Cosmoline: Το προαναγγελθέν ναυάγιο του WiΜax

Προδιαγεγραμμένη εδώ και πολύ καιρό ήταν η χθεσινή απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών Ταχυδρομείων να προχωρήσει στην ανάκληση της άδειας σταθερής ασύρματης πρόσβασης της εταιρίας COSMOLINE.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Cosmoline: Το προαναγγελθέν ναυάγιο του WiΜax
Προδιαγεγραμμένη εδώ και πολύ καιρό ήταν η χθεσινή απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών Ταχυδρομείων να προχωρήσει στην ανάκληση της άδειας σταθερής ασύρματης πρόσβασης (WiΜax) της εταιρίας COSMOLINE.

Η ΕΕΤΤ πήρε την απόφαση αυτή για οικονομικούς αλλά και για τεχνικούς λόγους. Αφενός η εταιρία δεν προχώρησε στην εξόφληση των οικονομικών συμβατικών υποχρεώσεων προς την Επιτροπή, αφετέρου δεν έκανε καμία ουσιαστική ενέργεια για την εγκατάσταση και τη λειτουργία δικτύου WiMax.

Η Cosmotelco Tηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες Α.Ε. (Cosmoline) -συμφερόντων του επιχειρηματία κ. Κοντομηνά- έλαβε την άδεια για την ανάπτυξη δικτύου WiMax τον Αύγουστο του 2006, έναντι τιμήματος 20.475.000 ευρώ.

Στη δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε από την ΕΕΤΤ, έπειτα από 18 γύρους προσφορών, η Cosmoline επικράτησε δίνοντας την υψηλότερη προσφορά μεταξύ πολύ σημαντικών αντιπάλων, αφού στη διαδικασία συμμετείχαν επίσης οι εταιρίες Tellas, Vodafone, Hellas On Line, Forthnet, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. "Ελευθέριος Βενιζέλος", Clearwire Europe SRL.

Η επικράτηση που εξέπληξε την αγορά

Η τιμή εκκίνησης στον εν λόγω διαγωνισμό ήταν 1.650.000 ευρώ, αλλά το τίμημα εκτοξεύτηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα. Μέχρι το τέλος στον διαγωνισμό παρέμειναν οι εταιρίες Tellas (13,05 εκατομμύρια ευρώ), Hellas On Line (18,61 εκατομμύρια ευρώ) και Cosmoline (20,475 εκατομμύρια ευρώ), η οποία ήταν τελικά και η ανάδοχος του έργου που προέβλεπε συγκεκριμένες συμβατικές υποχρεώσεις.

Η επικράτησή της είχε προκαλέσει έκπληξη στην τηλεπικοινωνιακή αγορά. Πολλοί γνώστες του χώρου εξέφρασαν αμφιβολίες για το κατά πόσον η εταιρία θα μπορούσε να τηρήσει τις δεσμεύσεις που ανέλαβε.

Οι εξελίξεις δικαίωσαν όσους είχαν αντιμετωπίσει με σκεπτικισμό την υπόθεση γιατί η Cosmoline όχι μόνο δεν προχώρησε στην ανάπτυξη του δικτύου, αλλά, παρά τις επανειλημμένες έγγραφες οχλήσεις της ΕΕΤΤ, δεν κατέβαλε ούτε το υπόλοιπο του συμβατικού τιμήματος, ύψους 4.095.000 ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε στο 20% του συνολικού ποσού. Το συγκεκριμένο ποσό είχε καταστεί ληξιπρόθεσμο και απαιτητό από τον Αύγουστο του 2009.

Πάντως, η ΕΕΤΤ εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει σε όλες της νόμιμες ενέργειες για την είσπραξη του οφειλόμενου ποσού, με τους νόμιμους τόκους υπερημερίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ).

Και τώρα τι;

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει στη διενέργεια νέου διαγωνισμού, με στόχο την ανάδειξη νέου αναδόχου για την υλοποίηση δικτύου WiΜax.

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν ανησυχίες για το κατά πόσον ένας τέτοιος διαγωνισμός, υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, με δεδομένα την αποτυχία του προηγούμενου εγχειρήματος αλλά και το γεγονός ότι η τεχνολογία WiΜax δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία διεθνώς, κυρίως για τεχνικούς λόγους, θα μπορούσε να είναι επιτυχής.

Από την πλευρά της Cosmoline χθες δεν υπήρξε επίσημη τοποθέτηση σχετικά με την απόφαση της ΕΕΤΤ να πάρει πίσω την άδεια. Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει σήμερα. Πάντως, πηγές της εταιρίας έκαναν λόγο για αναμενόμενη απόφαση, που δεν επηρεάζει την πορεία της επιχείρησης, η οποία είχε ήδη προσαρμόσει τη στρατηγική της, θεωρώντας την εξέλιξη αυτή πολύ πιθανή.

Η άδεια την οποία ανακάλεσε η ΕΕΤΤ είχε δεκαετή διάρκεια και έδινε το δικαίωμα ανάπτυξης δικτύου ΣΑΠ και παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών που παρέχονται σε συνδρομητές που κινούνται εντός της ελληνικής επικράτειας, αλλά λαμβάνουν την υπηρεσία σε σταθερά σημεία.

Ο διαγωνισμός προέβλεπε ότι η Cosmoline ήταν υποχρεωμένη να αναπτύξει την αναγκαία υποδομή για την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών τουλάχιστον στο 20% του πληθυσμού σε επτά γεωγραφικές ζώνες της χώρας, εντός τεσσάρων ετών από τη χορήγηση του δικαιώματος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v