Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα απεργία - μπλόκο στο διαγωνισμό για τους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία

Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν την επόμενη Τρίτη οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδός ΑΕ προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την κατασκευή των σταθμών διοδίων Καβάλας και Στρυμωνικού.

Νέα απεργία - μπλόκο στο διαγωνισμό για τους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία

Νέα 24ωρη απεργία προκήρυξαν για την επόμενη Τρίτη, ημέρα διεξαγωγής των Διαγωνισμών Κατασκευής Σταθμών Διοδίων Καβάλας και Στρυμονικού, οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδός ΑΕ. Οι εργαζόμενοι από τις αρχές του χρόνου προχωρούν σε 24ωρες απεργίες κάθε ημέρα που έχει προγραμματιστεί διαγωνισμός για τους νέους σταθμούς διοδίων με αποτέλεσμα να υπάρχουν απανωτές αναβολές.

Η νέα κινητοποίηση έρχεται μετά την υπογραφή της νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης η οποία προβλέπει την κατασκευή δεκαοκτώ μετωπικών και 20 πλευρικών σταθμών διοδίων κατά μήκους της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων. Στην απόφαση, με την οποία κλείνει ένα ακόμα προαπαιτούμενο για τη συμφωνία με τους δανειστές και για την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης του οδικού άξονα από το ΤΑΙΠΕΔ, περιλαμβάνεται και ο απώτατος χρόνος λειτουργίας των σταθμών διοδίων.

Συγκεκριμένα προβλέπεται πως για τους μετωπικούς σταθμούς Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων απώτατος χρόνος λειτουργίας είναι η 31η Αυγούστου 2017, για το μετωπικό σταθμό διοδίων Σιάτιστας η 1η Νοεμβρίου 2017, για τους σταθμούς διοδίων Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού η 10η Οκτωβρίου 2017, για το μετωπικό σταθμό διοδίων στο Αρδάνιο η 1η Νοεμβρίου 2017 ενώ την ίδια ημερομηνία προβλέπεται να λειτουργήσει και το σύνολο των 20 πλευρικών σταθμών διοδίων.

Σήμερα στην Εγνατία Οδό λειτουργούν λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα Σερρών.

Στην ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού αναφέρεται ότι στηρίζουν «τις αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων και των κοινωνιών της Βόρειας Ελλάδας ενάντια στην προβλεπόμενη από την πρόσφατη ΚΥΑ κατασκευή και λειτουργία πολλών νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους Κάθετους Άξονές της. Με τις πρόσφατες εξελίξεις καθίσταται αντιληπτό πλέον απ’ όλους ότι τα προβλήματα προκύπτουν αποκλειστικά από τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού η οποία καταφανώς ακυρώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της».

Οι εργαζόμενοι ζητούν «την άμεση έναρξη υλοποίησης του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, με φορέα υλοποίησης την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» καθώς και «τη διατήρηση του κόστους των διοδίων της Εγνατίας Οδού στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, το οποίο ανταποκρίνεται και επαρκεί για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, με τους υφιστάμενους σταθμούς διοδίων. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στον σχεδιαζόμενο υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων στα 7 λεπτά που γίνεται με αποκλειστικό κριτήριο την αύξηση της ελκυστικότητας της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού».

Ζητούν επίσης «την άμεση κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και την άμεση εκτέλεση των εργασιών «βαριάς» συντήρησης οδοστρωμάτων που απαιτούνται σε επιμέρους τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Η διαρκής αναβολή τους, ώστε να υλοποιηθούν στο πλαίσιο της παραχώρησης, θέτει σοβαρότατους κινδύνους υποβάθμισης της παρεχόμενης ασφάλειας της οδού».

Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν πως «παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου σχεδόν του ήδη κατασκευασμένου στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους 1.000 χλμ, γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων. Οι υπό παραχώρηση οδικές υποδομές της Εγνατίας Οδού έχουν χρηματοδοτηθεί πλήρως, είναι ήδη κατασκευασμένες και δεν υφίσταται ουδεμία τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησής τους με οικονομικούς ή/και τεχνικούς όρους».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v