Οι κλειστές πόρτες έφεραν έκρηξη στα έσοδα του μετρό

Διορθωτική παρέμβαση μέχρι να αναβαθμιστούν τα παλαιά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων ώστε να περιοριστεί η ταλαιπωρία. Διπλασιάστηκαν τα ημερήσια έσοδα της ΣΤΑΣΥ χωρίς να έχουν κλείσει όλες οι πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου!

Οι κλειστές πόρτες έφεραν έκρηξη στα έσοδα του μετρό

Τουλάχιστον τρία αυτόματα μηχανήματα έκδοσης και επαναφόρτισης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα λειτουργούν τις επόμενες εβδομάδες σε κάθε σταθμό του μετρό, σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΑΣΑ. Ετσι θα περιοριστεί και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού που συνωστίζεται σήμερα για αρκετή ώρα στις ουρές προκειμένου να εκδώσει ή να φορτίσει την κάρτα του καθώς σε πολλούς σταθμούς του δικτύου του μετρό λειτουργούν σήμερα μόνο δύο μηχανήματα.

Η απόφαση ελήφθη καθώς καθυστερεί η αναβάθμιση των παλαιών αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης (χάρτινου) εισιτηρίου της εταιρείας Indra που είναι εγκατεστημένες στους σταθμούς του μετρό και σήμερα απλώς δαπανούν ηλεκτρικό ρεύμα! Τα συγκεκριμένα μηχανήματα επρόκειτο, σύμφωνα με τις εξαγγελίες της διοίκησης του ΟΑΣΑ, να λειτουργούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο εδώ και μήνες, αλλά η αναβάθμισή τους αποδείχθηκε περισσότερο πολύπλοκη υπόθεση.

Υπενθυμίζεται πως ο σχεδιασμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν προέβλεπε την αγορά μηχανημάτων έκδοσης ή φόρτισής του! Οι συσκευές που λειτουργούν σήμερα σε σταθμούς του μετρό είχαν αγοραστεί παλαιότερα για τις ανάγκες του τραμ και του προαστιακού και, ευτυχώς, αξιοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες. Ομως τα μηχανήματα δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τους χιλιάδες επιβάτες του μετρό με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρά παράπονα.

Σοβαρά παράπονα υπάρχουν και για το δύσχρηστο μενού των μηχανημάτων έκδοσης ή επαναφόρτισης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εξέλιξη που αυξάνει την ταλαιπωρία των επιβατών. Γι’ αυτό και εξετάζονται αλλαγές στο μενού ώστε να είναι πιο εύκολη η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η επαναφόρτιση των καρτών.

Παρεμβάσεις αναμένεται να γίνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, και στις πύλες που κατασκευάστηκαν στους σταθμούς του μετρού για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) καθώς σήμερα αξιοποιούνται από επιτήδειους. Στην ουσία επιτρέπουν να χτυπήσει ένας το ηλεκτρονικό εισιτήριο και να περάσουν τρεις και τέσσερις, λένε στελέχη του ΟΑΣΑ.

Μπορεί η ταλαιπωρία των επιβατών να συνεχίζεται, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης μηχανημάτων έκδοσης / επαναφόρτισης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά στον ΟΑΣΑ και στη θυγατρική Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), που λειτουργεί το μετρό, το τραμ και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τρίβουν τα χέρια τους. Χωρίς να έχουν κλείσει πλήρως όλες οι πύλες στους σταθμούς, τα ημερήσια έσοδα της ΣΤΑΣΥ έχουν εκτοξευθεί σε σχεδόν διπλάσια επίπεδα. Ενώ στο παρελθόν κινούνταν κοντά στις 400.000 ευρώ ημερησίως την προηγούμενη εβδομάδα είχαν ξεπεράσει τις 800.000 ευρώ τη μέρα.

Τα πλέον αισιόδοξα στελέχη της εταιρείας προβλέπουν πως όταν κλείσουν όλες οι πύλες σε όλους τους σταθμούς και διορθωθούν οι «τρύπες» που αξιοποιούν σήμερα οι λαθρεπιβάτες τα ημερήσια έσοδα μπορεί να προσεγγίσουν και το ένα εκατομμύριο.

Τι απαντά η ισπανική Indra για τα παλαιά μηχανήματα

Σε επιστολή εκπροσώπου της ισπανικής Indra που είχε εγκαταστήσει τα παλαιότερα μηχανήματα του (χάρτινου) εισιτηρίου στο μετρό προς το Euro2day.gr αναφέρεται πως "σχετικά με το άρθρο που δημοσιεύσατε στις 19/5/2018 για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ όπου αναφέρεστε και στην εταιρία μας INDRA θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι τα σχόλια σας για τα μηχανήματά μας δεν είναι αληθή και προφανώς βασίζονται σε λανθασμένες πληροφορίες.

Όσον αφορά την αναβάθμιση των μηχανημάτων πρώτης γενιάς της εταιρίας μας που αναφέρεστε να σας ενημερώσω ότι έχουμε στείλει προσφορά στην Αττικό Μετρό τον 8/2015 και έκτοτε δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση για την αναβάθμισή τους.

Επίσης για τα μηχανήματα δεύτερης γενιάς που έχουν εγκατασταθεί στις επεκτάσεις του Μετρό σας ενημερώνουμε ότι η καθυστέρηση για να τεθούν σε λειτουργία δεν οφείλεται στην εταιρία μας, αλλά στην ανάδοχο εταιρία του ΟΑΣΑ (ΤΕΡΝΑ-LG) δεδομένου ότι οι εργασίες έχουν ξεκινήσει από πέρυσι τον Μάρτιο αλλά ο ανάδοχος του ΟΑΣΑ συνεχώς αλλάζει τις προδιαγραφές η προσθέτει νέες κ.ά με αποτέλεσμα να απαιτούνται συνεχείς αλλάγες στο λογισμικό μας.

Ως εκ τούτου όπως καταλαβαίνετε η οποιαδήποτε καθυστέρηση για να τεθούν σε λειτουργία τα μηχανήματα μας δεν οφείλεται στην εταιρία μας καθώς η υπεύθυνη ομάδα είναι συνεχώς διαθέσιμη και στην Ελλάδα αλλά και στην Ισπανία".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v