Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen, το 1ο τρίμηνο του 2018 βρίσκει την αισιοδοξία του Έλληνα καταναλωτή στο ίδιο επίπεδο με αυτό του 2ου εξαμήνου του 2017.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 1ο τρίμηνο 2018 ανέρχεται στις 61 μονάδες, παραμένοντας οριακά σταθερός με το 3ο και 4ο τρίμηνο του 2017, που ήταν στις 60. Παρ' όλα αυτά παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι στις 86 μονάδες.
Επτά στους 10 Έλληνες (74%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, με πτωτική τάση σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης χρονιάς (78%).
Επιπλέον, το 75% των ερωτώμενων αμφιβάΛλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες -το 2ο υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 64 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.
Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια -τρεις στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (27%) και τα χρέ/οφειλές του νοικοκυριού (25%). Οι συγκεκριμένες 3 ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.
Το 1ο τρίμηνο του 2018, 2 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για τον πόλεμο (19%), αναδεικνύοντάς την ως την 5η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (10%)
Τέλος, επτά στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Ειδικότερα, οι 3 κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (69%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%) και στα έξοδα για ρουχισμό (61%).