Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πτώση 8-10% στην αγορά μπίρας

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρίας, η συνολική αγορά μπίρας καταγράφει μείωση της τάξης του 8% - 10%, η οποία είναι μικρότερη από άλλες κατηγορίες αλκοολούχων.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πτώση 8-10% στην αγορά μπίρας
Αποφασισμένη να προσβάλει πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου, με την οποία δίνεται το πράσινο φως στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη συνεκδίκαση δύο υποθέσεων στην αγορά μπίρας (αυτεπάγγελτη έρευνα της ΕΠΑΝΤ και καταγγελία της Μύθος), είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, στελέχη της οποίας δηλώνουν ότι η εταιρία θα χρησιμοποιήσει όλα τα ένδικα μέσα.

Όπως ανέφερε χθες στους δημοσιογράφους ο κ. Μηνάς Μαυρικάκης, διευθυντής επικοινωνίας και εταιρικών σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, "δεν μπορούν εμπιστευτικά και ευαίσθητα εμπορικά δεδομένα της εταιρίας να έρθουν εις γνώσιν του ανταγωνισμού".

Το επιχείρημα αυτό φαίνεται ότι θα είναι το βασικό όπλο της Αθηναϊκής ώστε να μπλοκάρει την εν λόγω απόφαση για συνεκδίκαση των δύο υποθέσεων από την πλευρά της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Για την ιστορία, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Διοικητικό Δικαστήριο, όπου είχε προσφύγει κατά το πρόσφατο παρελθόν η Αθηναϊκή, είχε κάνει δεκτό το αίτημά της για προσωρινή αναστολή συνεκδικάσεως (αυτεπάγγελτη έρευνα και καταγγελία της Μύθος), που είχε υποβάλει η Ανεξάρτητη Αρχή. Την απόφαση του δικαστηρίου η οποία ήταν προσωρινή, προσέβαλε με τη σειρά της, όπως ήταν αναμενόμενο, η Μύθος (Carlsberg), η οποία ζήτησε από το ίδιο όργανο ανάκληση της χορηγηθείσας προσωρινής διαταγής, την οποία και πέτυχε. Σημειώνεται ότι στόχος της Μύθος Ζυθοποιία είναι να συμμετάσχει ως διάδικος και όχι ως απλός μάρτυρας στην υπόθεση της μπίρας.

Και ενώ το σίριαλ με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τις έρευνές της στην αγορά της μπίρας καλά κρατεί, σε επιχειρηματικό επίπεδο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως δήλωσαν στελέχη της, θα συνεχίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα και για τη φετινή χρονιά θα εστιάσει στην κυκλοφορία νέων προϊόντων και στη διατήρηση των μειωμένων τιμών της καθ’ όλη τη διάρκεια του 2011.

Παράλληλα, η διοίκηση δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ενίσχυση των εξαγωγών της εταιρίας σε νέες αγορές. Όσον αφορά στην κατανάλωση μπίρας το 2011, ο κ. Μαυρικάκης ανέφερε ότι αναμένεται να παραμείνει σε πτωτική τροχιά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρίας, η συνολική αγορά μπίρας καταγράφει μείωση της τάξης του 8% - 10%, η οποία όμως είναι μικρότερη από άλλες κατηγορίες αλκοολούχων. Σε αυτό συμβάλλει και η τιμή του προϊόντος (λιγότεροι φόροι), γεγονός που έχει στρέψει τους καταναλωτές προς αυτό.

Πάντως, η πτώση στον όγκο πωλήσεων κατά 8% - 10% στο σύνολο της αγοράς έχει επηρεάσει την εταιρία, η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη την τρέχουσα χρήση θα εμφανιστούν μειωμένα σε σχέση με πέρυσι. Εν τω μεταξύ, σε ό,τι αφορά το μέτωπο των νέων προϊόντων, η επιχείρηση ετοιμάζεται να προωθήσει στην αγορά την Bios 5, μία νέα μπίρα με πέντε δημητριακά, και μία μπίρα χωρίς καθόλου αλκοόλ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο