Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα 4,5 δισ. «ψαλιδίζει» τη δόση το ΥΠΟΙΚ

Τα 3 δισ. ευρώ που αφορούν στις χρηματοδοτικές ανάγκες έως τον Ιούνιο και το 1,5 δισ. για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών θα καλύψει τελικά η δόση. Συνεδριάζει το EwG, με το βλέμμα στο πολυνομοσχέδιο.

Στα 4,5 δισ. «ψαλιδίζει» τη δόση το ΥΠΟΙΚ

Πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις που υπήρχαν φαίνεται πως θα είναι η δόση που θα εισπράξει η Ελλάδα με το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης. Πηγές του υπουργείου Οικονομικών υποστήριζαν ότι «το ύψος της δόσης εξαρτάται από τις ταμειακές ανάγκες της χώρας, για το διάστημα Φεβρουαρίου-Ιουνίου, που είναι 3 δισ. ευρώ. Σε αυτό το ποσό θα προστεθεί περίπου άλλο 1,5 δισ. ευρώ για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Άρα, το ποσό της εκταμίευσης θα κυμανθεί γύρω στα 4,5 δισ. ευρώ».

Υπενθυμίζεται ότι το Euro2day.gr μετέδωσε πληροφορίες που ανέφεραν ότι οι δανειστές προσανατολίζονταν στο να εγκρίνουν μια «σούπερ δόση», της τάξεως των 7,5-8 δισ. ευρώ, που αναμένεται να ξεκλειδώσει η ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, εφόσον σφραγιστεί στη συνεδρίαση του Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου.

Η δόση, οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι θα έσπαγε στα δύο: τόσο για τη χρηματοδότηση των περιορισμένων αναγκών του δημοσίου, όσο όμως και το «μαξιλάρι» ρευστότητας αλλά και την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.

Σημειώνεται ότι για σήμερα είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί EuroWorking Group, που θα εξετάσει και το θέμα του πολυνομοσχεδίου.

Στο μέτωπο του πολυνομοσχεδίου, μία από τις βασικές εκκρεμότητες οι οποίες θα πρέπει να κλείσουν εντός των ημερών αφορά στην κατάθεση τροπολογίας με την οποία θα ανοίγει ο δρόμος για τη διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και για οφειλές προς το δημόσιο.

Στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου προβλέφθηκε μεν ότι όλοι οι πλειστηριασμοί θα διενεργούνται ηλεκτρονικά από τις 21 Φεβρουαρίου, αλλά δεν υπήρξαν οι απαραίτητες τροποποιήσεις, οι οποίες θα ευθυγραμμίζουν τις προβλέψεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων με τις διατάξεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Η ακριβής μορφή της προωθούμενης διάταξης παραμένει ακόμα σε εκκρεμότητα συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους δανειστές, ενώ όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές, δεν τίθεται ζήτημα τροποποίησης των κριτηρίων που διέπουν και σήμερα τη διενέργεια πλειστηριασμών -αποκλειστικά με φυσική μορφή- για χρέη προς το δημόσιο.

Το θέμα των πλειστηριασμών παρακολουθείται ευρύτερα με πολλή προσοχή από τους δανειστές. Οι καθυστερήσεις, μέσω των αλλεπάλληλων αναβολών των πλειστηριασμών στα ειρηνοδικεία (πρώτα η αποχή των συμβολαιογράφων, μετά η αναστολή των πλειστηριασμών εξαιτίας της απουσίας διάταξης για τις αυτεπάγγελτες διώξεις στην περίπτωση φαινομένων παρεμπόδισης και τώρα εξαιτίας της προωθούμενης πλήρους ηλεκτρονικοποίησης της διαδικασίας) δεν περνούν απαρατήρητες από τους δανειστές, οι οποίοι έχουν διαμηνύσει ότι η ομαλή διεξαγωγή τους -ακόμα καλύτερα με ηλεκτρονικό τρόπο- αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο της τρίτης αξιολόγησης. Το θέμα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ενόψει και των stress tests των ελληνικών τραπεζών.

Δύο ακόμα ζητήματα, τα οποία θεωρείται πολύ πιθανό να ανακύψουν για μία ακόμα φορά στον ορίζοντα των ενδεχόμενων προβλημάτων, αφορούν στις διώξεις των «ξένων» μελών του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και του πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέα Γεωργίου.

Το γενικό κλίμα πάντως είναι ότι στις 22 Ιανουαρίου, μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου και εφόσον στο μεσοδιάστημα εκδοθεί μια σειρά εγκυκλίων και υπουργικών αποφάσεων για την υλοποίηση περίπου 10 εκκρεμών προαπαιτούμενων, η τρίτη αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v