Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στις 16 και 18 Γενάρη κληρώνει για μαρίνες Αλίμου και Χίου

Ομοβροντία διαγωνισμών από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για να καλυφθούν μνημονιακά προαπαιτούμενα και να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος. Ποιοι όμιλοι είχαν ενδιαφερθεί προ... πενταετίας για τις δύο μαρίνες.

Στις 16 και 18 Γενάρη κληρώνει για μαρίνες Αλίμου και Χίου

Προκηρύχθηκαν την Παρασκευή από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση, για διάστημα τουλάχιστον 35 ετών, των μαρινών Αλίμου και Χίου. Η επανεκκίνηση των δύο διαγωνισμών, που είχαν προκηρυχθεί και στο παρελθόν αλλά πάγωσαν, αναμένονταν επί… χρόνια και αποτελεί μνημονιακό προαπαιτούμενο.

Σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αρετσούς στην Θεσσαλονίκη, ενώ εκτιμάται πως μπορεί να «ξεπαγώσει» και η βαλτωμένη υπόθεση παραχώρησης της μαρίνας Πύλου.

Στους προηγούμενους διαγωνισμούς είχαν εμφανιστεί ισχυρά σχήματα, ορισμένα από τα οποία αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και κατά τη νέα διαδικασία.Προ πενταετίας, όταν είχε γίνει η πρώτη απόπειρα, είχαν ενδιαφερθεί, τόσο για τη μαρίνα Αλίμου, όσο και για τη μαρίνα Χίου, έντεκα όμιλοι.

Ήταν τα σχήματα Dogus - Lamda Development, Κάσος Α.Ε., Azimut – Benetti SpA, Global Liman Isltemeleri A.S., ΑΤΕΣΕ ΑΕ, J&P ΑΒΑΞ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς ΑΕ, Envitec ΑΕ, Archirodon Group NV – Α1 Yacht Trading Consortium ΑΕ – Στήριξις Τεχνική ΑΕ, και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ – Cosmos Yachting ΑΕ.

Οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου και της μαρίνας Χίου θα πραγματοποιηθούν σε δύο στάδια. Για τη μαρίνα Αλίμου οι υποψήφιοι καλούνται να εκδηλώσουν αρχικό ενδιαφέρον στις 16 Ιανουαρίου, ενώ για τη μαρίνα Χίου στις 18 Ιανουαρίου. Στη συνέχεια, αφού εξεταστούν τα τυπικά τους προσόντα, οι υποψήφιοι που τα καλύπτουν θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, «η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων με 1,100 θέσεις ελλιμενισμού. Η εξαιρετική στρατηγική της θέση ως μέρος του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη της χερσαία ζώνη αποτελούν εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την αξιοποίησή της. Η μαρίνα σήμερα λειτουργεί κυρίως ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής (bare boats)». Διαθέτει χερσαία ζώνη 210,000 τετραγωνικών μέτρων με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να επισημαίνει πως «έχει εκκινήσει τη διαδικασία που προβλέπεται στον Νόμο 2160/1993 (ΦΕΚ 118/A/19.7.1993), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, για τη θεσμοθέτηση νέου χωροταξικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου με την έκδοση ενός νέου Προεδρικού Διατάγματος που θα τροποποιεί τις προαναφερόμενες διατάξεις».

Το βορειοδυτικό τμήμα της χερσαίας ζώνης της μαρίνας Αλίμου «χρησιμοποιείται για τη χερσαία απόθεση και συντήρηση σκαφών. Το κύριο τμήμα της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας Αλίμου εκτείνεται κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος και περιλαμβάνει κτήρια διαφόρων ηλικιών και χρήσεων, θέσεις στάθμευσης, ζώνες πρασίνου, υποσταθμούς και άλλες κατασκευές που στεγάζουν ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, καθώς και εκτεταμένες ελεύθερες ζώνες».

Η χερσαία ζώνη της μαρίνας Χίου, «καλύπτει επιφάνεια 35.000 τ.μ. περίπου, έχει διαμορφωθεί κατά κύριο λόγο με επιχώσεις θαλασσίου χώρου. Προς το παρόν η χερσαία ζώνη είναι ανεκμετάλλευτη και χαρακτηρίζεται από πλήρη απουσία υποδομών και διαμορφώσεων (υπάρχει μόνο ένας πρόχειρος οικίσκος που στεγάζει εργοταξιακή γεννήτρια παροχής ρεύματος).

Σήμερα, η μαρίνα δεν είναι λειτουργική, ενώ ένας μικρός αριθμός σκαφών αναψυχής ελλιμενίζεται ενίοτε στη λιμενολεκάνη. Παρόλα αυτά, «η μαρίνα θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τουλάχιστον 170 σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών μήκους έως 25 μέτρων ύστερα από περιορισμένης κλίμακας παρεμβάσεις. Επιπροσθέτως, η μαρίνα έχει το δυναμικό για την ανάπτυξη όλων των αναγκαίων για την λειτουργία της χερσαίων υποδομών, συμπεριλαμβανομένoυ χώρου χερσαίας απόθεσης σκαφών, καθώς επίσης και άλλων χρήσεων αναψυχής και τουρισμού.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v