Μπάρμπα Στάθης: Παγώνει και φέτος τις τιμές

Στη μείωση του λειτουργικού της κόστους με παράλληλη βελτίωση της παραγωγικότητας θα επενδύσει τη φετινή χρονιά η Μπάρμπα Στάθης.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μπάρμπα Στάθης: Παγώνει και φέτος τις τιμές
Στη μείωση του λειτουργικού της κόστους με παράλληλη βελτίωση της παραγωγικότητας θα επενδύσει τη φετινή χρονιά η Μπάρμπα Στάθης, η οποία σκοπεύει να διατηρήσει σταθερές τιμές πώλησης για δεύτερη συνεχή χρονιά, με στόχο την περαιτέρω συνέχιση της θέσης της -αύξηση μεριδίων αγοράς- έναντι των ανταγωνιστών.

Η τιμολογιακή πολιτική, άλλωστε, την οποία ακολούθησε πέρυσι της επέτρεψε να διατηρήσει το ηγετικό της μερίδιο στην αγορά συσκευασμένων κατεψυγμένων λαχανικών 69,2% και ζυμών 22%, παρά το γεγονός ότι ο κύκλος εργασιών της σημείωσε οριακή πτώση 2,1%.

Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, και συγκεκριμένα τον εμπορικό τομέα, η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι θα συνεχιστεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων για την προσέλκυση του καταναλωτή, με αποτέλεσμα την περαιτέρω πίεση προς τους προμηθευτές.

Ειδικότερα όσον αφορά στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών, η οποία παρουσίασε οριακή άνοδο 1% σε όγκο και πτώση 1% σε αξία, κατά τη χρήση 2010, η Μπάρμπα Στάθης διατήρησε την ηγετική της θέση στο σύνολο της αγοράς παρά την ισχυρή πίεση που δέχεται από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εμφανίζοντας πτώση 2,9 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 στο μερίδιο αγοράς σε αξία, το οποίο ανέρχεται πλέον σε 69,2%.

Ικανοποιητική ήταν η πορεία των βιολογικών προϊόντων Μπάρμπα Στάθης, τα οποία αύξησαν οριακά το ποσοστό συμμετοχής τους στις συνολικές πωλήσεις της εταιρίας σε σχέση με τη χρήση 2009, ανερχόμενα πλέον σε 4,5%.

Στην αγορά της κατεψυγμένης ζύμης, η οποία χαρακτηρίστηκε από αρκετά ισχυρές πιέσεις σημαντικών ανταγωνιστών της κατηγορίας, με αρκετές προωθητικές ενέργειες, που έφτασαν κατά περιόδους μέχρι και το 1+1 δωρεάν, από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και από επώνυμους ανταγωνιστές, η Χρυσή Ζύμη κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική της θέση και μερίδιο 22% σε αξία, σημειώνοντας οριακή αύξηση σε σχέση με τη χρήση 2009.

Σημειώνεται ότι η συνολική αγορά της κατεψυγμένης ζύμης κινήθηκε με άνοδο κατά 3,8% προς όφελος κυρίως των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά των φρέσκων λαχανικών αυξήθηκε με σημαντικούς ρυθμούς της τάξης του 22,9% περίπου σε αξία, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να ενισχύουν την παρουσία τους στις αλυσίδες λιανικής, ενώ εντάθηκε ο ανταγωνισμός μεταξύ των επωνύμων.

Διεθνείς δραστηριότητες

Οι αγορές της Αυστραλίας, του Καναδά και των ΗΠΑ, όπου η εταιρία επικέντρωσε τις προσπάθειές της με τη μάρκα «7DAYS Bake it» στην κατηγορία των κατεψυγμένων ζυμών, κατέγραψαν άνοδο 13%, ενώ άνοδο 8% παρουσίασε και η αγορά της Γερμανίας.

Συνολικά, συνεχίστηκε η ανάπτυξη της εταιρίας στις αγορές της Δ. Ευρώπης, της Αυστραλίας, του Καναδά και των ΗΠΑ, οι οποίες αποτελούν πλέον το 26% των πωλήσεών της στο εξωτερικό. Εν αντιθέσει με τις προαναφερθείσες αγορές, μεγάλη πτώση καταγράφηκε στις αγορές των κατεψυγμένων λαχανικών και των κατεψυγμένων ζυμών στα Αν. Βαλκάνια, (Βουλγαρία και Ρουμανία), λόγω των αρνητικών μακροοικονομικών δεικτών αυτών των χωρών και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

Αποτελέσματα 2010

Στα 45,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν πέρυσι οι πωλήσεις της Μπάρμπα Στάθης και στα 59,3 εκατ. ευρώ του ομίλου. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εκτάκτων αποτελεσμάτων της μητρικής διαμορφώθηκαν σε 2,2 εκατ. ευρώ και του ομίλου σε 6,4 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν στο ύψος των 9,1 εκατ. ευρώ και της μητρικής στα 8,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι τα μεγέθη της χρήσης του 2009 δεν αναφέρονται, λόγω της μη συγκρισιμότητας αυτών με τη χρήση 2010, δεδομένου ότι το 2009 αφορούσε μόνο στην πρώην εταιρία «ΚΑΦΕ ΑΛΚΥΟΝΗ» και όχι στον κλάδο κατεψυγμένων της VIVARTIA.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v