Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στον "πάγο" η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ

Χάνει τη δυνατότητα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει τη συνεργασία ενός global operator. Μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας Hutchison - Alapis από τον διαγωνισμό, η επόμενη ημέρα διαγράφεται με μελανά χρώματα.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Στον πάγο η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ
Χάνει τη δυνατότητα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει τη συνεργασία ενός global operator. Μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας Hutchison Port - Hutchison Investment - Alapis – ΛΥΔ από τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης, η επόμενη ημέρα διαγράφεται με μελανά χρώματα για μια τέτοια προοπτική για το δεύτερο λιμάνι της χώρας.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του euro2day, η δυνατότητα συνέχισης του διαγωνισμού με τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους, ήτοι την Cosco Pacific και την Dubai Ports, παρουσιάζει εξαιρετικές δυσκολίες για τους εξής λόγους:

1. Η επιλογή ως αναδόχου της Cosco θα συναντούσε την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δεδομένου ότι ο κινεζικός κολοσσός πήρε ήδη τον Πειραιά, συνεπώς η επικράτησή του και στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας θα συνιστούσε μονοπωλιακό χαρακτήρα.

Υπό αυτήν την έννοια θα αποτελούσε και σημαντικό πολιτικό θέμα, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να υποστηρίξει η κυβέρνηση υπό τις παρούσες συνθήκες. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του euro2day, η Cosco επιθυμεί διακαώς να μπει και στη Θεσσαλονίκη και ήδη ασκεί παρασκηνιακά πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση.

2. Η επιλογή της Dubai επίσης είναι προβληματική, δεδομένου ότι έχει ήδη διαρρεύσει πως η προσφορά που κατέθεσε στον διαγωνισμό ήταν εξωφρενικά χαμηλή. Μια τέτοια, λοιπόν, επιλογή θα έμοιαζε "πιασμένη από τα μαλλιά" και με αυτό το σκεπτικό δημιουργεί πολλούς προβληματισμούς.

3. Η δυνατότητα επανάληψης του διαγωνισμού θα ήταν ίσως μια επιλογή, αλλά θα πάρει πολύ χρόνο και υπό τις σημερινές συνθήκες της επενδυτικής άπνοιας, την οποία παραδέχονται και κυβερνητικοί αξιωματούχοι, δεν διευκολύνει το εγχείρημα.

Για όλους αυτούς τους λόγους είναι εύλογη η αμηχανία που έχει δημιουργήσει τόσο στη διοίκηση της ΟΛΘ όσο και στο ΥΕΝ η αποχώρηση της κοινοπραξίας από τον διαγωνισμό, το οποίο εκφράζεται και με την αποφυγή δέσμευσης για το τι μέλλει γενέσθαι.

Πηγές του ΥΕΝ που μίλησαν στο euro2day ανέφεραν ότι η απόφαση για το τι θα γίνει τελικά είναι θέμα της κυβέρνησης, καταδεικνύοντας έτσι και την αναγωγή του προβλήματος σε πολιτικό θέμα. Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ κ. Γ. Τσάρας ανέφερε ότι το θέμα θα συζητηθεί στο επόμενο Δ.Σ. του οργανισμού στις 29 Δεκεμβρίου, αφού προηγηθεί συζήτηση με την ηγεσία του ΥΕΝ.

Παράγοντες της αγοράς πάντως προσθέτουν έναν ακόμη λόγο για τη δυσκολία της συνέχισης του διαγωνισμού με τα δεδομένα που ισχύουν. Ο λόγος αυτός έχει να κάνει με την προσωπικότητα του σημερινού υπουργού Ναυτιλίας, που δεν θα ήθελε να εμπλακεί σε μεσοβέζικες λύσεις, όπως λένε καλά γνωρίζοντες. 

Εν όψει μάλιστα και του φημολογούμενου ανασχηματισμού, ουδείς θα ήθελε να χρεωθεί μια απόφαση που θα είχε πολιτικό κόστος για την ίδια την κυβέρνηση. Συνεπώς, ο διαγωνισμός αναμένεται να κηρυχθεί άγονος, με άγνωστη επί του παρόντος συνέχεια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v