Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νεώριο: Ανοιχτά μέτωπα και... πιθανές εκπλήξεις!

Σε χρονιά δραστικών εξελίξεων για τον όμιλο Νεώριον Σύρου είναι πολύ πιθανόν να εξελιχθεί το 2010, καθώς πολλά σημαντικά θέματα για το μέλλον της εισηγμένης παραμένουν σήμερα ανοιχτά.

Νεώριο: Ανοιχτά μέτωπα και... πιθανές εκπλήξεις!
Σε χρονιά δραστικών εξελίξεων για τον όμιλο Νεώριον Σύρου είναι πολύ πιθανόν να εξελιχθεί το 2010, καθώς πολλά σημαντικά ζητήματα για το μέλλον της εισηγμένης παραμένουν σήμερα ανοιχτά.

Το μεγαλύτερο, αναμφίβολα, θέμα είναι το project των φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού. Πρόκειται για ένα έργο που αν τελικά αναληφθεί είναι σε θέση να αποφέρει σημαντική κερδοφορία στον όμιλο για πολλά έτη.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προκρίνει τη γαλλική τεχνολογία (του συνεταίρου δηλαδή της εισηγμένης) και είχαν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις. Ποιες είναι οι μετεκλογικές εξελίξεις στο θέμα;

Πρώτον, το μνημόνιο συνεργασίας της Νεώριον Σύρου με τη γαλλική DCN ανανεώθηκε πρόσφατα και η συνεργασία των δύο πλευρών εξελίσσεται σε όλα τα επίπεδα.

Δεύτερον, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις των υπουργείων Άμυνας της Ελλάδας και της Γαλλίας, δεδομένου ότι πρόκειται για διακρατική συμφωνία.

Κύκλοι της αγοράς σχολιάζουν σχετικά ότι "η νέα κυβέρνηση είναι καλύτερος ακροατής από την προηγούμενη"…

Το δεύτερο μεγάλο ανοιχτό μέτωπο για την εισηγμένη είναι οι εξελίξεις στο ανταγωνιστικό, σήμερα, Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά, όπου η κρίση της συγκεκριμένης εταιρίας επηρεάζει αρνητικά ολόκληρο τον κλάδο στην Ελλάδα. Ο όμιλος της Νεώριον Σύρου έχει επισήμως δηλώσει την πρόθεσή του να παίξει ενεργό ρόλο στην υπόθεση και έχει υποβάλει στο υπουργείο τις προτάσεις του.

"Πιστεύουμε ότι ωριμάζει η ιδέα ενοποίησης των μεγάλων ναυπηγείων στη χώρα μας", αναφέρουν κύκλοι προσκείμενοι στην εισηγμένη εταιρία.

--- Οι εκτιμήσεις για φέτος

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, είναι πολύ νωρίς για να γίνουν ακριβείς προβλέψεις σχετικά με τη φετινή πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων. Παρ’ όλα αυτά, όμως, οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρονται σε ελαφρά βελτίωση σε σύγκριση με το 2009.

Προς την κατεύθυνση αυτή θα συμβάλει και το έργο των πυραυλακάτων, όπου μέσα στο 2010 αναμένεται να υλοποιηθεί γύρω στο 20% αυτού, προσφέροντας κύκλο εργασιών της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα, πολύ συγκρατημένες είναι οι προσδοκίες στο κομμάτι των επισκευών, λόγω της οξύτατης κρίσης που πλήττει τη ναυτιλία. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, το πιθανότερο σενάριο είναι μια ελαφρά υποχώρηση του κύκλου εργασιών στον συγκεκριμένο τομέα.

Τέλος, το 2010 η αγορά της ναυπήγησης yachts θα παραμείνει πολύ δύσκολη. Να σημειωθεί ότι ο εισηγμένος όμιλος έχει ανακοινώσει την υπογραφή προσυμφώνου μεταξύ του Νεώριου και εταιρίας σκανδιναβικών συμφερόντων, για τη ναυπήγηση 2+3 Μεγαγιότ αξίας 80 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα.

Ωστόσο, όπως τονίστηκε, προϋπόθεση για την ανάληψη του έργου είναι το ότι θα ισχύσει και στη χώρα μας το σύστημα εγγυήσεων που ισχύει και στις άλλες χώρες της Ε.Ε. για τις ναυπηγήσεις νέων πλοίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v