Πόσο «πτωχευτικά» είναι τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων

Με ακόμη πιο χαμηλά ασφάλιστρα επιβαρύνονται φέτος οι Έλληνες οδηγοί. Τι φοβούνται οι παράγοντες του κλάδου των ασφαλιστικών εταιρειών και πού φαίνεται να βρίσκεται η ουσία της υπόθεσης.

Πόσο «πτωχευτικά» είναι τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων

Παρά το γεγονός ότι η πτώση στα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου έχει διαμορφωθεί γύρω στο 40% κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, πολλοί οδηγοί διαπιστώνουν πως ακόμη και φέτος επιτυγχάνουν καλύτερες τιμές σε σχέση με το 2017.

Η διαπίστωση αυτή φαίνεται πως επιβεβαιώνεται και από τα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία η παραγωγή αστικής ευθύνης του κλάδου οχημάτων παρουσιάζει κατά το πρώτο φετινό πεντάμηνο άνοδο μόλις 2,8%, όταν ο αριθμός των ασφαλισμένων αυτοκινήτων είναι αυξημένος κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες, εξαιτίας των κινήσεων της ΑΑΔΕ για τον εντοπισμό των ακάλυπτων οχημάτων.

Αλήθεια είναι πως εδώ και τουλάχιστον μια διετία, η πλειονότητα των παραγόντων του κλάδου εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τα χαμηλά τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου, μιλώντας συχνά για «πτωχευτικά ασφάλιστρα». Οι ίδιοι παράγοντες καλούν την Τράπεζα της Ελλάδος να κάνει τη δουλειά της, ελέγχοντας αυστηρά τη φερεγγυότητα όχι μόνο των εγχώριων ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και όσων λειτουργούν με το καθεστώς των ΕΠΥ (ελεύθερη παροχή υπηρεσιών).

Όμως, κόντρα σε όλα αυτά, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, οι μειώσεις των τιμολογίων συνεχίστηκαν και μάλιστα όχι μόνο από τις μικρές αλλά και από τις μεγάλες εταιρείες. Όχι μόνο από τις ελληνικές αλλά και από τις ξένες πολυεθνικές.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση διευθύνοντος συμβούλου μεγάλης ασφαλιστικής, που αφού πρώτα έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση στην αγορά, στη συνέχεια παραδέχτηκε πως η εταιρεία του προς τα τέλη του 2017 προχώρησε σε παραμετρικές μειώσεις τιμολογίων έως και 15%, σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών. Έτσι, όσο και αν λέγεται πως οι μειώσεις τιμολογίων έχουν πια κοπάσει από τον Σεπτέμβριο του 2017, η ουσία είναι πως λόγω των περυσινών κινήσεων, η διαδικασία των φετινών ανανεώσεων στα συμβόλαια οδηγεί συχνά σε ακόμη πιο χαμηλά τιμολόγια.

Σύμφωνα πάντως με στελέχη της αγοράς, τα υπάρχοντα τιμολόγια συνεχίζουν να αφήνουν κέρδη στις ασφαλιστικές εταιρείες και αυτό για δύο λόγους:

Πρώτον, γιατί έχει γίνει μια συνολικότερη δουλειά στον κλάδο για περικοπές δαπανών, άμεση είσπραξη ασφαλίστρων και περιορισμό φαινομένων απάτης.

Και δεύτερον (και κυριότερο) επειδή η κρίση περιόρισε δραστικά τις μετακινήσεις στους δρόμους και κατά συνέπεια τον αριθμό των ατυχημάτων και των αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

«Ο κλάδος εξακολουθεί να είναι κερδοφόρος και οι εταιρείες πληρούν τα εποπτικά κριτήρια του Solvency II, όπως προκύπτει και από τις ανακοινώσεις της Τραπέζης της Ελλάδος. Το πρόβλημα όμως θα φανεί όταν η κίνηση στους δρόμους θα αρχίσει να ανακάμπτει και ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων να αυξάνεται. Τότε θα καταλάβουν οι διοικήσεις των εταιρειών πως ενώ είναι πολύ εύκολο να μειώσεις τα τιμολόγια, αποτελεί πολύ δύσκολη υπόθεση να τα αυξήσεις. Θα υπάρξουν έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των πελατών, ιδίως όταν το διαθέσιμο εισόδημά τους είναι πολύ περιορισμένο» δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας του κλάδου, συμπληρώνοντας πως «ήδη η αύξηση των συχνοτήτων στα ατυχήματα άρχισε να γίνεται ορατή από το 2017».

Από την άλλη πλευρά ωστόσο, η αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης δεν επιβεβαιώνεται μέχρι τώρα από τον όγκο των πωλήσεων στα καύσιμα κίνησης, τόσο πέρυσι όσο και κατά πρώτο μισό της φετινής χρονιάς.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus