Παρνασσός: Τέλος η εμπορία καυσίμων

Xωρίς τη βασικότερη πηγή εσόδων της, η οποία είχε καταστεί ζημιογόνος τα τελευταία χρόνια, απέμεινε η Παρνασσός μετά την απόφαση να διακόψει τη λειτουργία των τεσσάρων πρατηρίων καυσίμων στην Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Παρνασσός: Τέλος η εμπορία καυσίμων
Xωρίς τη βασικότερη πηγή εσόδων της, η οποία όμως είχε καταστεί ζημιογόνος τα τελευταία χρόνια, απέμεινε η εισηγμένη Παρνασσός μετά την απόφαση να διακόψει τη λειτουργία των τεσσάρων πρατηρίων υγρών καυσίμων που διέθετε στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, δύο εκ των οποίων βρίσκονταν στον σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων «Σείριος».

Παρότι ο κλάδος εμπορίας καυσίμων της εξασφάλιζε περίπου το 80% των ετήσιων πωλήσεών της, από το 2008 την επιβάρυνε με σημαντικές ζημίες, με αποτέλεσμα να κριθεί ασύμφορη η συνέχιση της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

Έτσι, το διοικητικό συμβούλιο της Παρνασσός πρόσφατα αποφάσισε να διακόψει τις συμβάσεις εμπορικής συνεργασίας που είχε με την εταιρεία πετρελαιοειδών ΕΚΟ καθώς και τις μισθώσεις των ακινήτων όπου ήταν εγκατεστημένα τα τέσσερα πρατήρια καυσίμων (τα δύο στο 43ο χλμ. της εθνικής οδού στην περιοχή του Αυλώνα και τα άλλα δύο στο 65ο χλμ., στη Μαλακάσα).

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, οι αυξήσεις στον ΦΠΑ και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων περιόρισαν τις πωλήσεις και παράλληλα αύξησαν τις ζημίες των πρατηρίων, διαμορφώνοντας ανάλογα τα συνολικά μεγέθη της Παρνασσός.

Επιπλέον, η εκτίμηση ότι δεν θα υπάρξει ανάκαμψη του εν λόγω κλάδου σε σύντομο χρονικό διάστημα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση για τη διακοπή του. Με την κίνηση αυτήν, τα στελέχη της Παρνασσός θεωρούν πως θα βελτιωθούν σύντομα τόσο η ρευστότητα όσο και τα αποτελέσματα από τη λειτουργία της επιχείρησης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2010 ο τομέας της εμπορίας καυσίμων - λιπαντικών της εισηγμένης εμφάνισε πωλήσεις 10,2 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων 656.000 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις συνολικές πωλήσεις της επιχείρησης, αυτές πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 13 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 358.000 ευρώ.

--- Στηρίζεται στο real estate

Αντίθετα με την πορεία των πρατηρίων, ο κλάδος εκμετάλλευσης ακινήτων της Παρνασσός, και ειδικότερα του ΣΕΑ στην εθνική οδό και της μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών στον Άγιο Κοσμά, ήταν κερδοφόρος.

Συγκεκριμένα, το 2010 απέφερε στην εισηγμένη κέρδη προ φόρων της τάξεως του 1,6 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,15 εκατ. ευρώ το 2009. Για τον λόγο αυτόν, η εταιρεία την παρούσα χρονική στιγμή επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην περαιτέρω ανάπτυξη του real estate.

Υπενθυμίζεται ότι η Παρνασσός, μέσω της θυγατρικής Σείριος (η οποία εξάλλου λειτουργούσε τον κλάδο εμπορίας καυσίμων και διαχειρίζεται τον ομώνυμο ΣΕΑ στην περιοχή του Αυλώνα), έχει αναλάβει με σύμβαση παραχώρησης για 45 χρόνια το έργο αξιοποίησης της εγκατάστασης του κέντρου ιστιοπλοΐας στον Άγιο Κοσμά.

Η καθυστέρηση στην παράδοση του συνόλου της έκτασης της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης αλλά και τα εμπόδια που υφίστανται σχετικά με την άμεση αξιοποίηση του ακινήτου οδήγησαν την εταιρεία στην απόφαση να προσφύγει στη διαιτησία κατά της Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. και παράλληλα να σταματήσει να καταβάλλει τα μισθώματα που ορίζονταν με τη σύμβαση παραχώρησης. Σήμερα, η Σείριος εκμεταλλεύεται μόνο τη μαρίνα που υπάρχει στο παλαιό κέντρο ιστιοπλοΐας.

Εν τω μεταξύ, το σχέδιο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, και ειδικά της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, ίσως συμπαρασύρει και το project του Αγίου Κοσμά, το οποίο δεν αποκλείεται να συμπεριληφθεί στην όλη επένδυση.

Αυτή η εξέλιξη θα βόλευε και την εισηγμένη, που ως γνωστόν ελέγχεται από τον πρόεδρο της Αττικάτ, κ. Παναγιώτη Πανούση.

Ακόμη κι αν ξεμπλοκάρει σε σύντομο χρονικό διάστημα το έργο στον Άγιο Κοσμά, είναι αμφίβολο αν ο κατασκευαστής θα μπορεί να το υλοποιήσει μόνο με δικές του δυνάμεις, ιδίως από τη στιγμή όπου η τεχνική του εταιρεία βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση, έχοντας ήδη ενταχθεί στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Επισημαίνεται πως το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 150 εκατ. ευρώ.

Έτσι, το σχέδιο αξιοποίησης του Ελληνικού προσφέρει μια καλή ευκαιρία στην Παρνασσός είτε να μεταβιβάσει τη σύμβαση παραχώρησης (συνολικά ή ποσοστό αυτής) είτε να διεκδικήσει αποζημίωση για τυχόν ακύρωσή της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v