Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΑΓΕ: Το εξωτερικό συνεχίζει να σώζει την παρτίδα

Οι διεθνείς αγορές και δη η αγορά των ΗΠΑ, αποτέλεσαν για ένα ακόμη τρίμηνο την κινητήριο δύναμη για την ΦΑΓΕ, τα μεγέθη της οποίας στην Ελλάδα συνέχισαν να δέχονται ισχυρές πιέσεις.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ: Το εξωτερικό συνεχίζει να σώζει την παρτίδα
Οι διεθνείς αγορές και δη η αγορά των ΗΠΑ, αποτέλεσαν για ένα ακόμη τρίμηνο την κινητήριο δύναμη για την ΦΑΓΕ, τα μεγέθη της οποίας στην Ελλάδα συνέχισαν να δέχονται ισχυρές πιέσεις.

Συγκεκριμένα οι εξαγωγές και οι διεθνείς πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν αυξήθηκαν σε όγκο κατά 60,4%, ανάπτυξη η οποία προήλθε κυρίως από τις ΗΠΑ όπου η αύξηση σε όγκο των πωλήσεων άγγιξε το 81,7%, στη Μεγάλη Βρετανία κατεγράφη ποσοστιαία άνοδος της τάξεως του 19,1% ενώ στην γειτονική Ιταλία ενισχύθηκαν κατά 24,7%.

Αντίστοιχα σε αξία οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές συνολικά αυξήθηκαν κατά 48,2%, ποσοστιαία αύξηση μικρότερη από την αύξηση σε όγκο ως αποτέλεσμα της ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου.

Αποτέλεσμα οι εξαγωγές και οι διεθνείς πωλήσεις αντιπροσωπεύουν πλέον το 42,5% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου σε όγκο από 25,9% που ήταν ένα χρόνο πριν ενώ σε αξία αντιπροσωπεύουν το 52,8% των συνολικών πωλήσεων από 40,7% το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Ειδικότερα και σε ότι αφορά στο γιαούρτι οι πωλήσεις σε όγκο που πραγματοποιεί η ΦΑΓΕ στις διεθνείς αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 68,2% των συνολικών της πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία από 53,7% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Εν αντιθέσει με τις διεθνείς αγορές, η σημαντική πίεση που δέχθηκε στην εσωτερική αγορά – έχασε το ? των πωλήσεών της σε όγκο – αποδίδεται από την εταιρεία τόσο στην οικονομική κρίση αλλά και στο γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο του 2010 «έτρεχε» έντονο προωθητικό πρόγραμμα το οποίο διέκοψε τον Μάρτιο του 2010.

Πάντως και παρά τις πιέσεις που συνέχισαν να δέχονται οι πωλήσεις και τα προϊόντα της το πρώτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση στην αγορά γιαούρτης με μερίδιο 29,3%, τη δεύτερη θέση στην αγορά τυποποιημένων τυροκομικών (εξαιρουμένης της Φέτας) με μερίδιο 7,9% και στα επιδόρπια με μερίδιο 14,3%, είναι ο τρίτος παίκτης στην αγορά του γάλακτος ESL με 16,1% και ο τέταρτος παίκτης με μερίδιο 14,5% στην κατηγορία του γάλακτος μακράς διαρκείας και της κρέμας γάλακτος.

Σημειώνεται ότι σε επίπεδο ομίλου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σε όγκο υποχώρησαν κατά 2,5% το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, ως επακόλουθο της υποχώρησης των πωλήσεων της σε όγκο στην εσωτερική αγορά κατά 24,4%.

Από την άλλη πλευρά οι πωλήσεις της σε αξία ενισχύθηκαν κατά 13,9% διαμορφούμενες στα 87,8 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να έχουν υποχωρήσει κατά 9,4% και στις διεθνείς αγορές να έχουν αυξηθεί κατά 48,2%.

Σε ότι αφορά στα λειτουργικά κέρδη αυτά διαμορφώθηκαν στα 9,3 εκατ. ευρώ από 6,2 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη εκτοξεύθηκαν σε 2,7 εκατ. ευρώ από 0,9 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο