθυστερήσεων το Σύζευξις ΙΙ έχει απενταχθεί από το ΕΣΠΑ. Κυβερνητικά στελέχη που συμμετείχαν στη σύσκεψη υποστηρίζουν πως μπορούν να βρεθούν τα κονδύλια που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση του έργου. Προσθέτουν πως έχουν ήδη εξασφαλιστεί περί τα 70.000.000 ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα μπορούν να βρεθούν μέσω αναθεώρησης του ΕΣΠΑ η οποία θα γίνει ούτως ή άλλως τον Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται πως με βάση τον αρχικό σχεδιασμό θα απαιτούνταν περί τα 172.000.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων ανάπτυξης υποδομών στο πλαίσιο του Σύζευξις ΙΙ. Οσοι παρακολουθούν την προσπάθεια να προχωρήσει το έργο υποστηρίζουν πως το ποσό θα είναι μικρότερο λόγω των εκπτώσεων και συνεπώς πρέπει να αναζητηθεί μικρότερο ποσό για τη χρηματοδότηση.

Το κρίσιμο σημείο, πάντως, είναι η κατάρτιση και κατάθεση του φακέλου «Μεγάλου Εργου» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ έστω και στο... και πέντε.

Από το Σύζευξις ΙΙ εκτιμάται πως το δημόσιο μπορεί να εξοικονομήσει περί τα 150.000.000 ευρώ ετησίως από το τηλεπικοινωνιακό κόστος στη σταθερή τηλεφωνία, ενώ σε δεκάδες εκατομμύρια υπολογίζεται η εξοικονόμηση από την κινητή τηλεφωνία.

Για να μειώσει το κόστος, το δημόσιο θα προχωρήσει στην υπογραφή συμβάσεων-πλαίσιο με τηλεπικοινωνιακούς ομίλους για τις υπηρεσίες σταθερής, κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο Διαδίκτυο κ.λπ.

Σήμερα εκατοντάδες κρατικοί φορείς και υπηρεσίες δεν χρησιμοποιούν το Σύζευξις Ι ή δεν αξιοποιούνται συμβάσεις-πλαίσιο για καλύτερες τιμές από τους παρόχους, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με μεγάλα ποσά. Με το Σύζευξις ΙΙ θα διασυνδεθούν όλα τα σημεία του δημοσίου, ώστε να έχουν ενιαίες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών με πολύ χαμηλότερο κόστος.

Από τους πέντε διαγωνισμούς, ο μεγαλύτερος αφορά στο υποέργο «Υποδομές Ασφάλειας, Τηλεφωνίας και Τηλεδιάσκεψης», προϋπολογισμού 132.700.000 ευρώ, ενώ ακολουθεί το υποέργο «Κεντρικές Υπηρεσίες ISP και SLA», προϋπολογισμού 26.600.000 ευρώ. Το τρίτο υποέργο αφορά την «Κεντρική Υποδομή/Διασύνδεση Δικτύου και τις Υποδομές Κέντρων Δεδομένων» και είναι προϋπολογισμού 12.800.000, με ανάδοχο τη Med Nautilus. Στα άλλα δύο υποέργα, που στην ουσία θα χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και αφορούν στις προγραμματικές συμφωνίες για την παροχή των υπηρεσιών σταθερής, κινητής τηλεφωνίας, Διαδικτύου κ.λπ., συμμετέχουν όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι (ΟΤΕ, Vodafone, Wind, Forthnet, Cyta).

Υπενθυμίζεται πως με βάση τον αρχικό σχεδιασμό της Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ ΑΕ), το Σύζευξις ΙΙ θα ξεκινούσε το 2011 και θα ήταν σε λειτουργία εντός του 2012!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v