Β.Σ. Καρούλιας: Επανέρχεται σε ελληνικά χέρια

Νέα δεδομένα στην αγορά των αλκοολούχων ποτών φέρνει η εξαγορά της Β.Σ. Καρούλιας από τον διευθύνοντα σύμβουλό της κ. Χρήστο Αργυρού μέσω της ΙΜΑ Α.Ε.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Β.Σ. Καρούλιας: Επανέρχεται σε ελληνικά χέρια
Νέα δεδομένα στην αγορά των αλκοολούχων ποτών φέρνει η εξαγορά της Β.Σ. Καρούλιας από τον διευθύνοντα σύμβουλό της κ. Χρήστο Αργυρού μέσω της ΙΜΑ Α.Ε.

Επί της ουσίας, πρόκειται για το πρώτο management buy-out στον χώρο των αλκοολούχων ποτών εντός των ελληνικών τειχών, το οποίο ανατρέπει τις μέχρι σήμερα ισορροπίες, ενισχύοντας τον ρόλο των ελληνικών παικτών έναντι των πολυεθνικών στον κλάδο. 

Η  εξαγορά της Καρούλιας από τον διευθύνοντα σύμβουλό της μέσω της ΙΜΑ ήρθε μετά την απόφαση της Berry Bros & Rudd (Λονδίνου) να αποχωρήσει από την εταιρία διανομών της στην Ελλάδα μετά και την πώληση του Cutty Sark.

Έτσι, εκτός από την Άμβυξ Α.Ε., την παλαιότερη ελληνική εταιρία εισαγωγής, marketing και εμπορίας αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, στο club των ελλήνων παικτών προστέθηκε από τις αρχές της φετινής χρονιάς και η Καρούλιας, μία από τις κορυφαίες εταιρίες οίνων και αλκοολούχων ποτών, η οποία διακινεί γνωστά ελληνικά και διεθνή σήματα, όπως Cutty Sark, METAXA, Ούζο Πλωμαρίου Ισ. Αρβανίτη, Stolichnaya, Famous Grouse κ.ά. Από την άλλη πλευρά, το club των μεγάλων πρωταγωνιστών του κλάδου συμπληρώνουν η Diageo Ελλάς, η Pernod Ricard Hellas και η Bacardi Hellas.

Πάντως, αυτό το επιχειρηματικό deal έρχεται σε μια περίοδο όπου ο κλάδος στην ελληνική αγορά αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την κατακόρυφη αύξηση της τιμής των αλκοολούχων ποτών λόγω σημαντικών αυξήσεων στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και στον ΦΠΑ
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin, η οποία έχει οδηγήσει σε σημαντική υποχώρηση της κατανάλωσης.
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μετά τις απανωτές αυξήσεις στη φορολογία ΕΦΚ στο αλκοόλ κατά 124% και στον ΦΠΑ, από τα μέσα της περασμένης χρονιάς καταγράφεται μείωση των πωλήσεων στα επίπεδα του 30% στο σύνολο της χώρας και κατά 50% στις περιοχές της βορείου Ελλάδος, όπου η δυνατότητα προμήθειας αλκοολούχων ποτών από τις γειτονικές χώρες, όπου οι τιμές είναι χαμηλότερες, είναι πιο εύκολη.
 
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ουίσκι στο εντεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2010, σημείωσαν πτώση 19,5% σε όγκο, ενώ κάμψη άνω του 16% κατέγραψαν ακόμα και οι πωλήσεις private label ουσίκι.

Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, αυτή η πτώση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη φέτος σε σχέση με πέρυσι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v