Πήρε ΦΕΚ η 20ετής παράταση της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος»

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η συμφωνία για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» ώστε να διαχειρίζεται το αεροδρόμιο μέχρι το 2046.

Πήρε ΦΕΚ η 20ετής παράταση της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος»

Οι υπογραφές της συμφωνίας για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών" (ΔΑΑ)  φαίνεται πως μπήκαν δια περιφοράς και η συμφωνία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ. Επόμενα βήματα η κατάθεση και ψήφιση από τη Βουλή, όχι νωρίτερα από τα τέλη του χρόνου, ώστε να εισπραχθεί και το τίμημα των 600 εκατ. ευρώ.

Η έγκριση της 20ετούς παράτασης ήταν προϋπόθεση ώστε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) να προχωρήσει στην πώληση του 30% της ΔΑΑ που ελέγχει. Το 25% ελέγχεται από το δημόσιο, ενώ επιχειρήσεις που συνδέονται με το καναδικό fund PSP κατέχουν το 40% και μέλη της οικογένειας Κοπελούζου το υπόλοιπο 5%.

Σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις η διαδικασία πώλησης του 30% πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018. Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ήδη καταθέσει τις προτάσεις τους και αναμένεται η έγκριση της 20ετούς παράτασης για να ξεκινήσει η διαδικασία αναζήτησης επενδυτών.

Στα τέλη Μαϊου, η ΔΑΑ είχε υποβάλλει βελτιωμένη προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης που έληγε το 2026 η οποία προβλέπει συνολικό τίμημα ύψους 600 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 483,87 εκατ. ευρώ. Προκειμένου το ΤΑΙΠΕΔ να καταλήξει στην αποδοχή της βελτιωμένης προσφοράς έλαβε υπ’ όψη δύο ανεξάρτητες αποτιμήσεις, καθώς και τη θετική γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων.

Τότε η διοίκηση του Ταμείου υποστήριζε πως το συνολικό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο από την επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης είναι πολλαπλάσιο του ανωτέρω τιμήματος. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι τα επιπρόσθετα αναμενόμενα έσοδα από την καταβολή της, ήδη προβλεπόμενης στην Σύμβαση Παραχώρησης, ετήσιας αμοιβής θα ανέλθουν για το σύνολο της εικοσαετούς παράτασης περίπου στο ποσό των 894 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα τα εκτιμώμενα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος της ΔΑΑ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 1,47 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα πάντα με το ΤΑΙΠΕΔ, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά λόγω της επέκτασης και την μελλοντική καταβολή επιπλέον μερισμάτων ποσού περίπου 835 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά φόρων της ΔΑΑ ανήλθαν πέρυσι σε 132,4 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το 2015. Οι λειτουργικές δαπάνες διαμορφώθηκαν στα 134,8 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 21,9%. Η επιβατική κίνηση έφτασε τα 20,2 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 10,7% συγκριτικά με το 2015.

Τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ ανήλθαν στο ποσό των 404,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,95% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης. Συνολικά, η συμμετοχή του ΔΑΑ στο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων ανήλθε στο ποσό των 83,3 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 9,47% συγκριτικά με το προηγούμενο οικονομικό έτος, ως αποτέλεσμα της αύξησης της επιβατικής κίνησης.

Η εταιρεία προχωρά στη διανομή μερίσματος ύψους €40,5 εκατ. ευρώ, ή 1,35 ευρώ ανά κοινή μετοχή για τη χρήση 2016.

* Δείτε το ΦΕΚ στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v