ΔΕΛΤΑ Τροφίμων: Κινήσεις ενίσχυσης της θέσης της

Η μείωση λειτουργικού κόστους και η αναδιοργάνωση και η ενίσχυση της θέσης της βρίσκονται στα σχέδια της ΔΕΛΤΑ Τροφίμων για τη φετινή χρονιά. Στα 301,5 εκατ. οι πωλήσεις το 2010 - Διατήρησε ή αύξησε τα μερίδιά της στην αγορά.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΔΕΛΤΑ Τροφίμων: Κινήσεις ενίσχυσης της θέσης της
Στη βελτίωση της παραγωγικότητας και στη μείωση του λειτουργικού κόστους, με πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν την περασμένη χρονιά και αναμένεται να αποδώσουν οφέλη στην κερδοφορία της τρέχουσας χρήσης, όσο και στον εντοπισμό ευκαιριών αναδιοργάνωσης θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της την τρέχουσα χρήση η ΔΕΛΤΑ Τροφίμων.

Την ίδια ώρα, εν μέσω των έντονων οικονομικών συνθηκών στη χώρα, η εταιρία, όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της, αντιμετωπίζει τα νέα δεδομένα ως ευκαιρία να επενδύσει στο χαρτοφυλάκιο των εμπορικών της σημάτων, να αναπτύξει νέα προϊόντα και να ενισχύσει τη σχέση της με τους καταναλωτές, με στόχους αφενός την αντιστάθμιση των πιέσεων και αφετέρου την περαιτέρω ενίσχυσή της στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται.

Αναφορικά με τη στρατηγική συμφωνία με τη ΜΕΒΓΑΛ, στις οικονομικές καταστάσεις επισημαίνεται πως η συνένωση των δύο επιχειρήσεων προβλέπεται πως θα έχει θετική επίδραση στη δραστηριότητά της στον τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων από τις συνέργειες που αναμένεται να προκύψουν τόσο σε επίπεδο δικτύων πωλήσεων και διανομών όσο και στην αλυσίδα τροφοδοσίας και στην παραγωγή προϊόντων.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της, την περασμένη χρονιά, οι πωλήσεις της ΔΕΛΤΑ διαμορφώθηκαν σε 301,5 εκατ. ευρώ, τα EBITDA ανήλθαν στο 0,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημίες μετά από φόρους 47,6 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 7,5% σε αξία και σε ποσοστό 5,3% σε όγκο. Το γεγονός ότι η ποσοστιαία πτώση των πωλήσεων σε αξία είναι μεγαλύτερη από την ποσοστιαία μείωσή τους σε όγκο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση της τιμής του φρέσκου γάλακτος, στην οποία προέβη τον Απρίλιο του 2009, με συνέπεια να επηρεαστούν αρνητικά οι πωλήσεις μόνο για 9 μήνες το 2009 αντί 12 μηνών το 2010. Από την άλλη πλευρά, η πτώση σε αξία προήλθε από τη συνδυαστική επίδραση που είχαν κυρίως οι πωλήσεις γάλακτος (-3,7%), οι αντίστοιχες των μη αλκοολούχων ποτών (-11,7%) και οι πωλήσεις γιαουρτιών και επιδορπίων (-12,6%).

Σε ό,τι αφορά τα μερίδιά της στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος, η εταιρία διατήρησε ηγετικό μερίδιο 33,6%, στην κατηγορία υψηλής παστερίωσης αυτό διαμορφώθηκε στο 21,6%, στα βρεφικά γιαούρτια ανήλθε στο 85,4%, ενώ στα παιδικά γιαούρτια διαμορφώθηκε στο 16%. Από την άλλη πλευρά, στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών, οι χυμοί Life ενίσχυσαν την ηγετική τους θέση στην αγορά των χυμών ψυγείου με μερίδιο 42,8%, ενώ στην αγορά σοκολατούχου το Milko διατήρησε την ηγετική του θέση με ποσοστό 54,1%. Στα τυροκομικά η εταιρία αύξησε τις εξαγωγές της, οι οποίες πλέον αποτελούν το 10% σε σχέση με το 3% το 2009.

Εν αντιθέσει με την ελληνική αγορά, στην Κύπρο οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση 3,4%, ενώ το μερίδιό της στο φρέσκο λευκό παστεριωμένο γάλα σημείωσε άνοδο στο 63,4%, από 62,4% το 2009. Ανοδικά κινήθηκε το μερίδιό της και στο λευκό γιαούρτι, το οποίο πλέον φτάνει στο 36,3% από 32,7%.

Στη Βουλγαρία, λόγω της οικονομικής κρίσης οι πωλήσεις της θυγατρικής της UMC μειώθηκαν κατά 5,3%, ενώ σε επίπεδο μεριδίων, παρότι είχε απώλεια 1,2 ποσοστιαία μονάδα, διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά γάλακτος με μερίδιο 27,3% σε αξία, ενώ έχασε 1 ποσοστιαία μονάδα στην αγορά γιαουρτιού, με αποτέλεσμα το μερίδιό της να διαμορφωθεί στο 8,8% σε αξία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v