Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΔΙΤ: Μάχη για τέσσερις στο οδικό έργο Δράμα - Αμφίπολη

Τέσσερις υποψήφιοι (Άκτωρ Παραχωρήσεις-Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ιντρακάτ και Άβαξ) έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ.

ΣΔΙΤ: Μάχη για τέσσερις στο οδικό έργο Δράμα - Αμφίπολη

Στη Β’ Φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, οπότε και θα προσδιοριστεί επισήμως το αντικείμενο του έργου εισέρχεται η προτεινόμενη σύμβαση ΣΔΙΤ του οδικού έργου Δράμα-Αμφίπολη.

Σύμφωνα με σχετική απόφαση του ΥΠΟΜΕ και εφόσον έχει ολοκληρωθεί η Α’ Φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος τον περασμένο Απρίλιο με το «παρόν» να δίνουν η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ιντρακάτ και Άβαξ, αποφασίστηκε το επόμενο βήμα.

Το έργο έχει προϋπολογισμό με ΦΠΑ στα 248,5 εκατ. ευρώ, ενώ το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης (πληρωμές διαθεσιμότητας κατά τη διάρκεια της σύμβασης) θα προέλθει από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Η αναθέτουσα αρχή, μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα καταβάλει στον Ιδιώτη Φορέα της Σύμπραξης πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε τιμές 2022, στο ποσό των 200,4 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).

Ο ακριβής προϋπολογισμός, οι πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και η οριστική διάρκεια της σύμβασης (με βάση την προκήρυξη είναι 30 έτη, 3 έτη για την κατασκευή και 27 έτη για τη λειτουργία) ωστόσο θα καθοριστούν βάσει των αποτελεσμάτων του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Συνοπτικά ο ΙΦΣ θα αναλάβει τα ακόλουθα:

(α) την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για τον Κατασκευαστικό Σχεδιασμό του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες και τις προβλέψεις της με αριθ. πρωτ. οικ.196664/07-03-2012 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη της οδού Δράμας – Αμφίπολης (χρόνος ισχύος 10 έτη) και της ΑΕΠΟ για το σύνολο του έργου, η οποία θα λάβει υπόψη την υφιστάμενη ΑΕΠΟ και η οποία θα εκδοθεί με μέριμνα και επίσπευση της Αναθέτουσας Αρχής και θα μεριμνήσει και επισπεύσει για τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών

(β) την κατασκευή του σύνολο του αντικειμένου των μελετών του Κατασκευαστικού Σχεδιασμού με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του Έργου

(γ) τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού

(δ) τη συντήρηση / λειτουργία (ελαφριά και βαριά) του προαναφερθέντος τμήματος όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v