Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΕΕΑ: Γερασμένος ο στόλος των αστικών λεωφορείων της Αθήνας

Παμπάλαιος είναι ο στόλος των αστικών λεωφορείων, αλλά και των σχολικών / τουριστικών σύμφωνα με το σύνδεσμο των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Ξεπερνάει τα 25 χρόνια ζωής με αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον.

ΣΕΕΑ: Γερασμένος ο στόλος των αστικών λεωφορείων της Αθήνας

Γερασμένος και απαξιωμένος παραμένει σχεδόν στο σύνολο του ο στόλος αστικών λεωφορείων της Αθήνας σύμφωνα με τη διοίκηση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ). Στον σύνδεσμο υποστηρίζουν πως πρόκειται για στόλο που επιφέρει μεγάλο περιβαλλοντικό βάρος από τις εκπομπές και από το θόρυβο. «Σε μία εποχή που γίνεται μία παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των ρύπων και των επιπτώσεων τους, η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις, με στόλο που ξεπερνάει τα 25 χρόνια ζωής και φτάνει πλέον τα 27!» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Τα χαρακτηριστικά του γερασμένου στόλου των αστικών λεωφορείων σύμφωνα με τον σύνδεσμο είναι η «μειωμένη οδική ασφάλεια, ρύποι, θόρυβος, έλλειψη παροχών για άτομα με ειδικές ανάγκες (ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια) και άλλα». Θεωρούν πως «η απόφαση επέκτασης του ορίου ζωής των αστικών συγκοινωνιών στα 27 χρόνια είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον».

Από τα 2021 λεωφορεία του στόλου του ΟΑΣΑ, τα 227 από τα πετρελαιοκίνητα είναι τεχνολογίας Euro I (κυκλοφόρησαν το 1994), τα 579 είναι Euro II (κυκλοφόρησαν το 1997), τα 281 είναι Euro III (2002), τα 220 είναι Euro IV και μόλις 104 είναι τεχνολογίας Euro V (πρώτη κυκλοφορία το 2010). Από τα λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο, τα 200 είναι τεχνολογίας Euro EEV, τα 290 Euro II (1997) και τα 120 Euro III (2002).

Στον ΣΕΑΑ επισημαίνουν πως «στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η διαφορά εκπομπών οξειδίων του αζώτου, ανάλογα την αντιρρυπαντική τεχνολογία». Για παράδειγμα τα λεωφορεία Euro I και Euro II εκπέμπουν σχεδόν 20πλάσιες ποσότητες οξειδίου του αζώτου σε σύγκριση με τα λεωφορεία Euro VI. Τα λεωφορεία Euro III εκπέμπουν υπερδεκαπλάσιες ποσότητες έναντι των οχημάτων Euro VI.

Η διοίκηση του συνδέσμου υποστηρίζει πως τα λεωφορεία με φυσικό αέριο εμφανίστηκαν σε μία Ευρωπαϊκή προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αν και η Αθήνα ωφελήθηκε σημαντικά από τη χρήση λεωφορείων φυσικού αερίου, σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Πέρα από τα αστικά λεωφορεία, «πρέπει να σημειωθεί ότι δυστυχώς και τα σχολικά και τα τουριστικά λεωφορεία έχουν όριο ζωής τα 27 χρόνια. Όχι μόνο για λόγους περιβάλλοντος, αλλά και οδικής ασφάλειας,7 πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος αυτών. Παλαιότερη τεχνολογία ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας».

Κατά τον σύνδεσμο, «η πολιτεία πρέπει να προφυλάξει τους πολίτες της και να προχωρήσει στην προμήθεια ανανεωμένου στόλου αστικών συγκοινωνιών. Όταν περίπου των 50% του πληθυσμού μετακινείται καθημερινά με τα αστικά μέσα η αναβάθμιση είναι ουσιαστικής σημασίας. Όλες οι Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων λεωφορείων τους με καινούργια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO 6 αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους».





ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v