Τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του Απριλίου

Ποιοι προορισμοί ξεχώρισαν. Αρνητικό πρόσημο σε επίπεδο διεθνούς επιβατικής κίνησης σημείωσαν τα αεροδρόμια σε Μύκονο και Σαντορίνη.

Τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του Απριλίου

Τον θετικό ρυθμό των προηγούμενων μηνών διατήρησαν τον Απρίλιο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece, με τη συνολική επιβατική κίνηση να διαμορφώνεται σε 1,67 εκατ., ενισχυμένη κατά 2,8% σε σχέση με πέρυσι. Με αυτό το δεδομένο το τετράμηνο η επιβατική κίνηση καταγράφει αύξηση 7,6% ξεπερνώντας τα 3,7 εκατομμύρια.

Σε μηνιαία βάση, η κίνηση εσωτερικού κατέγραψε άνοδο 3,6% και διαμορφώθηκε σε 580 χιλιάδες, με τη διεθνή κίνηση να σημειώνει αύξηση σε ποσοστό 2,3% σε σύγκριση με το 2023 και να υπερβαίνει τους 1,09 εκατ. επιβάτες. Αντίστοιχα, ο αριθμός των πτήσεων αυξήθηκε κατά 4,3% σε σχέση με πέρυσι, με την κίνηση εσωτερικού να ενισχύεται περισσότερο, στο 6,1%, και τη διεθνή κίνηση να αυξάνεται κατά 3% συγκριτικά με πέρυσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Fraport Greece, 6 από τους 14 προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Μύκονος, κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο τον Απρίλιο ως προς τη συνολική επιβατική κίνηση. Το νησί των ανέμων σημείωσε υστέρηση κατά 9% σε σχέση με πέρυσι, ενώ και η Κως, ένας από τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς που βασίζονται στο μοντέλο all inclusive, κατέγραψε πτώση 6,1%. Στο μείον 8% διαμορφώθηκε η κίνηση στο Ακτιο, μείωση 9,8% κατέγραψε η Κεφαλονιά και μικρότερη υστέρηση, στο 2,8%, σημείωσαν τα Χανιά.

Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, στο συν 23,9%, κατέγραψε η Σκιάθος και ακολούθησε στο 20,6% η Καβάλα, με τη Ζάκυνθο (15,5%), τη Σαντορίνη (11,5%), την Κέρκυρα (8,1%) και τη Ρόδο (6,2%) να έπονται. Στο συν 1,2% κινήθηκε η Θεσσαλονίκη, ενώ οριακή αύξηση στο 0,7% σημείωσε η Μυτιλήνη. Σε απόλυτους αριθμούς, η Θεσσαλονίκη υποδέχτηκε τον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών, με τη Ρόδο να ακολουθεί και τα Χανιά να συμπληρώνουν την τριάδα.

Βέβαια, σύμφωνα με τα στοιχεία, και οι δύο premium νησιωτικοί προορισμοί της χώρας, η Μύκονος και η Σαντορίνη, κατέγραψαν μείωση σε ό,τι αφορά τη διεθνή κίνηση. Η μεν Μύκονος σημείωσε πτώση της τάξης του 12,1% σε σχέση με πέρυσι, η δε Σαντορίνη κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα, με υστέρηση 3,6%. Μάλιστα, η Μύκονος διατήρησε το αρνητικό της πρόσημο και σε επίπεδο εγχώριας κίνησης ( -6,6%).

Η εικόνα του 4μήνου

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα του τετραμήνου Ιανουαρίου - Απριλίου, με την κίνηση εσωτερικού να εμφανίζεται ενισχυμένη κατά 8% και τη διεθνή κίνηση να είναι αυξημένη σε ποσοστό 6,7% σε σχέση με το 2023.

Ακτιο (-7%), Κεφαλονιά (-2,7%), Κως (-0,7%), Μύκονος (-1,3%) και Σάμος (-3,5%) κινήθηκαν σε αρνητικό έδαφος σε ό,τι αφορά τον συνολικό αριθμό επιβατών που διακινήθηκαν στα αεροδρόμια των συγκεκριμένων προορισμών. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο κατέγραψε και πάλι η Σκιάθος στο συν 15,1%, με την Καβάλα (14,8%) να ακολουθεί και τη Σαντορίνη (13,3%) να έπεται. Σε ό,τι αφορά τους απόλυτους αριθμούς, η Θεσσαλονίκη διατηρεί τα πρωτεία με τη Ρόδο να ακολουθεί και τα Χανιά να έπονται.

Και σε επίπεδο τετραμήνου πάντως, Μύκονος και Σαντορίνη υστερούν ως προς τη διεθνή κίνηση, με τη μείωση να διαμορφώνεται στο -14,2% και στο -6,3% αντίστοιχα, ποσοστά που αντανακλούν την αποδυνάμωση που έχουν καταγράψει τα δύο νησιά ως τουριστικοί προορισμοί ήδη από πέρυσι.

Οι πηγές

Ως προς τις χώρες που τροφοδότησαν με τον μεγαλύτερο αριθμό τουριστών τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, το Ηνωμένο Βασίλειο βρέθηκε στην κορυφή, με τη Γερμανία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση.

Την τρίτη θέση κατέλαβε η Γαλλία, μία ακόμη κύρια πηγή εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, με την Πολωνία, μία από τις πιο δυναμικά ανερχόμενες αγορές του ελληνικού τουρισμού, να έπεται. Η Ολλανδία συμπλήρωσε την πεντάδα, ενώ Ιταλία, Κύπρος, Αυστρία, Ισραήλ και Φινλανδία κατέλαβαν τις επόμενες πέντε θέσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v