Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πλαφόν €2.200 στους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων

Από 780 έως και 2.200 ευρώ θα κυμαίνονται οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων μετά την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου. Έως 2.700 ευρώ με την καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης.

Πλαφόν €2.200 στους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων
Από 780 έως και 2.200 ευρώ θα κυμαίνονται οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων μετά την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, ενώ μετά την καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης και του πριμ παραγωγικότητας ο ανώτατος μισθός θα μπορεί να φτάσει στα 2.700 ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομικών κ. Ευάγγ. Βενιζέλος στο υπουργικό συμβούλιο, αναφέροντας ότι μετά την εφαρμογή του μισθολογίου θα υπάρξουν:

* Μεγάλες μειώσεις ακόμα και πάνω από 25% για το 14,5% των υπαλλήλων. Γι' αυτήν την κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων οι μειώσεις εξετάζεται να είναι κλιμακωτές σε βάθος χρόνου, για να περιοριστεί το σοκ στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. 

* Μικρές αυξήσεις έως και 7% θα υπάρξουν για το 7,5% των δημοσίων υπαλλήλων. 

* Καμία μεταβολή δεν θα επέλθει στις αποδοχές του 78% των δημοσίων υπαλλήλων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα ο κατώτατος μισθός στο Δημόσιο είναι 711 ευρώ (και θα φτάσει στα 780).

Εντός της ημέρας αναμένονται περισσότερα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή το ν/σ για τα μέτρα και το μισθολόγιο 


Οι αλλαγές στο αφορολόγητο όριο και στις φοροαπαλλαγές θα ισχύσουν από φέτος για τις δηλώσεις του 2012, τόνισε στο υπουργικό συμβούλιο ο υπ. Οικονομικών, σημειώνοντας ότι τα μέτρα αλλά και το νέο μισθολόγιο θα συμπεριληφθούν σε ν/σ που θα κατατεθεί στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. 

Αναλυτικότερα, μιλώντας σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, αναφέρθηκε κατ’ αρχάς στη σημασία που έχει το νέο βαθμολόγιο και μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που θα εφαρμοστεί αναλογικά στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όχι μόνο λόγω του δημοσιονομικού αποτελέσματος που επιτυγχάνεται αλλά και γιατί εισάγεται μία πολύ σημαντική θεσμική μεταρρύθμιση αξιοκρατίας και διαφάνειας στον χώρο της δημόσιας διοίκησης και του δημόσιου τομέα.

Το νομοσχέδιο για το νέο μισθολόγιο καθώς και τα υπόλοιπα μέτρα που αποφασίστηκαν από την κυβερνητική επιτροπή και το υπουργικό συμβούλιο και συζητήθηκαν στον διευρυμένο Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ θα περιληφθούν σε νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

Επίσης, ο κ. Βενιζέλος παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο τα βασικά χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα, που όχι μόνο θα κωδικοποιεί και θα ολοκληρώνει τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί τους τελευταίους τρεις μήνες για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και την ένταξη του μεγαλύτερου δυνατού μέρους της παραοικονομίας στην επίσημη οικονομία, αλλά θα περιέχει και ορισμένες θεμελιώδεις, απλές και πρακτικές παρεμβάσεις για να σταματήσει ο φαύλος κύκλος των μειωμένων κρατικών εσόδων, επειδή ένα πολύ μεγάλο μέρος πραγματικών εισοδημάτων δεν εντοπίζεται από τον φορολογικό μηχανισμό και βρίσκεται εκτός φορολογητέας ύλης.

Ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη το διαθέσιμο δηλωμένο εισόδημα κάθε νοικοκυριού, ο προσδιορισμός του οποίου θα γίνεται επί τη βάσει όχι μόνο της δήλωσης αλλά και διαφόρων διασταυρώσεων και αλγοριθμικών κριτηρίων, να τεκμηριώνεται πλήρως ως προς το μέρος τόσο της κατανάλωσης όσο και της αποταμίευσης.

Ο κ. Βενιζέλος χαρακτήρισε αδιανόητο τον ισχυρισμό ορισμένων μέσων ενημέρωσης ότι πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών ήταν να επιβληθεί το νέο μέτρο για τις αποδείξεις αναδρομικά για το 2011, όταν ήταν εξαρχής σαφές ότι όλο αυτό το νέο σύστημα βασίζεται στη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων, που ακόμα δεν χρησιμοποιούνται -και άρα δεν χρησιμοποιήθηκαν- για την καταγραφή συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν το 2011, αλλά συναλλαγών που θα πραγματοποιηθούν μετά την εφαρμογή του νέου Εθνικού Φορολογικού Συστήματος.

Ήταν εξαρχής σαφές ότι η έναρξη εφαρμογής από το 2012 με βάση τα εισοδήματα του 2011 αφορούσε στο αφορολόγητο όριο και στις φορολογικές απαλλαγές και όχι στις αποδείξεις.

Υπάρχουν, όμως, όπως τόνισε ο κ. Βενιζέλος, πολύ ισχυρά αντανακλαστικά εναντίον κάθε μέτρου που χτυπάει πραγματικά τη φοροδιαφυγή και την παραοικονομία στη ρίζα τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αντίδραση που σημειώθηκε κατά του απλού κανόνα να καταγράφεται ο τρόπος διάθεσης του διαθέσιμου εισοδήματος (δηλαδή του εισοδήματος που προκύπτει μετά την αφαίρεση των φόρων), το οποίο είτε καταναλώνεται είτε αποταμιεύεται.
Είναι χαρακτηριστικό, δε, όπως ανέφερε ο κ. Βενιζέλος, ότι το μέσο επίπεδο κατανάλωσης, με βάση τις ισχύουσες έρευνες οικογενειακών προϋπολογισμών στην Ελλάδα, ξεπερνάει το 85%, πολύ πάνω από το 60% που αναφέρθηκε ως πιθανό επίπεδο κατανάλωσης στα υψηλά διαθέσιμα εισοδήματα (100.00 ευρώ). Υπάρχουν μάλιστα εισοδηματικά επίπεδα στα οποία η κατανάλωση ξεπερνά το 100%, ακριβώς επειδή στις έρευνες οικογενειακών προϋπολογισμών αποτυπώνεται και ένα τουλάχιστον μέρος των εισοδημάτων που προκύπτουν από παραοικονομικές δραστηριότητες.

Η στάση του υπουργικού συμβουλίου στο θέμα αυτό ήταν ομόθυμη: συγκεκριμένα, θεώρησε ότι τέτοια μέτρα, όπως το καθολικό ηλεκτρονικό πόθεν έσχες και η τεκμηρίωση του τρόπου με τον οποίο διατίθεται το διαθέσιμο εισόδημα, είναι ζωτικής σημασίας παρεμβάσεις για να αλλάξουν οι νοοτροπίες και οι συμπεριφορές δεκαετιών και να διευρυνθεί η φορολογική βάση, ώστε να απαλυνθούν τα βάρη που καλούνται να σηκώσουν κατά κύριο λόγο μισθωτοί και συνταξιούχοι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v