Jumbo: Επέκταση σε Βαλκάνια και Τουρκία

«Παραμένω αισιόδοξος» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Jumbo, κ.Α.Βακάκης, σχολιάζοντας την ραγδαία συρρίκνωση της ζήτησης στη λιανική, αν και συμπληρώνει ότι η εταιρία λειτουργεί με την παραδοχή της «βίαιης προσαρμογής».

Jumbo: Επέκταση σε Βαλκάνια και Τουρκία
«Παραμένω αισιόδοξος» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Jumbo, κ. Α. Βακάκης, σχολιάζοντας την ραγδαία συρρίκνωση της ζήτησης στη λιανική, αν και συμπληρώνει ότι η εταιρία λειτουργεί με την παραδοχή ότι διάγουμε «βίαιη προσαρμογή».

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του στο περιθώριο της παρουσίασης της Jumbo στην Ε.Θ.Ε., σ’αυτή την περίοδο της κρίσης το management οφείλει να αντιδράσει και να βρει διεξόδους.

Μ’αυτό το σκεπτικό η διοίκηση της εταιρίας δεν προέβη σε περικοπή μισθών ή κοστολογίων αλλά ποντάρει στην αύξηση της παραγωγικότητας όλων των τμημάτων του ομίλου, διατηρεί τον προυπολογισμό των επενδύσεων της στα 50-55 εκατ.ευρώ για την τρέχουσα χρήση ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει την επέκταση της αλυσίδας στις γειτονικές αγορές.

Ειδικότερα, ο όμιλος προχωρά σε συμβάσεις franchise για τη δημιουργία καταστημάτων Jumbo σε γειτονικές χώρες όπως τα Σκόπια, η Αλβανία και το Κόσσοβο. Σύμφωνα με τον κ.Βακάκη η επιλογή των συνεργασιών franchise αφορά μόνον τις συγκεκριμένες αγορές, οι οποίες είναι εκτός Ε.Ε., αφορούν σε μικρά μεγέθη και άρα η αυτόνομη ανάπτυξη της αλυσίδας θα ήταν ασύμφορη.
 
Ηδη, λειτουργεί ένα κατάστημα franchise στα Σκόπια, έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση για την Αλβανία και είναι σε εξέλιξη μια ακόμη συμφωνία για το Κόσσοβο. Πέραν των συγκεκριμένων συνεργασιών, ο όμιλος συνεχίζει την ανάπτυξη του στη Βουλγαρία, όπου ήδη διαθέτει 7 καταστήματα, με την προσθήκη δύο ακόμη σημείων έως το τέλος της χρήσης του 2011-2012.

Ο κ. Βακάκης ωστόσο προανήγγειλε την είσοδο της εταιρίας και στη Ρουμανία την προσεχή διετία (όπου ήδη έχουν αγοραστεί ακίνητα για την ανάπτυξη καταστημάτων) αλλά και στη γειτονική Τουρκία στο ίδιο μεσοπρόθεσμο διάστημα.

«Για μας ο φυσικός χώρος επέκτασης θα ήταν είτε η Μέση Ανατολή και οι αραβικές χώρες, είτε η Τουρκία. Στις μεν πρώτες, το ασταθές πολιτικό περιβάλλον δεν επιτρέπει διείσδυση, οπότε βολιδοσκοπούμε την αγορά της Τουρκίας, η οποία ωστόσο είναι εξαιρετικά οργανωμένη, εξειδικευμένη, τεράστια και εξόχως ανταγωνιστική».

Για αυτό το λόγο, ο όμιλος εξετάζει την πιθανότητα εισόδου με την αρωγή στρατηγικού συνεργάτη, από το χώρο του εμπορίου.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, η οποιαδήποτε συνεργασία προκύψει οφείλει να τηρεί ισορροπίες ανάμεσα στους δύο εταίρους, γεγονός αρκετά δύσκολο δεδομένων των μεγάλων μεγεθών που παρουσιάζουν οι τουρκικές εταιρίες. Υποστηρίζει ωστόσο ότι το brand name και η τεχνογνωσία της Jumbo θα αποτελέσουν τα στοιχεία που θα αξιολογηθούν σε όποια τυχόν συνεργασία προκύψει.

Παράλληλα, η εταιρία προετοιμάζεται για την είσοδο της στο e-shoping, εξελίσσοντας την ιντερνετική της παρουσία, και ενισχύοντας τις αποθήκες της κατά 50.000 τ.μ., οι οποίες θα αξιοποιηθούν επίσης και για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων στα Βαλκάνια.

Πέραν των μεσοπρόθεσμων σχεδίων, η εταιρία έχει ήδη προυπολογίσει το άνοιγμα 2 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα έως το τέλος του 2011, 2 νέα σημεία στη Βουλγαρία έως τον Ιούνιο του 2012.

Για τη χρήση του 2011-2012 εκτιμά ότι οι ρυθμοί πωλήσεων θα μεταξύ 0% και 2% ενώ για την προ φόρων κερδοφορία εκτιμά ότι θα μειωθεί κατά 12 εκατ.ευρώ περίπου (στα 108 εκατ.ευρώ). Στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις του ομίλους εμφανίζουν αύξηση κατά 3,5%, αλλά σύμφωνα με τον κ. Βακάκη αυτή η επίδοση είναι εύθραυστη.

Ανέφερε ότι στην παρελθούσα χρήση, οι πωλήσεις των υπαρχόντων καταστημάτων παρουσίασαν κάμψη κατά 5%, ενώ η τελική αύξηση πωλήσεων της αλυσίδας κατά 0,54% προήλθε κυρίως από τις πωλήσεις των νέων καταστημάτων και του εξωτερικού.

Υπογράμμισε δε ότι με βάση τους υπολογισμούς της διοίκησης, στην τρέχουσα χρήση θα υποστεί μικρή πίεση στο μικτό περιθώριο κέρδους της κατά 1%

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v