Πώς μοιράζεται τώρα η πίτα στη λιανική ρεύματος

Πώς μοιράζεται η αγορά το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Πότε περιμένουν οι προμηθευτές να φανεί η αντίδραση των καταναλωτών στα νέα δεδομένα. Ανασχέθηκε ο ρυθμός αύξησης των μετρητών στην καθολική υπηρεσία.

Πώς μοιράζεται τώρα η πίτα στη λιανική ρεύματος

Μάχες «σώμα με σώμα» φαίνεται να δίνει ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στο τρίτο τρίμηνο του 2022. Στο διάστημα αυτό, που καλύπτει τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, φαίνεται να συγκρατείται και η ένταξη μετρητών στη «χωματερή», όπως αποκαλείται από την αγορά, της Καθολικής Υπηρεσίας, σε αντίθεση με το β’ τρίμηνο, οπότε είχε καταγραφεί εντυπωσιακή ενίσχυσή της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΔΕΔΔΗΕ, η «πίτα» της αγοράς έχει μεγαλώσει, καθώς έχουν προστεθεί και νέοι μετρητές. Από 6.835.162 που ήταν στα τέλη Ιουνίου, αυξήθηκαν στα 6.841.103 στα τέλη Σεπτεμβρίου. Σε αυτό το σκηνικό, μεγάλες αλλαγές στα μερίδια των προμηθευτών ρεύματος δεν καταγράφονται και μάλιστα στην περίοδο που εμπεριέχει και δύο μήνες με το νέο σύστημα τιμολόγησης, δηλαδή, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Όλοι διατηρούν τις θέσεις τους σε γενικές γραμμές, με περιορισμένα κέρδη και απώλειες, πράγμα που σημαίνει ότι το καλοκαίρι, πιθανόν, λόγω διακοπών, οι καταναλωτές δεν επιχείρησαν αθρόες μετακινήσεις από πάροχο σε πάροχο.

Συν τοις άλλοις, δεν είχε «τεσταριστεί» ακόμη από τους καταναλωτές το καινούριο σύστημα με τις τιμές προμήθειας, με άλλα λόγια, δεν είχαν λάβει ακόμη λογαριασμούς με τις νέες ακριβότερες τιμολογήσεις, ειδικά του Σεπτεμβρίου, για να κάνουν συγκρίσεις και να αποφασίσουν συνακόλουθα να αναζητήσουν φθηνότερο προμηθευτή. Εκτιμάται ότι στο τελευταίο τρίμηνο του έτους θα φανεί η ουσιαστική αντίδραση των καταναλωτών, καθώς από τον Οκτώβριο άρχισαν να καταφθάνουν λογαριασμοί που αποτυπώνουν την εικόνα του νέου συστήματος.

Στο συγκεκριμένο τρίμηνο, η ΔΕΗ εμφανίζεται να βγαίνει αλώβητη, σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα, οπότε έχασε μαζικά πολλούς μετρητές.

Ένα ακόμη συμπέρασμα που προκύπτει από τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ είναι ότι ο ανταγωνισμός δεν αφορά μόνο στους οικιακούς καταναλωτές αλλά και στις μικρές επιχειρήσεις (μέση τάση). Υπάρχουν προμηθευτές, για παράδειγμα, που κερδίζουν μετρητές σε αυτή την κατηγορία πελατών, ενώ χάνουν σε νοικοκυριά.

Χαμένοι και κερδισμένοι

Ειδικότερα, η ΔEΗ διατηρεί σχεδόν στα ίδια επίπεδα το μερίδιό της σε μια μεγαλύτερη «πίτα» της αγοράς στο γ’ τρίμηνο. Έτσι, από 72,75% που είχε στο β’ τρίμηνο, διαμορφώνεται στο 72,70% στο γ’ τρίμηνο, κερδίζοντας 850 μετρητές, όταν είχε χάσει στο προηγούμενο διάστημα 42.817 μετρητές. Αντίθετα, στη μέση τάση η Επιχείρηση βλέπει στα τέλη Σεπτεμβρίου το μερίδιό της να συρρικνώνεται σε 58,69% από 59,05% στα τέλη Ιουνίου.

Η κατάταξη στους ιδιώτες παρόχους, που είχε ανατραπεί στο β’ τρίμηνο, παραμένει ίδια και στο γ’ τρίμηνο.

