Αύξηση κατά 2,6% στον φετινό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου προβλέπει η IRI, η οποία συνάμα διαβλέπει νέα συμπίεση των τιμών στο ράφι.
Ειδικότερα, η εταιρία μετρήσεων και ανάλυσης των δεδομένων πωλήσεων των σούπερ μάρκετ υπολογίζει το παραπάνω ποσοστό, με βασικές παραδοχές πως το ΑΕΠ θα αυξηθεί μόλις κατά 1,3% (χαμηλότερα και από την πρόβλεψη του ΔΝΤ), ότι η ανεργία θα μειωθεί κατά 1% και πως τα λιανεμπορικά δίκτυα θα ενισχυθούν κατά 1,7% (με την ενεργοποίηση νέων σημείων πώλησης).
Την ίδια στιγμή, η IRI εκτιμά ότι το 2018 οι προσφορές θα κινηθούν υψηλότερα και θα ανέλθουν στο 23% από 21,5% πέρυσι. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρίας Παναγιώτη Μπορέτο, η καταναλωτική συμπεριφορά των καταναλωτών το πρώτο τρίμηνο του έτους είχε έντονες διακυμάνσεις καθώς η χρονιά ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο, στα επίπεδα του 1,4%, συνέχισε καθοδικά και τον Φεβρουάριο για να ανακοπεί, από τη συμπεριφορά των καταναλωτών τον Μάρτιο, που ενισχύθηκε κατά 13%, με αποτέλεσμα να διαμορφώσει θετικό πρόσημο στο πρώτο τρίμηνο με ποσοστό 4,6%. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Απρίλιος κινείται καθοδικά το πρώτο δεκαπενθήμερο, καταγράφοντας πτώση 8%.
Η IRI προχώρησε επίσης σε έρευνα ερωτηματολογίου σε δείγμα καταναλωτών, απ’ όπου προκύπτει ότι το μέσο μηναίο καλάθι αναμένεται να μειωθεί φέτος κατά 5 ευρώ και να υποχωρήσει στα 312 ευρώ από 317 ευρώ πέρυσι. Η περιοχή της Αττικής, που αποτελεί το 50% της συνολικής αγοράς, διατηρεί το μέσο καλάθι αγορών στα 317 ευρώ. Η Κρήτη εμφάνισε την υψηλότερη κατανάλωση με 346 ευρώ το 2017 και η Θεσσαλονίκη, τη χαμηλότερη, με 270 ευρώ πέρυσι.
Είναι επίσης χαρακτηριστική η κινητικότητα των καταναλωτών, καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα της ΙRI, οι καταναλωτές επιδίδονται στο «κυνήγι» των προσφορών και γι' αυτό επισκέπτονται τουλάχιστον 6 δίκτυα λιανικής πώλησης, στα οποία περιλαμβάνονται αλυσίδες σούπερ μάρκετ, φούρνοι, φαρμακεία, μίνι μάρκετ, περίπτερα και λαϊκές αγορές. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα 2/3 των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν θα πήγαιναν την Κυριακή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Η έρευνα αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ έρχεται πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών. Φέτος η έρευνα ανάδειξε στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη με ποσοστό 35% μετά την απορρόφηση του δικτύου Μαρινόπουλου, και έχει σημασία πως η απάντηση προήλθε σε πανελλαδικό επίπεδο. Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι βρισκόταν στην πρώτη θέση και με απόσταση 10 μονάδων από τον όμιλο Σκλαβενίτη.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin