Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καστέλι: Γιατί "σφάζονται" οι κολοσσοί

Την Παρασκευή 21/1 η σύμβαση παραχώρησης. Γιατί ενδιαφέρονται για το έργο οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές και ελληνικές κατασκευαστικές. Οι κοινοπραξίες, ο χαμηλός κίνδυνος χώρας και το υψηλό spread.

Καστέλι: Γιατί σφάζονται οι κολοσσοί
Σε ευρωπαϊκή γιγαντομαχία αναμένεται να εξελιχτεί η υπόθεση κατασκευής και εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, καθώς στην αφετηρία για τη διεκδίκηση του έργου συγκεντρώνονται οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες της Γηραιάς Ηπείρου, εταιρίες διαχείρισης αεροδρομίων αλλά και funds που επενδύουν στην ανάπτυξη υποδομών.

Έπειτα από τρεις διαδοχικές μεταθέσεις και χρονική καθυστέρηση μερικών μηνών το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι έτοιμο να εκδώσει, την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, τη σύμβαση παραχώρησης, ξεκινώντας και επίσημα τη διαδικασία διαγωνισμού επιλογής αναδόχου για την κατασκευή και τη διαχείριση επί 35ετία του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο.

Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και το ΥΠΟΜΕΔΙ εκδώσει την προσεχή Παρασκευή το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, ο ανάδοχος θα ανακηρυχτεί προς τα τέλη του καλοκαιριού ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο.

Πρόκειται για το μοναδικό ουσιαστικά μεγάλο έργο που προκηρύσσεται την τελευταία διετία στην Ελλάδα και το Δημόσιο θα έχει, όπως όλα δείχνουν, τον ευχάριστο «πονοκέφαλο» να επιλέξει μεταξύ ιδιαίτερα ισχυρών κοινοπραξιών.

Στην αφετηρία για τη διεκδίκηση του έργου, όπως έχει γράψει ήδη το Euro2day, θα βρεθούν τουλάχιστον τέσσερις κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν οι μεγαλύτερες δυτικοευρωπαϊκές κατασκευαστικές, οι ισχυρότεροι εγχώριοι όμιλοι, εταιρίες που διαχειρίζονται αεροδρόμια της Ευρώπης και funds που επενδύουν στις υποδομές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο γαλλικός όμιλος Vinci έχει συγκροτήσει κοινοπραξία με την Ελλάκτωρ και την εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Γαλλία, ενώ η επίσης γαλλική Bouygues με την J&P Άβαξ και τη διαχειρίστρια εταιρία του αεροδρομίου του Παρισιού Aeroports de Paris Management.

Η γερμανική Hochtief με τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ και τον όμιλο Κοπελούζου καθώς και εταιρία που διαχειρίζεται αεροδρόμιο της Ευρώπης και η Archirodon Group με την αυστριακή Strabag και την εταιρία διαχείρισης του αεροδρομίου της Ζυρίχης.

Στις κοινοπραξίες ενδέχεται να συμμετάσχουν και funds που επενδύουν στην ανάπτυξη υποδομών, καθώς το ενδιαφέρον για το έργο είναι ιδιαίτερα υψηλό παρά τη δημοσιονομική κρίση και τον υψηλό κίνδυνο χώρας.

Βάσει των μελετών που έχουν διενεργηθεί, το 80% των εσόδων του νέου αεροδρομίου θα προέρχεται από το εξωτερικό και κυρίως από τους μεγάλους tour operators, καθώς θα «φιλοξενεί» κατά κύριο λόγο πτήσεις τσάρτερ. Επομένως, ο κίνδυνος χώρας μειώνεται δραστικά.

Κύκλοι εγχώριων κατασκευαστικών εταιριών εκτιμούν ότι, παρά τον οξύ ανταγωνισμό για το έργο, το καθαρό περιθώριο κέρδους για τον ανάδοχο θα ξεπεράσει το 3,5% και πιθανώς να αγγίξει και το 4,5%, όταν τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα των οδικών αξόνων στην Ελλάδα δόθηκαν με spread της τάξης του 1,1% με 1,2%.
 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v