Σήμερα η υπογραφή της ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα Πελοποννήσου

Πρόκειται για έργο συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή τριών μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων, συνολικής δυναμικότητας 200.000 τόνων ετησίως και σειράς Σταθμών Μεταφόρτωσης.

Σήμερα η υπογραφή της ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα Πελοποννήσου

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την επιλογή της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ως προσωρινού αναδόχου για τη μεγαλύτερη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στη διαχείριση απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, υπογράφεται σήμερα η σχετική σύμβαση.

Πρόκειται για έργο συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή τριών μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων, συνολικής δυναμικότητας 200.000 τόνων ετησίως και σειράς Σταθμών Μεταφόρτωσης (ΣΜΑ) στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η υπογραφή της σύμβασης χρειάστηκε τόσα χρόνια εξαιτίας της αρνητικής στάσης απέναντι στα ΣΔΙΤ που είχε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συγκεκριμένα ο τέως αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης. Αρνητικοί παραμένουν μέχρι σήμερα και αρκετοί τοπικοί άρχοντες, παρά το γεγονός πως ολόκληροι νομοί (όπως η Αρκαδία) έχουν πλημμυρίσει στα σκουπίδια και τις παράνομες χωματερές. Ο κ. Τσιρώνης έκανε προσωπικό αγώνα, με περιοδείες στην Πελοπόννησο ώστε να μην προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ. Χρειάστηκε η παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου και του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη ώστε να αρχίσει μια μακρά περίοδος συζητήσεων με τους δημάρχους και την περιφέρεια Πελοποννήσου.

Τελικά βρέθηκε η χρυσή τομή, αλλά και πάλι απαιτήθηκαν πολύμηνες διαπραγματεύσεις – ενώ ασκήθηκε έντονη πίεση από την κυβέρνηση καθώς η χώρα πληρώνει ημερήσια πρόστιμα στην Ε.Ε. για τις παράνομες χωματερές της Πελοποννήσου – ώστε να συμφωνήσουν και οι τελευταίοι δήμαρχοι ή τουλάχιστον να σταματήσουν να τορπιλίζουν τη διαδικασία.

Σημειώνεται πως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή έχει αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση της μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου. Η συγκεκριμένη μονάδα θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία από τον Σεπτέμβριο και σε πλήρη λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2019 καθώς υπήρξε πολιτική βούληση και συμφωνία μεταξύ των τοπικών παραγόντων από την πρώτη στιγμή.

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus