Βάλτωσε και πάλι το θέμα των ανασφάλιστων I.X.

Τεχνικά προβλήματα επικαλείται η ΑΑΔΕ και καθυστερεί τη διασταύρωση των λιστών. Για φόβο ανάληψης του πολιτικού κόστους μιλούν παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς. Ποια λύση προτείνει ο πρόεδρος του ΕΕΑ Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Βάλτωσε και πάλι το θέμα των ανασφάλιστων I.X.

Κλίμα έντονης δυσφορίας επικρατεί στους κύκλους της ασφαλιστικής αγοράς, εξαιτίας της τροπής που έχει πάρει για μια ακόμη φορά το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων.

Σε αντίθεση με όσους ήλπιζαν ότι τα τεχνικά προβλήματα θα λύνονταν σε μεγάλο βαθμό μέσα στον Σεπτέμβριο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων φαίνεται πως εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες και για τον λόγο αυτό να μην προχωρεί εκ νέου στη περιβόητη διασταύρωση των δύο λιστών (αυτής του Υπουργείου Οικονομικών με τις άδειες κυκλοφορίας και εκείνης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος με τα ασφαλισμένα οχήματα).

Ωστόσο, κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς θεωρούν τη στάση της ΑΑΔΕ ως προσχηματική και εκτιμούν πως (και) η νέα αναβολή οφείλεται στην απροθυμία της κυβέρνησης να αναλάβει το λεγόμενο «πολιτικό κόστος».

«Φοβούνται μήπως κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί θεωρήσουν την αναγκαστική συμμόρφωση με το νόμο ως ένα ακόμη… χαράτσι που επιβάλλεται από την κυβέρνηση μαζί με τις τόσες άλλες φορολογικές επιβαρύνσεις οι οποίες ψαλιδίζουν ακόμη περισσότερο τα μειωμένα λόγω κρίσης εισοδήματά τους. Όσο και αν όλες οι δαπάνες βγαίνουν από την ίδια τσέπη, η Πολιτεία οφείλει να εξηγήσει στους πολίτες της χώρας ότι όποιος δεν μπορεί να καταβάλει τα ασφάλιστρα, θα πρέπει να σταματήσει να κυκλοφορεί το αυτοκίνητό του» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, μιλώντας στο Euro2day.gr, υποστηρίζει πως αν υπάρχει βούληση, το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

«Θα μπορούσε να γίνει η διασταύρωση των λιστών εδώ και τώρα και παράλληλα να δοθεί μεγάλο χρονικό περιθώριο -έστω ένα έτος- από το Υπουργείο στους οδηγούς που εκ λάθους μπήκαν στον κατάλογο των ανασφάλιστων, προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να τακτοποιηθούν οι υποθέσεις τους.

Είναι αδιανόητο εδώ και πέντε χρόνια να μην μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος, να έχουν υπάρξει δύο αναβολές διασταυρώσεων και πάνω από πεντακόσιες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα-βόμβες να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με τις όποιες οικονομικές και κοινωνικές παρενέργειες.

Είναι μεγάλο λάθος το να θεωρούν ορισμένοι το συγκεκριμένο ζήτημα ως πολιτικό. Αντίθετα, είναι καθαρά κοινωνικό, γιατί όλοι μας βρισκόμαστε στο έλεος των ζημιών που μπορούμε να υποστούμε από τα ανασφάλιστα οχήματα και γιατί πολλοί δεν γνωρίζουν τις οδυνηρές συνέπειες που μπορεί να υποστεί ένας οδηγός ανασφάλιστου οχήματος. Στο εξωτερικό. το σχετικό πρόβλημα είναι λυμένο εδώ και πολλά πολλά χρόνια και είναι λυπηρό ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη στην οποία συμβαίνει κάτι τέτοιο».

Πάντως, η κινητοποίηση του πρώτου φετινού εξαμήνου αύξησε τον αριθμό των ασφαλισμένων οχημάτων κατά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες, με άμεσο αποτέλεσμα τη σαφή μείωση των ζημιών από ανασφάλιστα οχήματα που επιβάρυναν το πολύπαθο Επικουρικό Κεφάλαιο.

Σήμερα ωστόσο, εκτιμάται πως εξακολουθούν να κυκλοφορούν γύρω στις πεντακόσιες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα, αριθμός που -σύμφωνα με στελέχη της ασφαλιστικής βιομηχανίας- μπορεί να αυξηθεί σημαντικά κατά τους επόμενους μήνες, στον βαθμό που συνεχιστεί η πολιτική αδράνειας από την πλευρά της ΑΑΔΕ (πολλά από τα συμβόλαια είναι τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας, άρα οι οδηγοί που σύναψαν συμβόλαια την άνοιξη και το καλοκαίρι ενδεχομένως να μην τα ανανεώσουν).

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus