Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΠΕ: Ενδιαφέρον για το δίκτυο της Shell

Ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει το δίκτυο πρατηρίων της Shell εάν η τελευταία αποφάσιζε να αποχωρήσει από την Ελλάδα, όπως τόνισε η διοίκηση της εταιρίας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΕΛΠΕ: Ενδιαφέρον για το δίκτυο της Shell
Ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει το δίκτυο πρατηρίων της Shell εάν η τελευταία αποφάσιζε να αποχωρήσει από την Ελλάδα.

Στην περίπτωση αυτή η ΕΚΟ ΑΒΕΕ θα ενίσχυε σημαντικά τα μερίδια της στην ελληνική αγορά καυσίμων διατηρώντας με άνεση και απόσταση την πρώτη θέση.

Την πρόθεση του ομίλου να εξαγοράσει είτε μερικώς, είτε και συνολικά το δίκτυο της Shell γνωστοποίησαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ. κ.κ. Τ. Χριστοδούλου και Γ. Κωστόπουλος κατά τη χθεσινή παρουσίαση των προοπτικών του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Αναλυτών.

Η Shell διαθέτει στην Ελλάδα περί τα 750 πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων, από τα οποία τα 200 είναι αυτά που διαχειρίζεται η ίδια ή διαθέτει και τη γη, ενώ τα 550 ανήκουν σε τρίτους.

Παράλληλα, έχει εγκαταστάσεις αποθήκευσης στο Πέραμα, την Αμφιλοχία, το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, τα Χανιά και από κοινού με την BP στη Ρόδο και την Αλεξανδρούπολη.

Η ΕΚΟ ΑΒΕΕ, από την άλλη, διαθέτει εντός Ελλάδος 1.260 πρατήρια, εκ των οποίων τα 35 είναι ιδιόκτητα (Καλυψώ), 12 εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής καυσίμων, 21 σταθμούς ανεφοδιασμού αεροσκαφών στα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας, 4 εμφιαλωτήρια υγραερίου και μια μονάδα παραγωγής και συσκευασίας λιπαντικών.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο 7μηνο του 2008 η Shell κατείχε την πρώτη θέση στην αγορά βενζινών, με μερίδιο 16,4%, και ακολουθούν, η BP με 16,4% και η ΕΚΟ με 15,9%.

Ωστόσο, τον Ιούλιο η ΕΚΟ βρέθηκε από την τρίτη στην πρώτη θέση με μερίδιο 16,6%, ενώ η Shell πέρασε στη δεύτερη θέση με 15,8% και η BP στην τρίτη με 15,3%.

Αναφερόμενοι στις προοπτικές του ομίλου οι κ.κ. Χριστοδούλου και Κωστόπουλος επισήμαναν ότι η μεγάλη πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει ως αποτέλεσμα τη νέα αύξηση των περιθωρίων διύλισης, γεγονός που, αν διατηρηθεί η ίδια κατάσταση, θα αποτυπωθεί στα λειτουργικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου της τρέχουσας χρήσης. Μάλιστα, με τα επενδυτικά προγράμματα που σχεδιάζει να υλοποιήσει στον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και τη Θεσσαλονίκη ο όμιλος εκτιμά ότι θα κερδίσει από τη διύλιση επιπλέον 1,5 δολάριο το βαρέλι έως το 2012.

Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. διατύπωσε την πρόβλεψη ότι το 2012 τα κέρδη EBITDA θα ανέλθουν σε 1 δισ. ευρώ, από 617 εκατ. ευρώ το 2007.

Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι εξετάζεται η προοπτική να δημιουργηθεί Γραφείο Αντιπροσωπείας στην Τουρκία, με στόχο να διευκολυνθούν και να υποστηριχθούν εξαγωγές καυσίμων στη γειτονική χώρα.

Τέλος, ανακοινώθηκε ότι σχεδιάζεται η υλοποίηση μικρής επένδυσης στο διυλιστήριο της Ιωνίας Θεσσαλονίκης, με στόχο την αύξηση της παραγωγής πολυπροπυλενίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v