Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ζωντανεύουν» οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι

Αύξηση της μέσης ημερήσιας κυκλοφορίας στους οκτώ αυτοκινητοδρόμους με διόδια το 2017. Εφτασε τα 13.703 οχήματα από 13.236 οχήματα το 2016. Στα 570 εκατ. ευρώ τα συνολικά έσοδα των παραχωρησιούχων την περυσινή χρονιά.

«Ζωντανεύουν» οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι

Έσοδα από διόδια που προσέγγισαν τα 570 εκατ. ευρώ είχαν το 2017 οι εταιρείες που διαχειρίζονται οκτώ αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα, με τη μέση κυκλοφορία στις εθνικές οδούς να παρουσιάσει πέρυσι μικρή ανάκαμψη έναντι του 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στην ετήσια γενική συνέλευση της ASECAP (της ένωσης των ευρωπαϊκών διαχειριστών αυτοκινητοδρόμων) που έγινε στις 6 Ιουνίου 2018 στην Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στους οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό τη διαχείριση ιδιωτών αυξήθηκε πέρυσι στα 13.703 οχήματα από 13.236 οχήματα το 2016. Με βάση τα ίδια στοιχεία αύξηση σημειώθηκε τόσο στην κυκλοφορία των Ι.Χ. (11.832 οχήματα ημερησίως από 11.528 οχήματα το 2016) όσο και των βαρέων οχημάτων (κυρίως φορτηγών) στα 1.870 ημερησίως από 1.708 την προηγούμενη χρονιά. Σημειώνεται πως οι οκτώ επιχειρήσεις διαχειρίζονται σήμερα 2.133,2 χιλιόμετρα οδικών αξόνων στην Ελλάδα.

Στην τελευταία γενική συνέλευση της ASECAP εξελέγη πρόεδρος της Ένωσης για την περίοδο 2018 – 2019 ο κ. Βασίλης Χαλκιάς, πρόεδρος της Hellastron (που εκπροσωπεί τους διαχειριστές οδικών αξόνων στη χώρα μας) και διευθύνων σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές ΑΕ, της εταιρείας που λειτουργεί την Αττική Οδό.
Στην Ελλάδα, με βάση την ετήσια έκδοση της ASECAP, στα τέλη του 2017 λειτουργούσαν 132 μετωπικοί ή πλευρικοί σταθμοί διοδίων, ενώ υπήρχαν 774.337 χρήστες ηλεκτρονικής συσκευής για αυτόματη πληρωμή διοδίων. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει πως στους αυτοκινητοδρόμους με διόδια λειτουργούν 44 βενζινάδικα, 45 εστιατόρια και μόλις ένα ξενοδοχείο (το Holliday Inn στην Αττική Οδό).

Ο μεγαλύτερος ελληνικός αυτοκινητόδρομος με διόδια είναι η Εγνατία Οδός η οποία βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες στην επικαιρότητα λόγω των μεγάλων αυξήσεων στα διόδια από το νέο έτος. Το συνολικό μήκος της Εγνατίας Οδού μαζί με τους τρεις μεγαλύτερους κάθετους άξονες φτάνει τα 887,2 χιλιόμετρα.

Η «Νέα Οδός» βρίσκεται στη δεύτερη θέση καθώς διαχειρίζεται τόσο το τμήμα Αντίριο – Ιωάννινα, όσο και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του οδικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Το συνολικό τους μήκος προσεγγίζει τα 367 χιλιόμετρα. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» η οποία διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μήκους 262,6 χιλιομέτρων.

Στους πρωταθλητές της Ε.Ε. η Ελλάδα

Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη γενική συνέλευση της ASECAP ήταν η κατάταξη της χώρας μας με βάση τις επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών. Για την περίοδο 1995 – 2014 η Ελλάδα βρέθηκε στην έβδομη θέση της Ευρώπης, με συνολικές επενδύσεις που προσεγγίζουν τα 15 δισ. ευρώ, μπροστά από πολύ πλουσιότερες χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία! Αν κάποιος συγκρίνει τις τεράστιες δαπάνες που πραγματοποίησε η χώρα μας με την κατάσταση των μεγάλων τεχνικών εταιρειών (οι περισσότερες από τις οποίες βρίσκονται καταχρεωμένες, μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας) αρχίζει να αναρωτιέται για το τι συνέβη την τελευταία 20ετία.

Στην πρώτη θέση από πλευράς επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών βρέθηκε την περίοδο 1995 – 2014 η Βρετανία η οποία δαπάνησε περί τα 60 δισ. ευρώ, αλλά με τα 40 δισ. να οδεύουν προς το σιδηροδρομικό δίκτυο. Στη δεύτερη θέση ήταν η Ισπανία με περίπου 40 δισ. ευρώ επενδύσεις, με περίπου 16 δισ. να δαπανώνται για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v