Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εντονο ενδιαφέρον για ελληνικά προϊόντα στις ασιατικές αγορές

Η επιχειρηματική αποστολή του Ελληνοασιατικού και του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου επισκέφθηκε διαδοχικά τέσσερις ασιατικές μεγαλουπόλεις -το Τόκιο στις 25 και 26/9, το Πεκίνο στις 27/9, τη Σαγκάη στις 28/9 και την Ταϊπέι στις 29/9.

Εντονο ενδιαφέρον για ελληνικά προϊόντα στις ασιατικές αγορές

Ιδιαίτερα έντονο είναι για τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν εισαγωγείς και διανομείς της ασιατικής αγοράς κατά τη διάρκεια των επαφών που είχε η επιχειρηματική αποστολή στην Ασία, η οποία διοργανώθηκε από το Ελληνοασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Η αποστολή είχε στόχο την προώθηση επιλεγμένων ελληνικών καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών στους μεγάλους καταναλωτικούς πληθυσμούς της Ασιατικής Ηπείρου, την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα και την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Ασία. Με προσεκτικά σχεδιασμένο, πλούσιο σε επαφές και συνεκτικό πρόγραμμα, η Αποστολή επισκέφθηκε διαδοχικά τέσσερις ασιατικές μεγαλουπόλεις -το Τόκιο στις 25 και 26/9, το Πεκίνο στις 27/9, τη Σαγκάη στις 28/9 και την Ταϊπέι στις 29/9.

Μετείχαν εταιρίες από τον κλάδο των τροφίμων, που παρουσίασαν προϊόντα με προοπτική στις αγορές αυτές όπως ελαιόλαδο, ελιές, μέλι, κρασί, συμπληρώματα υγιεινής διατροφής, από τον κλάδο καλλυντικών, από τον τουρισμό και την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών.

Στο Τόκιο, με φροντίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελληνικής Πρεσβείας, οργανώθηκαν 26 συναντήσεις τόσο στα γραφεία ιαπωνικών εταιριών όσο και στην Ελληνική Πρεσβεία, στο Πεκίνο το Γραφείο ΟΕΥ είχε προετοιμάσει 33 Β2Β συναντήσεις στο German Centre for Industry and Trade, στη Σαγκάη, που είναι η καρδιά της κινεζικής οικονομίας, το αντίστοιχο Γραφείο ΟΕΥ εξασφάλισε 65 συναντήσεις που φιλοξενήθηκαν στο τοπικό Διμερές Γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, ενώ στην Ταϊπέι της Ταϊβάν πραγματοποιήθηκαν 48 επαφές Β2Β με τα μέλη του Chinese International Economic Cooperation Association (CIECA).

Οι ελληνικές εταιρίες έμειναν ικανοποιημένες από την επίσκεψη αυτή και αξιολόγησαν ως σημαντικές και με προοπτική συνέχειας το 1/3 τουλάχιστον των αρχικών επαφών που είχαν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους και από τα μηνύματα που εισέπραξαν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από εισαγωγείς και διανομείς για ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, τα οποία με μακροχρόνια στρατηγική, επιλεγμένη στόχευση και κατάλληλη προβολή μπορούν να επικρατήσουν του ανταγωνισμού και να κερδίσουν την προτίμηση των Ασιατών καταναλωτών.

Δεδομένου ότι χρειάζεται αρκετός χρόνος για την ωρίμανση συζητήσεων και διαπραγματεύσεων με τους Ασιάτες, απαιτείται υπομονή, επιμονή, καλλιέργεια σχέσεων και σταδιακή εξασφάλιση εμπιστοσύνης των εταίρων που σε συνδυασμό με την αποδοχή του ελληνικού στοιχείου και την εκτίμηση των λαών της Ασίας για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό μπορούν να αποφέρουν σημαντικά μεγέθη πωλήσεων.

Από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε η ραγδαία εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου σε μεγάλες πλατφόρμες, η προοπτική περαιτέρω αύξησης των Κινέζων επισκεπτών και ειδικότερα των νέων ζευγαριών σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς χάρη και στη νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Πεκίνου, καθώς και το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ακίνητα στην Ελλάδα με πρόσθετο κίνητρο την απόκτηση πενταετούς βίζας.

Η πρωτοβουλία αυτή θα έχει συνέχεια και σε συνεργασία με τους φορείς στις περιοχές αυτές της Ασίας θα οργανωθούν και άλλες ολιγομελείς και στοχευμένες αποστολές ελληνικών εταιριών για Β2Β, επισκέψεις εταιριών με ατομικό πρόγραμμα, όπως και αντίστοιχα υποδοχή ασιατικών εταιριών στην Ελλάδα.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v