Στο τραπέζι αναστολή του τέλους 10% στις υπηρεσίες συνδρομητικής TV

Θετικά βλέπει η κυβέρνηση την αναστολή του τέλους 10% που επέστρεψε τον Ιούλιο του 2023, παρά τις διαμαρτυρίες των ελληνικών εταιρειών. Το αποτύπωμα της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.

Στο τραπέζι αναστολή του τέλους 10% στις υπηρεσίες συνδρομητικής TV

Την αναστολή  της επιβολής τέλους 10% στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης φαίνεται να συζητά εκ νέου το οικονομικό επιτελείο.

Οι εταιρείες, από την πρώτη μέρα επαναφοράς του τον Ιούλιο του 2023, χαρακτηρίζουν το μέτρο άδικο για τους συνδρομητές αλλά και για τις ελληνικές εταιρείες, καθώς οι ξένες πλατφόρμες δεν υποχρεούνται σε ανάλογο τέλος. Μάλιστα πληροφορίες θέλουν κάποιους από τους παρόχους να εξετάζουν αλλαγή φορολογικής έδρας, δεδομένου ότι η επιβολή του εν λόγω τέλους προκαλεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, ειδικά για όσους επενδύουν και σε δικές τους παραγωγές.

Τον σχεδιασμό αυτό ενισχύει το γεγονός ότι αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν πρόσφατα έχουν ήδη την έδρα τους σε άλλες χώρες, ενώ οι διεθνείς πλατφόρμες που διεκδικούν μερίδιο από την συνδρομητική πίτα δεν επιβαρύνονται με αντίστοιχο φόρο.

Ειδικότερα οι ελληνικές πλατφόρμες οπτικοακουστικού περιεχομένου Over the Top (για την εξασφάλιση του οποίου απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο και ενεργή συνδρομή) καλούνται να προσφέρουν περιεχόμενο εξίσου ανταγωνιστικό με αυτό τουλάχιστον τεσσάρων ξένων παρόχων που διεκδικούν μερίδιο από την ελληνική αγορά, χωρίς να επιβαρύνονται το ίδιο φορολογικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ετήσιο δημοσιονομικό όφελος από το συγκεκριμένο τέλος δεν ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ, ποσό μικρό αν λάβει κανείς υπόψη του ότι το σύνολο των συνδρομητών ανέρχεται σε 1,1 εκατ.

Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) με επιστολή της το καλοκαίρι του 2023 είχε ζητήσει την παράταση της αναστολής τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023. Μάλιστα στην επιστολή αναφερόταν ότι εκτός από το γεγονός ότι τα νοικοκυριά είναι σημαντικά επιβαρυμένα από τις πληθωριστικές πιέσεις που έχουν οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις σε πολλά αγαθά και η επιβολή του τέλους θα τα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο, αποτελεί και άδικη αντιμετώπιση των ελληνικών εταιρειών συνδρομητικής τηλεόρασης.

Και αυτό γιατί η επιβολή του τέλους του 10% στην Ελλάδα δεν επιβάλλεται στις εταιρείες που έχουν έδρα εκτός της χώρας, με αποτέλεσμα τη διακριτική μεταχείριση που υφίστανται οι εγχώριες επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης. «Κατά αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα άνισο περιβάλλον, όπου παραβιάζονται οι βασικές αρχές ανταγωνισμού με το βάρος του τέλους να επιβάλλεται μόνο στις ελληνικές επιχειρήσεις», ανέφερε επιστολή της ΕΕΚΤ προς τον τότε υπουργό Οικονομικών.

Επίσης, οι εγχώριες επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης καλούνται να αποδώσουν το «τέλος» συνδρομητικής τηλεόρασης στο ελληνικό Δημόσιο, ανεξάρτητα από την είσπραξη ή μη του μηνιαίου λογαριασμού από τον συνδρομητή.

