Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο Μαραθώνιος απογειώνει την τουριστική αγορά της πρωτεύουσας

Εξαφανίστηκαν τα δωμάτια στα ξενοδοχεία του κέντρου της Αθήνα λόγω της διοργάνωσης του Μαραθωνίου. Οι συμμετοχές ρεκόρ και η σημασία για την αγορά της πρωτεύουσας. Ποιοι ήταν οι κορυφαίοι Μαραθώνιοι του πλανήτη το 2016.

Ο Μαραθώνιος απογειώνει την τουριστική αγορά της πρωτεύουσας

Δεν υπάρχει στον πλανήτη μεγάλη πόλη η οποία κατάφερε να αναρριχηθεί στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης των δημοφιλέστερων τουριστικών προορισμών χωρίς να έχει να π[παρουσιάσει ένα «ημερολόγιο» mega events.

Η αλματώδης αναβάθμιση του αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας τα τελευταία χρόνια ίσως αποτελεί την πλέον χειροπιαστή επιβεβαίωση πως η ελληνική πρωτεύουσα καταξιώνεται με γοργά βήματα σε κορυφαία ευρωπαϊκό προορισμό.

Το αποδεικνύουν οι πληρότητες που καταγράφουν τα ξενοδοχεία του κέντρου της Αθήνας το σαββατοκύριακο 11-12 Νοεμβρίου οι οποίες ξεπερνούν το 87% στο σύνολο των μονάδων. 

Η εικόνα αδιαχώρητου που εμφανίζουν τα περισσότερα ξενοδοχεία στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας οφείλονται, προφανώς, στη διοργάνωση του Μαραθωνίου (12 Νοεμβρίου).

Μια διοργάνωση που χρειάστηκε να φθάσει στην 35η διοργάνωσή της για να δει τα μεγέθη της να απογειώνονται. Η φετινή διοργάνωση, μάλιστα, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ορόσημο καθώς οι συμμετοχές όσων θα λάβουν μέρος στον αγώνα φθάνουν επισήμως τις 18.500. Πρόκειται για εκείνους που θα σταθούν στην γραμμή της αφετηρίας στον τύμβο του Μαραθώνα για να τρέξουν στην κλασσική διαδρομή μέχρι το Παναθηναϊκό Στάδιο διανύοντας 42.195 μέτρα. Όλοι, ωστόσο, όσοι θα λάβουν μέρος στους επιμέρους αγώνες της διοργάνωσης θα ξεπεράσουν τις 51.000!

Οι αθλητές και ερασιτέχνες δρομείς που θα λάβουν μέρος στο φετινό Μαραθώνιο της Αθήνας προέρχονται από κάθε γωνιά του πλανήτη. Στοιχείο το οποίο συνιστά το μεγαλύτερο όφελος συνολικά για την αγορά της Αθήνας.

Ο λόγος είναι ότι οι 51.000 Έλληνες (όχι μόνο Αθηναίοι) και ξένοι δρομείς δεν θα βρέθηκαν στην πρωτεύουσα μόνοι τους. Συνοδεύονται, οι περισσότεροι, από έναν, δύο ή και περισσότερους συνταξιδιώτες. Επισκέπτες οι οποίοι γέμισαν τα ξενοδοχεία της πόλης και έδωσαν οικονομική ανάσα στο σύνολο της αγοράς της πρωτεύουσας.

Η εικόνα αδιαχώρητου στα ξενοδοχεία του κέντρου, μάλιστα, αφορά σε μια διοργάνωση η οποία, ναι μεν αναπτύσσεται αλματωδώς τα τελευταία χρόνια αλλά απέχει ακόμα πολύ από το να κοιτάξει στα μάτια τις κορυφαίες διοργανώσεις του πλανήτη που μετρούν τους μετέχοντες σε εκατοντάδες χιλιάδες.

Η αγορά της Αθήνας μόλις τώρα αρχίζει να «οσμίζεται» τη μυρωδιά του χρήματος που στροβιλίζεται γύρω από διοργανώσεις όπως ο Μαραθώνιος. Αγώνες που σε άλλες χώρες αποτελούν συστατικό στοιχείο της οικονομικής ανάπτυξης μεγαλουπόλεων όπως η Ν. Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Ρώμη, το Βερολίνο, το Τόκυο ή η Οζάκα.

Είναι χαρακτηριστικό πως στο Τοπ 10 της παγκόσμιας κατάταξης Μαραθωνίων που διοργανώνουν γνωστές μεγαλουπόλεις, οι ΗΠΑ μετράνε τέσσερις πόλεις τους, η Ιαπωνία τρεις, ενώ μόλις άλλες τρεις χώρες (Γαλλία, Μεγ.Βρετανία, Γερμανία). Ένδειξη πως οι διοργανώσεις Μαραθωνίου έχουν εξελιχθεί σε «διαπιστευτήρια»
ισχύος σε έναν κόσμο που οι συμβολισμοί έχουν πάντα τη σημασία τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v