Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χρ. Σπίρτζης: Μείωση διοδίων μέσω επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης

Συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης, με παράλληλη προσθήκη νέων έργων αλλά και μείωση διοδίων, προαναγγέλλει ο υπουργός Υποδομών. Το σχέδιο θα παρουσιαστεί στην Ε.Ε.

Χρ. Σπίρτζης: Μείωση διοδίων μέσω επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης

Τις υποσχέσεις περί μείωσης του ύψους των διοδίων μέσω χρονικής επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης ξαναζεσταίνει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Χθες, στο περιθώριο κοινής συνέντευξης Τύπου με την επικεφαλής της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Karima Delli (Γαλλία - Πράσινοι), ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε «συνολική συζήτηση» με τους παραχωρησιούχους για τη χρονική επέκταση των 35ετών συμβάσεων παραχώρησης στους οδικούς άξονες, με παράλληλη προσθήκη νέων έργων και απώτερο στόχο να μειωθούν οι τιμές των διοδίων.

«Θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις. Ενας από τους τρόπους είναι να προστεθεί φυσικό αντικείμενο για να ρίξουμε την τιμή των διοδίων», ενώ «διευκολύνει ο διαγωνισμός για το δορυφορικό σύστημα» διοδίων, δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Ο υπουργός Υποδομών είπε πως το σχέδιο που θα καταρτιστεί μετά τις συζητήσεις θα παρουσιαστεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ ξεκαθάρισε πως εκτός θα μείνει η Αττική Οδός, η σύμβαση παραχώρησης της οποίας λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρεται στο συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο, σύμφωνα με ορισμένους παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς, μπορεί να συμβάλει ώστε να υλοποιηθούν και νέα έργα, σε μια περίοδο μεγάλης στενότητας για το κρατικό ταμείο.

Οι ίδιοι παράγοντες εξηγούν, όμως, πως χρειάζεται αρκετή συζήτηση τόσο με τις τεχνικές εταιρείες που διαχειρίζονται σήμερα τις εθνικές οδούς, όσο και με τις τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τα έργα. Η εμπειρία των τραπεζών αλλά και των φορολογουμένων που κλήθηκαν να καλύψουν τρύπες δισεκατομμυρίων ευρώ δεν είναι και η πλέον ευχάριστη. Οσοι θεωρούν πως το σχέδιο μπορεί να συζητηθεί, εκτιμούν πως έτσι μπορεί να ολοκληρωθεί το δίκτυο οδικών αξόνων της χώρας π.χ. το τμήμα Ιωάννινα - Κακαβιά (ώστε να φτάσει μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα η Ιόνια Οδός).

Στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης, η κα Delli (που είναι επικεφαλής αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που επισκέφθηκε έργα μεταφορών στη χώρα μας), είπε πως «η Ευρώπη πρέπει να δώσει ελπίδα που συνοδεύεται με πράξεις και επενδύσεις». Η Γαλλίδα ευρωβουλευτής τόνισε πως στόχος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι να υπάρξει «πρόοδος στον τομέα μεταφορών και τουρισμού» στον προϋπολογισμό της Ε.Ε.

Εξήγησε πως το σχέδιο Γιούνκερ δίνει μόλις το 10% στις υποδομές, ποσοστό που δεν είναι αρκετό. «Θέλουμε παραπάνω κεφάλαια προς όφελος της κινητικότητας». Πρόσθεσε πως «από τις εξαγγελίες και ανακοινώσεις του προέδρου Γιούνκερ για τις μεταφορές φαίνεται πως έχουμε εισακουστεί στον στόχο της διασύνδεσης αλλά θα πρέπει να υπάρξει χρηματοδότηση από όλους τους πόρους, για να δώσουμε ώθηση στις Περιφέρειες. Προτεραιότητα είναι η σύνδεση των περιοχών της ΕΕ».

Κατά την κα Delli, η Ελλάδα χρειάζεται Εθνικό Σχέδιο στον Τομέα των Μεταφορών. Όπως είπε, «ελπίζω να υπάρχει αύριο ένα πραγματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, γιατί τώρα είναι πολύ μικρό». 

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως η κυβέρνηση «έχει διορθώσει κάποιες παθογένειες των συμβάσεων παραχώρησης» και πως θέλει να κινηθεί σε τρεις άξονες: Τη βελτίωση υπαρχουσών συμβάσεων (αντιπλημμυρικά έργα-συνδέσεις με τουριστικές βιομηχανικές περιοχές), την ανάπτυξη νέων υποδομών με στρατηγικό σχεδιασμό (Master Plan για τις συνδυασμένες μεταφορές, έργα σιδηρόδρομου όπως η ολοκλήρωση του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη - Ειδομένη) καθώς και το γνωστό ελληνοβουλγαρικό σχέδιο σύνδεσης ελληνικών λιμένων (Καβάλας - Αλεξανδρούπολης) με τον Εύξεινο Πόντο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v