Ιδιωτική ασφάλιση: Θετικές προσδοκίες για τη… μεταμνημονιακή περίοδο

Πώς βλέπουν παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς την πορεία του κλάδου στη λεγόμενη μεταμνημονιακή περίοδο. Οι ευκαιρίες, οι προκλήσεις και οι κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν από την Πολιτεία, τις εταιρείες και τους διαμεσολαβούντες.

Ιδιωτική ασφάλιση: Θετικές προσδοκίες για τη… μεταμνημονιακή περίοδο

H αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής κατά 3,8% τον φετινό Ιανουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τους παράγοντες της αγοράς, καθώς γενικότερη είναι η εκτίμηση πως το 2018 θα κλείσει με θετικό πρόσημο.

Ένα ποσοστό της ανόδου αναμένεται να προέλθει από τον μεγαλύτερο αριθμό (κατά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες) ασφαλισμένων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι και από τη συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης για καλύψεις υγείας. Πέραν αυτών ωστόσο, κύκλοι της αγοράς ελπίζουν και σε μια τόνωση του ενδιαφέροντος στα συνταξιοδοτικά προγράμματα και στα πακέτα ομαδικών ασφαλίσεων.

Παρ' όλα αυτά, χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα πράγματα από μια περιορισμένη αποκατάσταση της ομαλότητας στην οικονομία, προκειμένου να δούμε μια γενναία και παράλληλα διατηρήσιμη αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής.

Ενδεικτικό άλλωστε είναι το πρόσφατο άρθρο του προέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων Γιάννη Ξηρογιαννόπουλου (ηλεκτρονική έκδοση του ΣΕΜΑ «Brokers Time»), με τίτλο «η ασφαλιστική αγορά σε τροχιά εξόδου από την κρίση».

Στο συγκεκριμένο άρθρο, ο κ. Ξηρογιαννόπουλος σημειώνει μεταξύ άλλων ότι:

α) Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει μόνο να κερδίσει, στον βαθμό που η ελληνική οικονομία επιστρέψει στην ομαλότητα.

β) Η βελτίωση της ψυχολογίας θα ανεβάσει τη ζήτηση προς όφελος (και) της ιδιωτικής ασφάλισης, ενώ μέσα από μια μελλοντική χαλάρωση των capital controls θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον για ασφαλιστικά-επενδυτικά προϊόντα που είναι συνδεδεμένα με τίτλους εξωτερικού.

γ) Η σταδιακή αύξηση του οικογενειακού εισοδήματος θα αποτελέσει ευκαιρία για διεύρυνση της συμμετοχής της ασφαλιστικής παραγωγής στα «πορτοφόλια» των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

δ) Η Πολιτεία πρέπει να επαναφέρει φορολογικά κίνητρα στους κατόχους προϊόντων ζωής και να προχωρήσει:

• Σε υποχρεωτική θεσμοθέτηση ασφαλειών (π.χ. κατοικιών και επιχειρήσεων για τον κίνδυνο του σεισμού και ορισμένες γενικές και επαγγελματικές αστικές ευθύνες) και

• σε συζητήσεις για συμπράξεις-συνεργασίες μεταξύ δημοσίου και ασφαλιστικών εταιρειών.

ε) Ασφαλιστικές εταιρείες και διαμεσολαβούντες καλούνται να ανεβάσουν το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών τους, προάγοντας τα οφέλη της ασφάλισης και την αξιοπιστία της αγοράς.

«Οι θετικές προοπτικές μετά από ένα πολύ μεγάλο διάστημα απουσίας τους από την αγορά, είναι πάλι εδώ. Είναι στο χέρι μας να τις εκμεταλλευθούμε και να τις αξιοποιήσουμε ανάλογα, ώστε να αρχίσουμε και πάλι να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε παραγωγικά, αλλά και να αισθανόμαστε δημιουργικοί», καταλήγει ο κ. Ξηρογιαννόπουλος.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου είναι και αυτός αισιόδοξος σε ό,τι αφορά την πορεία της φετινής παραγωγής, ενώ παράλληλα σημειώνει πως η κυβέρνηση έχει ήδη αρχίσει να συζητάει τον τρόπο με τον οποίον Πολιτεία και ασφαλιστικές εταιρείες θα συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν στην πράξη σοβαρά κοινωνικά προβλήματα (υγεία, σύνταξη, φυσικές καταστροφές).

Κοινή πεποίθηση πάντως αποτελεί το γεγονός ότι όσο και αν αναπτυχθεί η ασφαλιστική αγορά στη μεταμνημονιακή εποχή, από την ανάπτυξη αυτή δεν θα ωφεληθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην αγορά, αλλά εκείνες οι εταιρείες και εκείνοι οι διαμεσολαβούντες που θα εκμεταλλευθούν τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας και θα εστιάσουν σε προϊόντα που έχουν να προσφέρουν προτιθέμενη αξία στους πελάτες τους.

Ενδεικτική είναι η θέση του αντιπροέδρου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου, ότι «το μέλλον του επαγγελματία ασφαλιστή στις μέρες μας είναι καλύτερο σε σχέση με το παρελθόν και χρέος όλων των συντελεστών της ασφαλιστικής αγοράς είναι να κοιτάξουμε στον καθρέφτη και να αξιολογήσουμε το κόστος που έχουν οι υπηρεσίες μας προς τον πελάτη».

Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι θέσεις του εμπορικού διευθυντή της Mega Brokers Τάσου Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος σημειώνει πως «ο κλάδος αυτοκινήτου βάλλεται από παντού» και ότι η εταιρεία του θα «πρέπει να εστιάσει περαιτέρω σε προϊόντα με πιο έντονο συμβουλευτικό χαρακτήρα».

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus