Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανοίγει ο δρόμος για... ταχυδρομικά ΑΤΜ με 24ωρη λειτουργία

Μέσω αυτόματων μηχανημάτων θα μπορούν να παραλαμβάνουν οι πολίτες τα αντικείμενα που περιμένουν. Θα λειτουργούν επί 24ώρου όλη την εβδομάδα. Δεν χρειάζονται ειδική άδεια οι εταιρείες για την επέκταση της δραστηριότητάς τους. Σημαντικά τα οφέλη για τους καταναλωτές. Τι προβλέπει το ν/σ.

Ανοίγει ο δρόμος για... ταχυδρομικά ΑΤΜ με 24ωρη λειτουργία

Αυτόματα μηχανήματα παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων (“postal lockers” ή “automated parcel machines”) θα μπορούν να «στήνουν» σε δημόσιους χώρους οι εταιρείες ταχυμεταφορών. Η σχετική πρόβλεψη περιέχεται σε διάταξη νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη απλούστευση των διαδικασιών σε οικονομικές δραστηριότητες.

Η εν λόγω ρύθμιση υπαγορεύτηκε ουσιαστικά από το «κρασάρισμα» των εταιρειών ταχυδρομικών αποστολών που παρατηρήθηκε εν μέσω πανδημίας.

Άλλωστε, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, τα “postal lockers” ή “automated parcel machines” αποτελούν μια σύγχρονη εναλλακτική μέθοδο παράδοσης ταχυδρομικών αποστολών, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά με τα μοντέλα αγοράς αγαθών με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως προαγοράς / προεπιλογής των αγαθών μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας για παραλαβή εκτός καταστήματος (“click away”) και με τη διαδικασία του εξ αποστάσεως καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για αγορά εντός καταστήματος (“click inside”), μέσω των οποίων λειτουργεί το λιανεμπόριο λόγω των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο της περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού.

Τα οφέλη

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, τα βασικότερα οφέλη της εναλλακτικής μεθόδου παράδοσης αποστολών είναι:

• Διευρυμένο ωράριο εξυπηρέτησης (ακόμα και σε αργίες, Σαββατοκύριακα, 24 ώρες / 7 ημέρες).

• Σημεία εύκολης πρόσβασης που ο καταναλωτής επισκέπτεται στον δικό του χρόνο.

• Αύξηση των σημείων παραδόσεων, καθώς και ενίσχυση της δυναμικότητας της αγοράς ταχυμεταφορών για παραδόσεις, μειώνοντας έτσι και τον συνωστισμό των παραληπτών.

• Ευελιξία στην εξυπηρέτηση χωρίς κατ’ οίκον αναμονή, περιορίζοντας την ανάγκη να περιμένει ο παραλήπτης στο σπίτι για την παράδοση του αντικειμένου της αποστολής.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις δημιουργίας των αυτόματων μηχανημάτων παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων παρατίθενται στο άρθρο 55 του νομοσχεδίου, το οποίο έχει ως εξής:

Αρθρο 55

Αυτόματα μηχανήματα παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων

1. Επιτρέπεται χωρίς επιπλέον άδεια, και υπό την προϋπόθεση της διασφάλισης του απορρήτου της ταχυδρομικής αλληλογραφίας και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η εγκατάσταση αυτόματων μηχανημάτων για την παραλαβή και παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») σε χώρους και ακίνητα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (O.T.A.) α’ βαθμού, του Δημοσίου, δημοσίων επιχειρήσεων και εν γένει σε δημόσιους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους, από ταχυδρομικές επιχειρήσεις οι οποίες παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, διαθέτουν εθνική γενική άδεια ταχυδρομικών υπηρεσιών από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) και πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις του ν. 4053/2012 (Α’ 44) για την άσκηση ταχυδρομικών δραστηριοτήτων, καθώς και τους όρους και τις προϋποθέσεις της υπ’ αρ. 686/064/26.3.2013 απόφασης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Κανονισμός Γενικών Αδειών Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, Β’ 1700).

2. Οι χώροι τοποθέτησης των μηχανημάτων («postal lockers») είναι σημεία εύκολης πρόσβασης σε περιοχές με συχνή διέλευση ή παρουσία κοινού, όπως πλατείες, πεζοδρόμια, διάδρομοι και είσοδοι κτιρίων, προκειμένου να επιτευχθούν η καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών και η ασφάλεια των μηχανημάτων.

3. Η δαπάνη για την προμήθεια, τη συντήρηση, την επισκευή και τεχνική κάλυψη των αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») βαρύνει αποκλειστικά τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Τα μηχανήματα για την παραλαβή 81 και παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») είναι ιδιοκτησίας των εταιρειών ταχυμεταφορών.

4. Οι O.T.A. α’ βαθμού, το Δημόσιο και οι δημόσιες επιχειρήσεις, στα ακίνητα ή τους χώρους των οποίων εγκαθίστανται τα αυτόματα μηχανήματα παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers»), παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης αυτών. Η εγκατάσταση και η σύνδεση των αυτόματων μηχανήματων παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») γίνεται με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας ταχυμεταφορών. Κάθε κόστος και τέλος που απαιτείται για την εγκατάσταση, τη σύνδεση και τη λειτουργία των μηχανημάτων παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») και κάθε άλλη σχετική δαπάνη επιβαρύνει την εταιρεία ταχυμεταφορών, η οποία καταβάλλει και το κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος με βάση την κατανάλωση που προκύπτει από τα σχετικά έντυπα του κατασκευαστή των ανωτέρω μηχανημάτων.

5. Για την εφαρμογή του παρόντος, οι O.T.A. α’ βαθμού, το Δημόσιο και οι δημόσιες επιχειρήσεις στα ακίνητα ή τους χώρους των οποίων εγκαθίστανται τα αυτόματα μηχανήματα παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») συνάπτουν σύμβαση με την εταιρεία ταχυμεταφορών, η οποία καταβάλλει αποζημίωση για τη χρήση του χώρου που καταλαμβάνει το μηχάνημα παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal locker»).

Η αποζημίωση αυτή δεν υπερβαίνει μηνιαίως το ποσό των πέντε (5) ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.) της επιφάνειας που καταλαμβάνει το ανωτέρω μηχάνημα σε εξωτερικό χώρο, και το ποσό των δέκα (10) ευρώ ανά τ.μ. της επιφάνειας που καταλαμβάνει το μηχάνημα σε εσωτερικό χώρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v