Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Telecoms: Εκρηξη 60% στις καταγγελίες προς τον Συνήγορο Καταναλωτή

Μεγάλη αύξηση κατέγραψαν το 2017 οι καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Καταναλωτή για τα τιμολόγια και τις συμβάσεις στις τηλεπικοινωνίες, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.

Telecoms: Εκρηξη 60% στις καταγγελίες προς τον Συνήγορο Καταναλωτή

Έκρηξη κατά 61% σημείωσαν οι προσφυγές πολιτών στον Συνήγορο του Καταναλωτή, σύμφωνα με την έκθεση για το 2017 που παρέδωσε την Παρασκευή στον Πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση ο επικεφαλής της Αρχής Λευτέρης Ζαγορίτης. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, τέσσερις στις δέκα προσφυγές που κατατέθηκαν πέρυσι στον Συνήγορο του Καταναλωτή αφορούν στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Μεγάλη αύξηση, κατά 56%, παρουσίασαν το 2017 και οι καταγγελίες για υπηρεσίες υγείας ενώ στην τρίτη θέση από πλευράς αύξησης βρέθηκαν οι κλάδοι της ενέργειας και της ύδρευσης με 33,4%. Οσον αφορά το ποσοστό των καταγγελιών κατά την περυσινή χρονιά, στη δεύτερη θέση μετά τις τηλεπικοινωνίες βρέθηκαν τα καταναλωτικά αγαθά (24,9%) και στην τρίτη οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες 16,1%.

Σύμφωνα με την έκθεση για το 2017, η πλειονότητα των αναφορών σχετίζονται:
– Κατά 57,7% με οικονομικής φύσης διαφορές (εσφαλμένοι λογαριασμοί, αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, αθέμιτες διαδικασίες είσπραξης χρεών, αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης).
– Κατά 24,6% με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά, αγαθά με έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων ή που δεν ανταποκρίνονται στην παραγγελία του καταναλωτή).
– Κατά 21% με θέματα κατάρτισης και εκτέλεσης συμβάσεων (πλημμελής ή ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση, μη τήρηση του ορθού συμβατικού τύπου, μονομερής τροποποίηση συμβατικών όρων, προβλήματα στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, ζητήματα διακοπής/καταγγελίας συμβάσεων).
– Κατά 16,8% με την παράδοση/παροχή των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται καθόλου ή παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή και με μεγάλες καθυστερήσεις).
– Κατά 8,1% με τη μη τήρηση εγγυήσεων (εμπορικής/νόμιμης).
– Κατά 8% με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις, επιθετική πώληση αγαθών, πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, ανεπιθύμητα αγαθά).

Το σύνολο των παραπάνω γενικών κατηγοριών καταγγελιών, πλην των θεμάτων που ανακύπτουν από εγγυήσεις, σημείωσαν μεσοσταθμική αύξηση περίπου 4% σε σχέση με το 2016, με μεγαλύτερη αύξηση (της τάξης του 14,8%) να παρατηρείται στις οικονομικής φύσης διαφορές.

Σύμφωνα με την έκθεση, «η Αρχή πετυχαίνει με τη διαμεσολάβησή της τη φιλική επίλυση περίπου οκτώ (8) στις δέκα (10) καταναλωτικών διαφορών, επίτευγμα που παραμένει σταθερό με την πάροδο των χρόνων, παρά την τεράστια αύξηση των αναφορών, και αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα όπως και τη χρησιμότητα του θεσμού της εναλλακτικής επίλυσης».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v