Πώς μπήκαν στην... πρίζα οι κλινικές με τις κάρτες υγείας

Κάρτες υγείας και ασφαλιστικές καλύψεις προσφέρουν «ανάσες» στις ιδιωτικές κλινικές. Τι σηματοδοτεί η συνεργασία του ενεργειακού παρόχου ZeniΘ με το EY Club. Πολλαπλάσιοι οι Έλληνες που δεν έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.

Πώς μπήκαν στην... πρίζα οι κλινικές με τις κάρτες υγείας

H κίνηση του γνωστού ενεργειακού παρόχου ZeniΘ να προσφέρει δωρεάν σε νέους και παλαιούς πελάτες του την κάρτα υγείας HWB του EY Club αποτελεί αναμφίβολα σημαντική εξέλιξη για τον κλάδο των ιδιωτικών κλινικών, προκαλώντας παράλληλα και το ενδιαφέρον αρκετών ασφαλιστικών δικτύων.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η ZeniΘ που ήταν ο μεγαλύτερος πάροχος φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα, μετά την απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς, όχι μόνο επέκτεινε τη δραστηριότητά της σε ολόκληρη τη χώρα, αλλά παράλληλα εισήλθε και στο χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας, προσφέροντας ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών στο χώρο της ενέργειας.

Η συνεργασία της ZeniΘ με το EY Club και τη δωρεάν παροχή της κάρτας υγείας HBW (σειρά -προληπτικών κυρίως- εξετάσεων χωρίς κόστος, εκπτώσεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη) από τη μια πλευρά αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο marketing για την προσέλκυση πελατών και από την άλλη διευρύνει κατά πολύ τη διεισδυτικότητα των καρτών υγείας στην εγχώρια αγορά.

Μάλιστα, υπάρχουν σχέδια διεύρυνσης της συγκεκριμένης συνεργασίας, με την μελλοντική προσφορά και ενός ακόμη πακέτου ιατρικών-νοσηλευτικών καλύψεων που θα είναι περισσότερο αναβαθμισμένο και θα προσφέρεται έναντι ελκυστικού τιμήματος.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι από τη διάδοση των καρτών υγείας, έχουν κάθε λόγο να χαίρονται οι ιδιωτικές κλινικές, καθώς αποκτά πρόσβαση σε αυτές ένα τμήμα του κόσμου που δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στο κόστος λόγω της οικονομικής κρίσης.

«Η οικονομική κρίση έχει πολλαπλασιάσει τα άτομα που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, με δεδομένο ότι τα ποσά που δαπανά ετησίως το δημόσιο σύστημα περιορίζονται συνεχώς.

Όλα αυτά θα φανούν στα στατιστικά στοιχείων ασθενειών και θανάτων σε βάθος χρόνου» υποστηρίζεται από ιατρικούς κύκλους, ενώ παράλληλα παρατίθενται και αρκετοί ανησυχητικοί δείκτες για την υγεία των Ελλήνων: Ο ένας στους πέντε έχει υπέρταση, ο ένας στους δέκα διαβήτη, ο ένας στους είκοσι άσθμα, ενώ είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη στη συχνότητα του καπνίσματος και στην παχυσαρκία…

Η ανάπτυξη των καρτών υγείας -μαζί με τα συμβόλαια υγείας των ασφαλιστικών εταιρειών- αναμφίβολα δίνουν «ανάσες» στις ιδιωτικές κλινικές σε μια περίοδο όπου ο βασικότερος πελάτης τους (ΕΟΠΥΥ) προχωρά συνεχώς σε περικοπές δαπανών (clawback, rebate).

Παράλληλα έχουν προκαλέσει και το ενδιαφέρον των ασφαλιστικών δικτύων, τμήμα των οποίων διαμεσολαβεί στην πώλησή τους.

Μια πρώτη σκέψη είναι πως οι κάρτες υγείας αποτελούν ένα ανταγωνιστικό προϊόν για τις ασφαλιστικές εταιρείες, πλην όμως παράγοντες της αγοράς φαίνεται να μη συμμερίζονται σε μεγάλο βαθμό τη συγκεκριμένη άποψη: «Κατ’ αρχήν, οι κάρτες υγείας -όπως και κάθε προϊόν που λειτουργεί προς όφελος του πελάτη- είναι ευπρόσδεκτο, είτε ανταγωνίζεται τις ασφαλιστικές εταιρείες, είτε όχι. Επιπλέον θα έλεγα πως οι κάρτες υγείας δεν είναι ασφαλιστικό προϊόν και αυτό θα πρέπει να γίνεται γνωστό στον πελάτη. Το ζήτημα είναι ο πελάτης να είναι καλά πληροφορημένος για το τι του προσφέρει οποιοδήποτε προϊόν, είτε κάρτα υγείας, είτε ασφαλιστική κάλυψη και να λαμβάνει ο ίδιος τις κατάλληλες αποφάσεις».

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus