Δημόσια διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Έργα που καθυστερούσαν χρόνια, προχωρούν. Υποσχέσεις δεκαετιών γίνονται πραγματικότητα, υπογράμμισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος.

Δημόσια διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Παρουσία εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παραγωγικών και τοπικών φορέων της Δυτικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 16 Απριλίου 2018 η Δημόσια Διαβούλευση για τη δυτική Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αττικό Μετρό.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, κ.κ. Βαρνάβας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Βούλα Πατουλίδου, η Διευθύντρια του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, οι Δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, Παύλου Μελά, κ. Δημήτρης Δεμουρτζίδης, Κορδελιού-Ευόσμου, κ. Πέτρος Σούλας και Ωραιοκάστρου, κ. Αστέριος Γαβότσης.

Το παρόν έδωσαν ακόμη η Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης, κ. Τζένη Βελένη, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, κ. Στέλιος Παππάς, ο Πρόεδρος του ΟΣΕΘ, κ. Κώστας Αμπατζάς, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Πάρις Μπίλλιας, ο Αντιδήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, κ. Αντώνης Σαουλίδης, ο Αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Δημαρέλος, ο Αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Δημήτρης Βαργιάμης, ο Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Ηλιάδης, ο κ. Κωνσταντίνος Μωραιτίδης, Μέλος του ΔΣ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο κ. Αδαμάντιος Μαντής, Διευθυντής Εταιρίας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας και εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ Μακεδονίας.

Από πλευράς της Αττικό Μετρό ΑΕ παρουσιάστηκαν εκτενώς τόσο η χωροθέτηση των σταθμών, όσο και η πλήρης, επικαιροποιημένη χάραξη της επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, ο Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΑΜ, κ. Νίκος Μπούσουλας ανέλυσε τη γραμμή της επέκτασης, ενώ παράλληλα καταγράφηκαν όλες οι παρατηρήσεις των παρευρισκομένων, με σκοπό να ληφθούν σοβαρά υπόψη κατά την επικείμενη έναρξη των πρόδρομων εργασιών.

Μετά το πέρας των εργασιών της Δημόσιας Διαβούλευσης ο Πρόεδρος της ΑΜ, Καθηγητής, Γιάννης Α. Μυλόπουλος δήλωσε: «Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Έργα που καθυστερούσαν χρόνια, προχωρούν. Υποσχέσεις δεκαετιών γίνονται πραγματικότητα».

Μυλόπουλος: Έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης της επέκτασης του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη

«Σας καλωσορίζουμε στη Δημόσια Διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης δυτικά. Όπως υποσχεθήκαμε, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης και η Αττικό Μετρό ΑΕ στο Περιφερειακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας, αμέσως μετά τις γιορτές ξεκινάμε την τελική φάση της διαβούλευσης πάνω στο σχέδιο της επέκτασης, το οποίο παρουσιάστηκε στο Συνέδριο αυτό», δήλωσε ο Γ. Μυλόπουλος.

Υπενθυμίζω ότι το σχέδιο αυτό έχει διαμορφωθεί μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με τους Δημάρχους και τους φορείς της δυτικής Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησαν ένα χρόνο πριν.

Η δυτική Θεσσαλονίκη, όπως έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και βέβαια ο Πρωθυπουργός, είναι υψηλή προτεραιότητα της Κυβέρνησης, με στόχο μια υποβαθμισμένη κοινωνικά και οικονομικά περιοχή να αποκτήσει τις προσβάσεις και τις υποδομές, που θα τις επιτρέψουν να αναβαθμιστεί, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ισόρροπη ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή.

Τώρα, που το βασικό έργο έχει μπει για τα καλά στις ράγες και για πρώτη φορά με την εφαρμογή νέου, αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος «βλέπει» ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα του Μετρό Θεσσαλονίκης, που είναι οι επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά.

Αν σήμερα συζητούμε μόνο για τις πρόδρομες εργασίες στη δυτική Θεσσαλονίκη είναι γιατί ο σχεδιασμός της επέκτασης ανατολικά γίνεται για ένα έργο υπέργειο, ώστε να αποφευχθούν οι πρόδρομες εργασίες, τα χρονοβόρα, υπέργεια έργα και οι απαλλοτριώσεις.

Η ιδιαίτερα μεγάλη απορρόφηση κονδυλίων το 2017 από την Αττικό Μετρό ΑΕ για 2 έργα (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), που έφτασε το ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ, μας έδωσε μια επιπλέον χρηματοδότηση 30 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία διατίθεται σήμερα για την εκτέλεση των πρόδρομων εργασιών στις δυτικές συνοικίες, πράγμα που σημαίνει ότι με την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων η Αττικό Μετρό ΑΕ θα δημοπρατήσει με το ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ τις πρόδρομες εργασίες, αρχαιολογικές ανασκαφές και μετακινήσεις δικτύων ΟΚΩ.

Αυτή η καινοτόμος αντιμετώπιση της ανεξαρτητοποίησης των πρόδρομων εργασιών από την εκτέλεση του βασικού έργου, που αποτελεί στρατηγική επιλογή του Υπουργείου Υποδομών, είναι μια πολιτική που θα επιταχύνει την εκτέλεση των έργων και θα τα απαλλάξει από περιττές επιβαρύνσεις.

Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης θα ήταν σωστό να ληφθεί υπόψη ότι η χάραξη της γραμμής του Μετρό θα προκαλέσει εκ βάθρων αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Οι μετακινήσεις θα αναδιοργανωθούν και θα ανακατανεμηθούν, έτσι ώστε μετρό, λεωφορεία και όποιες άλλες συγκοινωνίες προκύψουν, να αποκτήσουν συνδυαστικό χαρακτήρα, με σκοπό την ολοκληρωμένη αστική κινητικότητα στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα.



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus