Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για εκκαθάριση του ΟΑΣΘ

Το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης θέτει τον ΟΑΣΘ σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, ενώ δημιουργούνται δυο νέες εταιρείες. Πώς θα αποζημιωθούν οι ιδιώτες μέτοχοι. Το σχέδιο για την περίοδο μετάβασης.

Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για εκκαθάριση του ΟΑΣΘ

Την κατάργηση του ΟΑΣΘ μέσω της εκκαθάρισης εν λειτουργία και τη δημιουργία νέου ρυθμιστικού και εκτελεστικού φορέα για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει σχέδιο νόμου που κατέθεσε την Παρασκευή στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.  

Οπως αναφέρει το νομοσχέδιο, το οποίο είχε παρουσιάσει το Euro2day.gr από τις 6 Ιουλίου, με τις προτεινόμενες διατάξεις αναδιαρθρώνονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ενώ λύεται η οικονομική σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ και εξαγοράζεται ο τελευταίος από το ελληνικό δημόσιο.

Στο πλαίσιο αυτό: 

- Συνίσταται νέος ρυθμιστικός φορέας (ΟΣΕΘ ΑΕ) με σκοπό την ανάπτυξη, το συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών. Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ) καταργείται και η ΟΣΕΘ καθίσταται καθολική διάδοχος. 

- Συνίσταται νέος εκτελεστικός φορέας (ΑΣΥΘ), θυγατρική της ΟΣΕΘ, η οποία και αναλαμβάνει την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη με λεωφορεία και μέσα υπόγειας και επίγειας σταθερής τροχιάς.

- Λύεται η συμφωνία του δημοσίου με τον ΟΑΣΘ και όλη η περιουσία του περιέρχεται αυτοδικαίως στο δημόσιο.

- Εξαγοράζεται ο ΟΑΣΘ από το δημόσιο. Με απόφαση της γενικής συνέλευσης τίθεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία ο ΟΑΣΘ. Καθορίζεται η διαδικασία της εκκαθάρισης εν λειτουργία αλλά και η διαδικασία παροχής του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ καθ' όλο το χρονικό διάστημα της προσωρινής ανάθεσης.

- Τέλος, ρυθμίζονται τα θέματα του προσωπικού του καταργούμενου ΣΑΣΘ αλλά και του ΟΑΣΘ, όπου μεταφέρονται αυτοδικαίως στις εταιρίες ΑΣΥΘ και ΟΣΕΘ αντίστοιχα.

Οπως αναφέρει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τις διατάξεις προκαλούνται: 

- Εφάπαξ δαπάνη 6 εκατ. για τη σύσταση της ΟΣΕΘ με ισόποση αύξηση του χαρτοφυλακίου του δημοσίου.

- Δαπάνη από τη χορήγηση επιδότησης κομίστρου στην ΟΣΕΘ το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με ΚΥΑ

- Δαπάνη από την καταβολή τιμήματος στους μετόχους του ΟΑΣΘ για την εξαγορά αυτού από το Ελληνικό Δημόσιο

- Δαπάνη από τη σύσταση προσωποπαγών θέσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στους λοιπούς κατά περίπτωση εποπτευόμενους φορείς για τη μετάταξη/μεταφορά υπαλλήλων στο πλαίσιο της εσωτερικής κινητικότητας του υπουργείου.

Η αποζημίωση των μετόχων και η μεταβατική περίοδος

Το σχέδιο νόμου προβλέπει με λεπτομέρεια τη διαδικασία με βάση την οποία τα περιουσιακά στοιχεία του ΟΑΣΘ, τον τρόπο αποζημίωσης των σημερινών (ιδιωτών) μετόχων του οργανισμού, ενώ προβλέπονται αυστηρότατες ποινές σε όσους παρακωλύουν τη διαδικασία μετάβασης στο νέο καθεστώς για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Προβλέπεται συγκεκριμένα πως "ανατίθεται προσωρινά στον ΟΑΣΘ το συγκοινωνιακό έργο για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο και πάντως όχι μετά την 3.12.2019. Κατά το χρονικό διάστημα της μετάβασης ο ΟΑΣΘ υποχρεούται να συνεργάζεται με την ΑΣΥΘ για τους σκοπούς της μεταβίβασης του συγκοινωνιακού έργου στη τελευταία".

Εντός 15θημέρου από την ψήφιση του νόμου οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ καλούνται να επιλέξουν το διοικητικό συμβούλιο που θα αναλάβει τη διαδικασία εκκαθάρισης, σε συνεργασία με την ελεγκτική εταιρεία που θα προσληφθεί, και μετάβασης στο νέο μοντέλο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει πως "όποιος εμποδίζει, παρακωλύει με κάθε τρόπο ή μέσο, αρνείται την πρόσβαση στα γραφεία, αμαξοστάσια, περιουσιακά στοιχεία του ΟΑΣΘ., αποκρύπτει ή αφαιρεί έγγραφα και στοιχεία και με τις πράξεις του αυτές δυσχεραίνει ή καταργεί το έργο Διοικητικού Συμβουλίου, της ελεγκτικής εταιρίας ή του ορκωτού ελεγκτή τιμωρείται με φυλάκιση έως τριών ετών και με χρηματική ποινή τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και με στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων για πέντε έτη". Βαριές ποινές προβλέπονται και για άλλες περιπτώσεις που συνδέονται με τη διαδικασία μετάβασης στο νέο καθεστώς για τις συγκοινωνίες.

*Δείτε το νομοσχέδιο στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".   

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v