Πρώτη είναι η Protergia, με ελαφρά μειωμένο ποσοστό στα οικιακά τιμολόγια, στο 4,20% έναντι 4,25% στο προηγούμενο τρίμηνο (-3.170 μετρητές), ενώ, αντίθετα, κερδίζει μερίδιο στη μέση τάση. Από 10,77% έφθασε στο 10,94%.

Ακολουθούν η Elpedison, με ενίσχυση της θέσης της στα οικιακά, στο 4,04% από 4,01% (+2.287 μετρητές) και ελαφρές απώλειες στη μέση τάση, από 3,33% στο 3,32%.

Στους διπλά κερδισμένους η ΗΡΩΝ, που βελτίωσε τα ποσοστά της και στη χαμηλή και στη μέση τάση. Στα οικιακά από 3,53% πήγε στο 3,64% (+7.732 μετρητές) και στις μικρές επιχειρήσεις από 10,41% στο 10,60%.

Η ΖΕΝΙΘ κρατά την τέταρτη θέση, στην οποία είχε αναρριχηθεί στα τέλη Ιουνίου και τη βελτιώνει. Από 3,25% ανέρχεται στο 3,50%, κερδίζοντας και τους περισσότερους πελάτες συγκριτικά με τους ανταγωνιστές (+17.293 μετρητές). Η εταιρεία έχει περιορισμένο πελατολόγιο στη μέση τάση, το μερίδιό της μένει σταθερό στο 0,64%.

Η NRG κινείται στα ίδια επίπεδα με αυτά του β’ τριμήνου στα οικιακά, κερδίζοντας μόλις 151 μετρητές, αλλά κάνει τη διαφορά στη μέση τάση, από 5,59% ανεβαίνει στο 5,61%.

Η Watt & Volt εμφανίζεται με απώλειες και στη χαμηλή και στη μέση τάση. Στους οικιακούς, το ποσοστό της μειώνεται στο 2,40% από 2,46% (-3.960 μετρητές) και στις μικρές επιχειρήσεις στο 1,55% από 1,57%. Υποσημείωση με σημασία: τον Αύγουστο είχε ανακοινωθεί η εξαγορά της από τη Mytilineos.

Η Φυσικό Αέριο Αττικής κέρδισε πόντους στα οικιακά, από 1,74% πήγε στο 1,80% (+4.206 μετρητές) και διατήρησε το μερίδιό της στη μέση τάση, στο 1,57%.

Τους περισσότερους πελάτες στα οικιακά έχασε η Volton (-13.590 μετρητές), με το μερίδιό της από 1,56% να πέφτει στο 1,36, διατηρώντας, όμως, τη μέση τάση, στο 0,40%

Από τους υπόλοιπους ιδιώτες παρόχους με μερίδια κάτω του 1%, η Eunice είναι αυτή που κερδίζει τους περισσότερους πελάτες στο γ’ τρίμηνο (+685 μετρητές), ενώ οι υπόλοιποι χάνουν.

Καθολική Υπηρεσία

Ανάσχεση παρουσιάζει ο ρυθμός ένταξης μετρητών στην Καθολική Υπηρεσία στο γ’ τρίμηνο. Από τον αριθμό-ρεκόρ των 35.570 μετρητών που είχαν προστεθεί ως τα τέλη Ιουνίου, τώρα, περιορίζεται σε 3.577 μετρητές.

Έτσι, στα τέλη Σεπτεμβρίου εξυπηρετούνταν από την υπηρεσία αυτή 186.076 μετρητές, ένα νούμερο έτσι κι αλλιώς υπερβολικό. Εάν μπορούσε να χαρακτηριστεί προμηθευτής, η Καθολική Υπηρεσία θα καταλάμβανε την 6η, κατά σειρά θέση, μετά τη ΖΕΝΙΘ (συμπεριλαμβανομένης της ΔΕH).

Το πρόβλημα είναι γνωστό, έχει «χυθεί πολύ μελάνι» γι’ αυτό, με την αγορά να πιέζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε να μπει χρονικό όριο παραμονής καταναλωτών στην συγκεκριμένη υπηρεσία. Το αίτημα είναι υπό συζήτηση ακόμη.

Να θυμίσουμε ότι την Καθολική Υπηρεσία παρέχουν υποχρεωτικά οι ΔEΗ, Protergia, Elpedison, ΗΡΩΝ και NRG.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v