Το μέτρο το οποίο επιβλήθηκε ως μνημονιακή υποχρέωση το καλοκαίρι του 2016, ανεστάλη το φθινόπωρο του 2020, ως μέτρο ανακούφισης από την πανδημία, εποχή που λόγω των περιοριστικών μέτρων υπήρξε σημαντική αύξηση στους οικιακούς χρήστες. Συγκεκριμένα το τέλος αυτό ανεστάλη με τον νόμο 4728/2020 για την περίοδο από 1ης Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2021 και στη συνέχεια, έως τις 30 Ιουνίου 2022.

Η αγορά της ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης

Το 2023 η αύξηση των συνδρομητών ξεπέρασε τους 110.000, σύμφωνα με τα στοιχεία των παρόχων. Nova και Cosmote επενδύουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια για την απόκτηση όλο και περισσότερων αθλητικών διοργανώσεων, προκειμένου να κερδίσουν περισσότερους συνδρομητές.

Ωστόσο η πειρατεία, παρά τις τελευταίες μεγάλες επιχειρήσεις, δυσχεραίνει περαιτέρω τις προσπάθειές τους καθώς οι χρήστες στρέφονται σε παράνομους τρόπους θέασης των αθλητικών γεγονότων, μέσα από τις νόμιμες συνδέσεις Ίντερνετ που τους παρέχουν οι πάροχοι. Τελευταίο «θήραμα» για τους δύο παρόχους αποτελεί το Champions League, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως παρά τη μεγάλη καθυστέρηση της TEAM, η κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση θα παραμείνει στην Cosmote για τα επόμενα χρόνια.

Η Nova, το 2023, με μια επιθετική εμπορική πολιτική και απόκτηση τηλεοπτικού και αθλητικού περιεχομένου όπως η Premier League κατάφερε να προσθέσει 50.000 νέους χρήστες, φτάνοντας πλέον τους 430.000, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς της. Πηγές της εταιρείας σημειώνουν πως η τελευταία εμπορική κίνηση της Nova την περίοδο των γιορτών, που έληξε στις 11 Ιανουαρίου και αφορούσε τη διάθεση δωρεάν συνδέσεων, έφερε προσωρινά 170.000 νέους χρήστες. Αν και παραμένει αβέβαιο για το πόσοι θα παραμείνουν στη συνέχεια ως μόνιμοι πελάτες, η Nova επικοινωνεί μαζί τους για νέα συμβόλαια.

Η Vodafone TV, με τις  συνεργασίες με Disney+ και HBO, είχε θέσει ως στόχο να φτάσει τους 200.000 συνδρομητές στο τέλος της χρονιάς, με την εταιρεία να έχει προσθέσει περισσότερους από 40.000 συνδρομητές, παίρνοντας σημαντική ώθηση από το Disney+, όπου στο πρώτο εξάμηνο πρόσθετε κάθε μήνα 5.000 συνδρομητές.

Από την πλευρά του, ο ΟΤΕ, που παραμένει κυρίαρχος της αγοράς, στο γ' τρίμηνο είχε 665.261 συνδρομητές, έχοντας προσθέσει 21.485 συνδρομητές σε ετήσια βάση έναντι του 2022, με περισσότερους από 460.000 συνδρομητές να βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα του.

Οι πλατφόρμες streaming βρίσκονται σε συνεχή ανοδική πορεία, έχοντας πλέον περίπου 800.000 συνδρομητές στην Ελλάδα. Το Netflix εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών που ακόμα δεν έχει «παγώσει» στη χώρα μας, ενώ από κοντά βρίσκεται και το Disney+, που υπολογίζεται ότι έχει ξεπεράσει τους αρχικούς του στόχους και μετά από ένα χρόνο παρουσίας υπολογίζεται πως έχει φτάσει τους 200.000 συνδρομητές.

Το αποτύπωμά του στην αγορά αναπτύσσει ταχύτατα και το Prime Video της Amazon, που καταγράφει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας, με τους συνδρομητές που διαθέτει να εκτιμάται ότι φτάνουν τις 100.000. Το Apple TV διαθέτει κοντά στους 90.000 συνδρομητές ενώ πιο πίσω βρίσκεται η ελληνική πλατφόρμα Cinobo και το ΑΝΤ1+.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v